zadel ophogen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saantje
Berichten: 944
Geregistreerd: 04-05-04

zadel ophogen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 17:27

Bestaat er ook iets voor je zadel om de achterkant wat op te hogen? (dus ALLEEN de achterkant)
Bijvoorbeeld een onderlegger?
Hoe heet zo iets?

stephke
Berichten: 22
Geregistreerd: 31-08-06

Re: zadel ophogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 18:13

ja, je kan dat doen. Wij noemen het een "tennisraket" dat je eronder steekt het is in de vorm van een tennisraket en vanachter komt het volledig onder de zadel vooraan niet. Het is gemaakt van een soort sterke mousse.

grts steph

mariska1989
Berichten: 3522
Geregistreerd: 26-02-05

Re: zadel ophogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 20:16

Afbeelding

De voorste bedoeld mijn voorganger.

Afbeelding

Bovenstaand is misschien ook een optie?

Duhelo

Berichten: 28577
Geregistreerd: 29-05-03

Re: zadel ophogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 21:16

ikzelf vind de grijze prettiger, met de tennisraket vul je al gauw de schoftvrijheid op

harnessmaker

Berichten: 1753
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: gelderland

Re: zadel ophogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 21:31

Saantje schreef:
Bestaat er ook iets voor je zadel om de achterkant wat op te hogen? (dus ALLEEN de achterkant)
Bijvoorbeeld een onderlegger?
Hoe heet zo iets?


Zoiemand noem je een zadelmaker..... Haha!

Nijn
Berichten: 8555
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Veenendaal

Re: zadel ophogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 21:32

harnessmaker schreef:
Saantje schreef:
Bestaat er ook iets voor je zadel om de achterkant wat op te hogen? (dus ALLEEN de achterkant)
Bijvoorbeeld een onderlegger?
Hoe heet zo iets?


Zoiemand noem je een zadelmaker..... Haha!


Echt? hoe kom je daar nou weer bij? Verward

Overigens snap ik niet dat mensen meteen met allerlei padjes/schuimmatjes/onderleggers aan komen zetten terwijl je vaak zat op bokt leest dat dit nou niet echt bevordelijk voor de rug van het paard etc is.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: zadel ophogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 22:35

harnessmaker schreef:
Saantje schreef:
Bestaat er ook iets voor je zadel om de achterkant wat op te hogen? (dus ALLEEN de achterkant)
Bijvoorbeeld een onderlegger?
Hoe heet zo iets?


Zoiemand noem je een zadelmaker..... Haha!


Haha!


In plaats van hulpmiddelen te gebruiken kun je beter je zadel laten aanpassen door een goede zadelmaker heb je al die hulpmiddelen ook niet nodig Knipoog

Innaldo

Berichten: 197
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Overijssel

Re: zadel ophogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 22:45

Allemaal leuk en aardig maar soms heb je een tijdelijke oplossing nodig zolang je niet iets beters hebt!

Ik rij op het moment ook met een schuimding eronder om m'n zadel iets op te hogen omdat ik net een nieuw paard heb waar m'n oude zadel niet op past. Er komt wel een ander zadel, maar je kan hem in die tijd moeilijk met een niet fijn zittend zadel gaan rijden. Logisch toch dat je er dan iets onder doet waardoor het allemaal wat beter zit? Dus liever een schuimding eronder.

Maar ik ben er inderdaad niet voor om te 'blijven' rijden met zo'n ding. Zou als ik jou was idd je zadel laten aanpassen of iets dergelijks!

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: zadel ophogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 22:47

Tijdelijk kan het idd een optie zijn, het is alleen zo jammer dat de meeste mensen ermee door blijven rijden, het zadel ligt dan tenslotte goed met een hulpmiddel eronder Knipoog

Nijn
Berichten: 8555
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Veenendaal

Re: zadel ophogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 22:49

Innaldo schreef:
Allemaal leuk en aardig maar soms heb je een tijdelijke oplossing nodig zolang je niet iets beters hebt!

Ik rij op het moment ook met een schuimding eronder om m'n zadel iets op te hogen omdat ik net een nieuw paard heb waar m'n oude zadel niet op past. Er komt wel een ander zadel, maar je kan hem in die tijd moeilijk met een niet fijn zittend zadel gaan rijden. Logisch toch dat je er dan iets onder doet waardoor het allemaal wat beter zit? Dus liever een schuimding eronder.

Maar ik ben er inderdaad niet voor om te 'blijven' rijden met zo'n ding. Zou als ik jou was idd je zadel laten aanpassen of iets dergelijks!


En de TS geeft niet aan dat het om een tijdelijke oplossing gaat vandaar dat ik er vanuit ga dat er mee doorgereden wordt.
(Dit gezien uitzondering zoals tijdelijk etc vaak wel wordt aangegeven)

Nielojram

Berichten: 7842
Geregistreerd: 14-02-02

Re: zadel ophogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 11:16

Saantje schreef:
Bestaat er ook iets voor je zadel om de achterkant wat op te hogen? (dus ALLEEN de achterkant)
Bijvoorbeeld een onderlegger?
Hoe heet zo iets?



Zou je je eerst niet afvragen, waarom de achterkant opgehoogd moet worden?
Een stuk schuimrubber, bont, borg oid eronder, zal de voorkant van het zadel niet comfortabeler maken, voor het paard, en daar doen we het toch allemaal voor, voor het paard?

harnessmaker schreef:
Zo iemand noem je een zadelmaker.....


Kan je die ook onder je zadel leggen dan? Tong uitsteken Haha!

Saantje
Berichten: 944
Geregistreerd: 04-05-04

Re: zadel ophogen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-06 12:31

ik had het er idd bij moeten zeggen: het is een tijdelijke oplossing! En ik weet wel dat je zo iemand een zadelmaker noemt, maar die kun je idd niet onder je zadel leggen Knipoog
Ik bedoelde dus de naam: tennisracket

Duhelo

Berichten: 28577
Geregistreerd: 29-05-03

Re: zadel ophogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 19:45

maar dan nog, ik zie er niks verkeerd in in zo raket, als daardoor het zadel past, waarom niet?

harnessmaker

Berichten: 1753
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: gelderland

Re: zadel ophogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 20:07

Duhelo schreef:
maar dan nog, ik zie er niks verkeerd in in zo raket, als daardoor het zadel past, waarom niet?


omdat je zadel dan niet past!!

Duhelo

Berichten: 28577
Geregistreerd: 29-05-03

Re: zadel ophogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 20:09

harnessmaker schreef:
Duhelo schreef:
maar dan nog, ik zie er niks verkeerd in in zo raket, als daardoor het zadel past, waarom niet?


omdat je zadel dan niet past!!

ik heb ook wel door dat het om een zadel gaat hoor Knipoog
nee, effe serieus
als enkel de achterkant moet pgehoogd worden, wordt er vulling bijgestopt in de kussens, juist? *correct me if i'm wrong)
ik ga er dus vanuit dat de boommaat wél correct is, maar er dus enkel vulling nodig is langs de achterkant.
Dit kan dus eigenlijk opgevangen worden met zon onderlegger...

en in het geval van een tijdelijke oplossing, of de enige oplossing (bv op maneges) kan dit naar mijn gedacht goed dienst doen...

harnessmaker

Berichten: 1753
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: gelderland

Re: zadel ophogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 20:18

Als je zoiets nodig heb om je zadel op te hogen vanachter is dat meestal niet op dvies van een zadelmaker.
Die zal je namelijk een betere manier adviseren.
Mar wie zegt dat het zadel van achter omhoog moet?
Misschien moet hij wel zakken in het midden of aan de voorkant voor het beste resultaat.
Ik bijf erbij dat je je zadel dan moet laten orrigeren en het niet moet gaan zoeken in dit soort produkten.
Het komt je paard niet ten goede.
Zo'n racketvorm verhoger drukt namelijk op de ruggegraat en die moet juist vrij blijven!

Duhelo

Berichten: 28577
Geregistreerd: 29-05-03

Re: zadel ophogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 23:05

daarom dat ik ook al zei dat ik liever de grijze vorm had, met de raket vul je idd de ruimte voor de ruggegraat op (dat had ik zelfs al door toen ik nog manegemiepje was en niks kende van zadels Clown )

harnessmaker

Berichten: 1753
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: gelderland

Re: zadel ophogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 23:16

Mt de grijze heb je hetzelfde....geen vrije ruggegraat.