Myler bit eigenaren help me even

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ulfeino
Berichten: 2196
Geregistreerd: 06-05-06

Myler bit eigenaren help me even

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 19:29

Ik had een Myler comfort snaffle wide barrel besteld met busringen 5" is 12,5 cm (iets meer 12,7).

Toen ik het in huis had vond ik het vrij groot in de mond van mijn paard, toen ik de cm eronder legde zag ik dat het ruim 13 cm breed was.

Graag wil ik van andere Myler bit eigenaren weten of hun 5" bit ook ruim 13 cm breed is.

Afbeelding

Afbeelding

Ulfeino
Berichten: 2196
Geregistreerd: 06-05-06

Re: Myler bit eigenaren help me even

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 20:37

Helemaal niemand die het weet?
Niemand die zijn Myler bit even wil opmeten?

MikeRick

Berichten: 902
Geregistreerd: 18-04-05

Re: Myler bit eigenaren help me even

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 20:41

Ik heb het bit niet maar weet wel dat ze groter uitvallen, een vriendin van mij haar paard heeft normaal 13,5 en van dit bit heeft ze een 12,5.

Adrienna
Berichten: 330
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Eindhoven de gekste ;)

Re: Myler bit eigenaren help me even

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 20:41

Ik heb net mijn hoofdstel in de creme gezet, toen zag ik dit topic, dus maar even een lineaal erbij gepakt. De afmetingen lijken precies hetzelfde als bij die van mij (komt ook tot 13,3), en dat is ook een 12.5
Zoals ik al zei in het andere topic, dat kleine stukje uitsteken dat hoort Knipoog

Ulfeino
Berichten: 2196
Geregistreerd: 06-05-06

Re: Myler bit eigenaren help me even

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 21:46

Vind het wel raar, als je 5 x 2,54 (1 inch) krijg je 12,7 cm, als je 5 1/4 x 2,54 doet krijg je 13,3 cm en je meet de bit breedte toch altijd tussen de ringen?
Die maten zijn er nl. ook zag ik op internet vandaar dat ik ook dacht dat er per ongeluk een verkeerd label aan mijn bit zat.

lejo

Berichten: 1806
Geregistreerd: 31-05-06

Re: Myler bit eigenaren help me even

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 12:29

Maten van de Mondstukken:

Myler bitten kunnen wat groter zijn dan traditionele bitten, vooral de gebroken bitten. Alle bitten worden gemeten van wang tot wang met een curve in het mondstuk precies zoals het ook in de mond van het paard zou liggen. Traditionele bitten worden plat gemeten, maar als het een gebroken mondstuk is liggen ze niet plat in de mond. Het is wenselijk een klein stukje bit aan iedere kant net buiten de lippen te hebben.

Om een paard te meten voor een Myler bit kan de breedte van de mond gemeten worden met een bit stok. Op deze manier meet men het paard van wang tot wang, precies zoals de Myler mondstukken zijn ontwikkeld. Als een paard bij het meten uitkomt op 12 cm dan zal dit paard een 5 inch Myler bit passen. Op deze manier heeft het iets extra ruimte net naast de lippen.

lejo

Berichten: 1806
Geregistreerd: 31-05-06

Re: Myler bit eigenaren help me even

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 12:31

komt van een site over de bitten, misschien heb je er wat aan,
volgens dit verhaaltje zijn de bitten dus gewoon iets groter door anders meten ze zijn dus idd groter dan je denkt bij het bestellen

Ulfeino
Berichten: 2196
Geregistreerd: 06-05-06

Re: Myler bit eigenaren help me even

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 14:28

Heb net contact gehad met de winkel, mijn bit bleek wel een beetje groter dan de andere bitten, maar het scheelde maar heel weinig.
Ze sturen me nu 1 van de bitten die wat kleiner waren.

Wat mij betreft mag er een slotje op dit topic.