Maat Myler bit wel goed?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ulfeino
Berichten: 2196
Geregistreerd: 06-05-06

Maat Myler bit wel goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-06 15:51

Heb vanmorgen mijn bestelde Myler comf. snaffel wide barrel met busringen thuis gekregen.
Heb het vanmiddag geprobeerd, maar ik twijfel een beetje over de maat.

Reed mijn paard met een kneveltrens van 12,5 cm en heb de Myler ook besteld in maat 12,5 cm
Als ik ze op elkaar leg zijn ze ook recies even breed, maar als Ulf de Myler in zijn mond heeft zit er aan beide kanten zie je nog ongeveer een halve cm van het bit.

Ben benieuwd hoe het Myler bit bij andere gebruikers zit, misschien zijn er mensen met foto's van hun paard met het Myler bit in?

Ulfeino
Berichten: 2196
Geregistreerd: 06-05-06

Re: Maat Myler bit wel goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-06 19:30

Correctie, heb het bit nog een keer op de mijne gehouden en het blijkt veel groter te zijn, bij na meten is de Myler 13,3 cm ipv 12,5.
Op het label stond wel 5" maar volgens mij is het dus een 51/4".
Stuur het retour en hoop z.s.m. het goede bit te ontvangen.

Geen wonder dat ik het zo groot vond Lachen

Adrienna
Berichten: 330
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Eindhoven de gekste ;)

Re: Maat Myler bit wel goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 19:46

Klopt trouwens wel dat er nog een stukje myler uitsteekt als je paard het in zijn mond heeft, is bij de mijne ook en dat is toch echt een 12,5 myler. Steekt ruim een halve cm uit

Ulfeino
Berichten: 2196
Geregistreerd: 06-05-06

Re: Maat Myler bit wel goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-06 20:22

De mijne steekt aan beide kanten een vinger uit en mijn vinger is ongeveer een cm breed.
Heb het bit wel drie keer na gemeten en het is ruim 13 cm breed, dus ik denk echt dat er per ongeluk een verkeerd label aan dit bit is gekomen, want ik zag in de folder die er bij zat dat de volgende maat een 51/4" is en 5,25 x 2,54 is 13,3 komt dus precies uit.

Stuur het bit morgen terug en heb een mail gestuurd waarom ik het bit terug stuur en hoop begin volgende week een 12,5 in huis te hebben.

Heb ik weer, wel balen hoor.

Adrienna
Berichten: 330
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Eindhoven de gekste ;)

Re: Maat Myler bit wel goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 20:43

Dan zou de myler leverancier bij mij dus de maat er ook niet goed op hebben gezet, maar het is toch echt een 12,5 Tong uitsteken
Je kan natuurlijk terugsturen voor de zekerheid.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Re: Maat Myler bit wel goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 00:33