Welke deken voor najaar/winter? Advies gevraagd!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alayda

Berichten: 878
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Munstergeleen

Welke deken voor najaar/winter? Advies gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-06 11:41

Ik heb een Welsh Cob merrie (dus best robuust type) die nog nooit een deken op gehad heeft. Nu merkte ik dat ze het afgelopen winter best koud had...
Ik rijd nu regelmatig op haar dus een iets dunnere vacht zou wel lekker zijn maar ik wil wel dat ze gewoon in de herst zonder deken kan staan.

Mijn vraag is, wat voor deken kan ik gebruiken voor de koudere herfstdagen en in de winter. Ze staat heel de dag buiten, ook in de winter en komt 's nachts op stal. De deken zal ze dag en nacht ophouden omdat ik helaas niet kan regelen dat deze verwisseld of afgedaan wordt.
Een waterdichte, GOED ademende deken is dus een pree!

Ik heb vorig jaar een HH gepast en ook een weather-beta maar beide waren te krap van voor. DUS, het moet ook nog eens een breed vallende deken zijn op de borst.

Wie kan me advies geven?

Ik zit op het moment te kijken naar een Bucas Smartex Turnout Rain. Hoe zijn de ervaringen met deze deken, en is hij erg dik?

Alvast bedankt!

Jessix

Berichten: 16458
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Welke deken voor najaar/winter? Advies gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 12:51

Ik vind de dekens van Bucas en Rambo erg goed. Eerst had ik altijd de Bucas, maar de binnenkant van die deken is van fleece en dat word erg vies als je paard weer gaat verharen aan het eind van de winter. Rambo heeft een gladde binnenkant.

Beide dekens zijn goed, water- en winddicht en blijven ademen. Ik had de dunste Bucas en bij de Rambo heb ik er nu iets vulling in. Ik meen 200gr. Ik heb ook dikkere, maar om eerlijk te zijn gebruik ik die bijna nooit meer. Aan de dunnere dekens hebben mijn paarden wel genoeg.

Ga anders gewoon even kijken in de ruitershop, dan kun je de dikte zien. En bepalen welke je het beste vind. Ik sta echt in voor de 2 merken die ik genoemd heb. Ik wil nooit geen andere meer.

Succes.

ineke_

Berichten: 1631
Geregistreerd: 20-04-06
Woonplaats: Fryslan

Re: Welke deken voor najaar/winter? Advies gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 13:12

Een Wheatherbeeta Landa is misschien een idee ? Is niet zo'n hele dikke deken, 200 grams. Goede kwaliteit, die van mij gaat voor de 4e winter op dit jaar. Zijn goedkoper dan Rambo of Bucas. Pasvorm is ook erg goed vind ik.

Ik zou in ieder geval een iets duurdere merkdeken kopen, dus geen Pagony oid. Heb ik 1 keer gedaan en die vulling had ze zo aan gort gerold (ze rolt heeeeel veel) en hij paste ook niet mooi

(volgende deken word wel een rambo denk ik, ben erg weg van de super pasvorm van mijn vliegendeken.)

Nouvel

Berichten: 28564
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Welke deken voor najaar/winter? Advies gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 19:33

Bucas is vrij smal voor, maar daar heb je wel weer borstverbreders voor, misschien dat dat een optie is?

Alle dekens van Horseware zijn ook fijne dekens, ik weet alleen niet of die breed genoeg zijn...

Ik vind zelf Dominick hele fijne dekens, maar die vallen vrij klein.
Dus ik weet ook niet of die voor breed genoeg zijn...

Jenbuc
Berichten: 5630
Geregistreerd: 06-11-03

Re: Welke deken voor najaar/winter? Advies gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 19:46

bucas (Y) geen last van dat hij smal is voor Knipoog
heb een vrij breed paard en die past hem prima,
super stevige deken, onze paarden op stal slopen nogal snel dekens maar deze overleefd het tot nu toe
en is 100% waterdicht,.
heb de smartex rain kleur camel.
wil zelf graag een all in one er bij.
dit is de enigste deken waarvan buc geen schuurplekken krijgt omdat er fleece aan de binnenkant zit.
ach die haren daar heb je nu ook speciale borstels voor haha.
ook hebben we een paard op stal lopen van 1.74 cm die heeft ook een bucas om en past prima.(bedoeld dan qwa borst breedte he..)