klopt dit ?(boomloos)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Arabian_Girl

Berichten: 4733
Geregistreerd: 08-07-03

klopt dit ?(boomloos)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-06 21:30

weet trouwens niet of het hier hoort?

ik wil een boomloos zadel erbij gaan halen.nu ben ik ergens geweest waar ze er 1 hadden.ik vroeg of ze ook die speciale pads en singels hebben of aan kunnen komen?zeiden ze nee want daar moet een gewoon westernpad onder en een westernsingel aan ????
maar dat kon toch juist niet?omdat de ruggengraat vrij moest zijn?maar hun zeggen daar van niet..

ik vroeg of ze altijd pasten.zeiden ze daar van dat ze net als westernzadels bijna altijd passen.dat je die zo mee kan nemen,dat alleen als ze schuiven niet passen.

naar mij idee hebben ze er niet echt verstand van..en twijgel een beetje om er hier 1 te halen.

wat denken jullie?

en als een speciale pad nodig is..en singel..weet iemand die hier in de buurt te vinden?of een verkooppunt van deze zadel,
dit was een randols zadel.

GeneralFlynn

Berichten: 15289
Geregistreerd: 24-03-05

Re: klopt dit ?(boomloos)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 21:32

Onder een boomloos zadel hoort een speciaal pad.
(idd. ivm ruggegraat vrijheid)
Kijk dit topic eens door:
viewtopic.php?f=34&t=506447&hilit=
Daar kan je alles vragen over een boomloos zadel.

Antheman

Berichten: 11833
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Re: klopt dit ?(boomloos)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 21:34

Ging het om een Randolls?

Ik hoor vaker dat de winkelier dan een gewone Westernpad adviseert.

Niet doen! De speciale pad is een onderdeel van het zadel.

Arabian_Girl

Berichten: 4733
Geregistreerd: 08-07-03

Re: klopt dit ?(boomloos)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-06 21:44

thnx voor de link..zal eens kijken.

jah het was een randolls ze konden ook geen andere kleuren of modellen bestellen :S dan die er lag.
en een westernpad en westernsingel moet eraan zeiden ze..

maar had al een idee dat het niet klopte en zei dat..maar dat was niet waar zeide ze :S

_Christine

Berichten: 6363
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: USA (NC)

Re: klopt dit ?(boomloos)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 21:47


pmarenaJarig

Berichten: 48344
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: klopt dit ?(boomloos)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 22:32

Die mensen hebben er dus blijkbaar geen enkel verstand van en zijn alleen maar uit op geld verdienen , omdat er veel vraag naar boomloos is. Ik zou daar nevernooit een zadel kopen omdat ze geen goede info verstrekken en daarmee dus ook aangeven geen respect voor de klant te hebben , anders verdiep je je wel in de spullen die je verkoopt zodat je goed advies kunt geven.

Als mensen daarin al zo simpel zijn , hoe zal het dan zijn als er iets fout gaat met de spullen die je koopt , zouden ze dan wel de moeite willen doen om je een goede oplossing te bieden....?

Ik betwijfel het , aangezien het blijkbaar al teveel moeite is om zich wat beter in zadels te verdiepen.

Westernzadels hebben net zo'n moeilijke pasvorm als Engelse zadels , dus ook die bewering geeft aan dat ze de ballen verstand ervan hebben.

Het lijkt tegenwoordig wel of er steeds grotere sukkels in ruitersportzaakjes staan , de verkopers zijn vaak echt heel slecht op de hoogte nog van de simpelste spullen , enorm jammer is dat.

Dat is ook de reden dat ik niet wil dat de Barefoots in dit soort zaakjes terechtkomen , zou wel beter verkopen als ze makkelijker verkrijgbaar zijn , maar kwaliteit vind ik belangrijker dan kwantiteit.

Dan maar wat minder verkooppunten , maar je hebt er wel meer zicht op dat mensen geen heel raar advies krijgen zoals dit.....

Duhelo

Berichten: 28599
Geregistreerd: 29-05-03

Re: klopt dit ?(boomloos)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 22:48

zou het eigenlijk niet makkelijker zijn moest boomloos ruggegraatvrijheid inbouwen?
zouden er geen problemen meer zijn daarmee
*ik weet hte, offtopic Haha!*

kinsealy

Berichten: 606
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: Het hoge noorden

Re: klopt dit ?(boomloos)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 00:20

Je hebt echt een speciale pad nodig, is anders dan een westernpad en laat inderdaad de ruggegraad vrij door het gebruik van inlages. Is wel belangrijk dat de ruggegraad goed vrij blijft.
Heb zelf al een tijdje een Barefoot zadel en bevalt echt supergoed! (van boomloosrijden.nl)

Vlover

Berichten: 672
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Rosmalen (Den Bosch)

Re: klopt dit ?(boomloos)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 00:26

Klinkt niet echt als professionals, zo'n zadel past echt niet altijd, net zoals ieder ander zadel!
Als je geïnsteresseerd bent zou ik echt eens op de site van pmarenda kijken, geweldige service en goede informatie!(spreekt uit ervaring) OK dan!

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Re: klopt dit ?(boomloos)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 00:39

Bestel gewoon een Grandeurpad bij pmarena en klaar ben je.

Marjo_Wystan

Berichten: 1819
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: R'dam

Re: klopt dit ?(boomloos)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 07:14

ja randols verkoopt in dezelfde kleur groen als de onderkant ook pads. Het zijn 'gewone' westernpads (de goedkope versie zeg maar dan) Ze zeggen idd dat die eronder hoort.... heel fijn dus! En niet doen

jomaro
Berichten: 1028
Geregistreerd: 27-08-05

Re: klopt dit ?(boomloos)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 07:34

een randols zadel is een goedkopere uitvoering, maar daarom niet minder goed. Als je zelf goed op internet rondneust zie en weet je wat er bij een boomlooszadel nodig is. Bij barefoot komen ze de zadels ook niet passen op je paardje. Dit kan je wel met een testzadel uitproberen. Zelf heb ik ook een randols al jaren en het bevalt mij en mijn paard prima. Zadel blijft erg mooi. De dekjes eronder maak ik zelf. Nu heb ik wel een paardje met eigen inlagers op zijn rug. Ruggegraat ligt al vrij en extra vrij door de inlagers in het sjabrak. Verkopers in een winkel geven vaak het verkeerde advies niet alleen bij boomloos maar ook b.v. de wintec zadels. Ook die geven ze vaak mee omdat het met een verwisselbare boom altijd past. Niet dus op onze olifant. Trouwens de boomloze paste ook niet met de standaard of bredere voorboog. Daar zit nu alleen kussenvulling in.

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Re: klopt dit ?(boomloos)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 07:44

Ik heb ook een Randolls maar wel met een goede pad met inlages eronder.
Ik zou absoluut zo'n pad erbij kopen zodat je de ruggengraat mooi vrij houdt.
Verder ben ik tevreden met m'n Randolls, hoewel de Barefoot al wel veel meer verbeterd is.

Arabian_Girl

Berichten: 4733
Geregistreerd: 08-07-03

Re: klopt dit ?(boomloos)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-06 12:07

Marjo_Wystan schreef:
ja randols verkoopt in dezelfde kleur groen als de onderkant ook pads. Het zijn 'gewone' westernpads (de goedkope versie zeg maar dan) Ze zeggen idd dat die eronder hoort.... heel fijn dus! En niet doen

hun lieten gewoon een westernpad zien dus hun daar hadden liggen.geen v randolls ofzo.

maar alleen de onderkant van de randolls was niet groen ....was beetje blond gekleurd..net als zo schapenbontje.

zag op markplaats ook iemand met een advertentie die barefoots en randolls verkopen en heb hun gemaild.

hun zeiden ook idd de pad en dat evt een gewone singel kan.maar dat de kans met de speciale singels op schuiven kleiner is.

dus over een paar weekjes heb ik er 1 Haha!
nu alleen nog even kijken waar ik hem haal.iig niet bij de 1e winkel.
of tweedehands.

zitnu alleen een beetje te twijfelen welke ik zal nemen.
zag van barefoot ook een 2 kleurige en die hadden ze ook in westernmodel.

westernmodel was op zich ook wel mooi.maar ik rij niet echt western..dus ben een beetje aan het twijfelen.
verder rij ik ook weer geen dressuurwedstrijden enz..
meer buiten en af en toe in de bak.

Pronkje
Berichten: 12
Geregistreerd: 23-05-06

Re: klopt dit ?(boomloos)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 12:15

ik wist niet eens dat je boomloose zadels hebt.. ik weet het niet..

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re: klopt dit ?(boomloos)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 14:14

Als ik het zo hoor zou ik er niet eens meer een boomloos zadel of western zadel (of ander zadel) kopen. Lachen