Goede prijs - kwaliteit verhouding zadels graag discussie!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LMR
Berichten: 446
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Groningen

Goede prijs - kwaliteit verhouding zadels graag discussie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 13:10

Ik ben momenteel opzoek naar een zadel, en het liefst niet het allerduurste. Is een merk als kieffer een must en kan ik daar beter een 2e handsje van kopen of is een nieuw, minder bekend merk ook ok? Let me know.. Dankje! Vingers aflikken

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Re: Goede prijs - kwaliteit verhouding zadels graag discussi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 13:16

Met een wat kleiner budget zou ik liever een tweedehands a-merk kopen dan een nieuw ' minder ' merk. De pasvorm is vaak beter en ze slijten minder snel. Wij hadden thuis een echt goed springzadel, dat was al zo oud als ik zelf was, en bleef het beste springzadel dat we hadden liggen. Helaas is het enkele jaren geleden gejat uit mijn zadelkast, anders had ik het nog steeds gebruikt.

LMR
Berichten: 446
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Groningen

Re: Goede prijs - kwaliteit verhouding zadels graag discussi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 13:27

Ohja ook nog graag mening over kunsstof zadels, in welke dingen verschilt het met leer...?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Goede prijs - kwaliteit verhouding zadels graag discussi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 13:32

In het feit dat er kunststof is gebruikt ipv leer Haha!

Ik zou eerder voor een goede tweedehands gaan dan een mindere kwaliteit leer. Vooropgesteld dat de pasvorm voor het paard in beide gevallen hetzelfde is.

Een goed Kunststof zadel zou bij mij zelfs nog boven een nieuwe minder kwaliteit leer gaan.

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Re: Goede prijs - kwaliteit verhouding zadels graag discussi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 13:35

Cassidy schreef:
Een goed Kunststof zadel zou bij mij zelfs nog boven een nieuwe minder kwaliteit leer gaan.


Idem hier!

Dennis

Berichten: 31491
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Goede prijs - kwaliteit verhouding zadels graag discussi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 13:35

Ik ben gek op mijn Wintecjes. Super fijne zadels en imo een goede prijs kwaliteit verhouding. En ook niet onbelangrijk, ze passen over het algemeen super op mijn pony's!!!(dat is bij shetlanders toch vaak lastig)

Voor mij geen goedkope leren zadeltjes, heb er veel voorbij zien komen maar geef mij maar een Wintecje Lachen.

Cemlys

Berichten: 14971
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Goede prijs - kwaliteit verhouding zadels graag discussi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 16:00

Ik heb een wintec gehad (pro dress, die overigens te koop staat), en rijd nu met een kentaur. Eerlijk gezegd reed ik met beide graag, alleen heb je iets meer onderhoudswerk aan de kentaur. voor de wintec heb ik compleet iets meer dan 700 betaald voor de kentaur iets meer dan 800. Prijs-kwaliteit zijn ze veronderstel ik ongeveer gelijk.

Corellaa

Berichten: 6380
Geregistreerd: 18-06-05

Re: Goede prijs - kwaliteit verhouding zadels graag discussi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 16:02

Ik ben erg blij met mn wintecs, en denk dat ik er ook bij blijf! vind ze heerlijk! en ik kan er lekker op zitten Lachen

sharonalover
Berichten: 2692
Geregistreerd: 27-12-04
Woonplaats: ergens op een plekje van de wereld

Re: Goede prijs - kwaliteit verhouding zadels graag discussi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 16:23

Ik heb een thorowgood, maar daar was ik niet echt tevreden over......

Had er zo een met van die wisselbare flappen, dus een dressuur, vz en spring ineen, geen vz, want anders Tong uitsteken
Je kan de wrongen wisselen zeg maar.
Maar het zat niet lekker, en het piepte als een gek, vanalles er tussen gesmeerd enzo, maar niks hielp, uiteindelijk toch maar een ander zadel, gebruik die kunststoffen nu alleen nog maar voor het springen, en dat gaat wel aardig hoor

Anoniem

Re: Goede prijs - kwaliteit verhouding zadels graag discussi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 16:29

Gisteren op horse-event was er een zadelclinic.Die man vertelde dat het aan je paard ligt of het zadel goed past.Op het ene paard ligt een Passier goed en op het andere een wintec.Hij had het over een springruiter die altijd met KN zadels reed en nu een paars had waar geen KN op pasde maar een veel goedkoper type zadel.

Cemlys

Berichten: 14971
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Goede prijs - kwaliteit verhouding zadels graag discussi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 16:53

silvana schreef:
Gisteren op horse-event was er een zadelclinic.Die man vertelde dat het aan je paard ligt of het zadel goed past.Op het ene paard ligt een Passier goed en op het andere een wintec.Hij had het over een springruiter die altijd met KN zadels reed en nu een paars had waar geen KN op pasde maar een veel goedkoper type zadel.

idd mijn wintec paste bv niet op mn paard, hoewel die zadels op heel veel paarden passen (mits aanpassen). De kentaur ligt er iig heel goed op.

LMR
Berichten: 446
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Groningen

Re: Goede prijs - kwaliteit verhouding zadels graag discussi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 20:18

en merken als pagony rossner of knight rider? niet lage maar gemiddelde prijsklasse, ervaring mee?

kekaro
Berichten: 8306
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Purmerend

Re: Goede prijs - kwaliteit verhouding zadels graag discussi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 20:26

rossner heb ik toevallig wel goede ervaringen mee,
heb ik toendertijd nieuw gekocht (geen idee meer voor hoeveel, waren nog guldens)
zat heerlijk en lag erg goed !
ik vind het nog steeds mooie zadels om te zien,
ik heb nog even de tijd voor mijn haffie een zadel moet
maar ik overweeg zeker een rossner.

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Goede prijs - kwaliteit verhouding zadels graag discussi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 21:26

erleyne schreef:
Cassidy schreef:
Een goed Kunststof zadel zou bij mij zelfs nog boven een nieuwe minder kwaliteit leer gaan.


Idem hier!


Ja
Ik ben helemaal gek met mijn wintecje, bevalt super.
Een zadelmarkt zadel heb ik ook gehad, maar dat is toch echt hélemaal niks.

Dennis

Berichten: 31491
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Goede prijs - kwaliteit verhouding zadels graag discussi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 21:30

Ik had ook een pony waar ik geen Wintec op kreeg. Heb meerdere type's en boom maten geprobeerd (heb nl inmiddels al een redelijke verzameling van die dingen voor al mijn pony's Knipoog ) maar alles wiebelde en schoof.
Toen op de gok een heel goedkope Thorowgood gekocht en die ligt als een huis. Ik vind hem alleen zelf voor geen meter zitten, maar bij mijn men-pony vind ik het minder erg dat hij niet zo lekker zit(ik zit er liever achter Knipoog, maar wil dresuur matig ook wel eens onder het zadel wat doen).

Mijn zusje heeft op haar pony ook de wereld aan zadels gehad, onze hele zadelkamer met Wintec's enzo paste allemaal niet. Ze rijd nu met een heel goedkoop Kadet zadeltje wat echt ligt als een huis.

MISTRAL94

Berichten: 14259
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Goede prijs - kwaliteit verhouding zadels graag discussi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 23:25

Ik blijf bij de Stubben zadels, we hebben er nu 3 allemaal aangepast op de paarden. Qua prijs betaal je niet veel meer dan bij een winkel als Divoza. Alleen blijft bij deze zadelmaker het opvullen/aanpassen gratis!

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Goede prijs - kwaliteit verhouding zadels graag discussi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 23:57

Wintec is prima! Niet echt duur, maar gaat wel lang mee. Ik heb nu een imperial riding zadel, middenklas zadel maar bevalt erg goed!

laura1705

Berichten: 700
Geregistreerd: 18-07-06
Woonplaats: Dronten

Re: Goede prijs - kwaliteit verhouding zadels graag discussi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 13:32

Ik heb een JC, bevalt ook prima!

Nickytje

Berichten: 4032
Geregistreerd: 19-05-06
Woonplaats: Tielen

Re: Goede prijs - kwaliteit verhouding zadels graag discussi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 13:37

Ik heb ook een JC Spahir dressuurzadel. Qua prijs ligt het ongeveer in de middenklasse geloof ik.
Ik heb het 710€ kaal betaald. Het ligt super op mijn kwpn'er en voor mij zit het ook goed.

Mijn vorige zadel was een Wintec Isabelle Werth dressuur en die had ik 654€ betaald (ook kaal)
Daar was ik ook erg tevreden over.

MDWStables

Berichten: 1439
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Goede prijs - kwaliteit verhouding zadels graag discussi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 13:44

Ik heb nu een Wintec en ik moet eerlijk zeggen dat ik het vrij waardeloos vind. De singelstoten zijn er echt heel slecht aan toe, het zadel is nu een jaar of 2 oud. Daarvoor had ik een Kentaur maar die is gestolen, dat vond ik wel een fijn zadel. Mijn Wintec is nu echt op dus ga nu kijken voor een mooi leren zadel dat vind ik toch fijner dan kunststof.

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Re: Goede prijs - kwaliteit verhouding zadels graag discussi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 08:15

Ik heb van meerdere stalgenoten gehoord dat ze de singelstoten van hun wintec inderdaad snel vervangen hebben voor leren singelstoten, die kunstof schijnen niks te zijn.
Ik ga vanmiddag proberen mijn zadel om te ruilen, omdat het niet gaat passen op mijn nieuwe paard. Ik heb al even gekeken en ga ook voor een wintect denk ik ( beetje beperkt budget, want het wordt mijn inrij-zadel, volgend jaar koop ik voor hem zijn eerste 'echte' eigen zadel, nu mag hij even een oud zadeltje gaan slopen als het nodig is Haha! )

fliam

Berichten: 2329
Geregistreerd: 23-07-04

Re: Goede prijs - kwaliteit verhouding zadels graag discussi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 08:18

zitake schreef:
idd mijn wintec paste bv niet op mn paard, hoewel die zadels op heel veel paarden passen (mits aanpassen). De kentaur ligt er iig heel goed op.


Past ook niet op mijn paard, ik rijd een Ainsley vanguard met verstelbare boom. 2de hands gekocht bij de zadelmaker. ERG tevreden
Mijn andere paard loopt wel onder een wintec. Kwaliteit is oke gezien slijtage plekken, weinig onderhoud.

Angelo

Berichten: 766
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Prov. Groningen

Re: Goede prijs - kwaliteit verhouding zadels graag discussi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 15:17

Ben ook super tevreden over mijn Wintec. Heb ook nog een Kiefer, maar vind de Wintec lekkerder zitten. Singelstoten van de Wintec zijn inderdaad al eens vervangen, maar dat hoorde toen nog bij de garantie (wat er best lang op zit).
Wie weet of de Kentaur ook te verkrijgen is met een extra wijde boom ??? (heb nl. een hele mooie gezien in een donkerrood/bruine kleur).