spoedvraag, stockzadel met blauw stof aan de onderkant?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maja86
Berichten: 152
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: noord brabant

spoedvraag, stockzadel met blauw stof aan de onderkant?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 12:32

hoi!

ik ben op zoek naar een stockzadel, en heb dus advertenties gezet op marktplaats en bokt, nu kreeg ik een aanbod van een stockzadel, maar,
ik heb dit welleens vaker gezien, er zit stof aan de onderkant, blauw, is het dan wel een goed zadel? want bij mijn dressuurzadel is het leer van onder!
en bij een zadel wat ik eerst op t oog had ook, helaas paste het niet op mijn arab,

http://by107fd.bay107.hotmail.msn.com/c ... otmail.com

hier een foto (als t goed is!)

ik hoop dat jullie me kunnen helpen, ik weet niet wat ik hiervan moet vinden, dus graag jullie meningen!

alvast bedankt !

groetjes maja

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: spoedvraag, stockzadel met blauw stof aan de onderkant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 12:34

Foto is niet te bekijken.

Met blauwe stof aan de onderkant zeg je? Zijn deze zadeltjes niet van ZM, zij hebben ook Stock's met een blauwe stof aan de onderzijde...

maja86
Berichten: 152
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: noord brabant

Re: spoedvraag, stockzadel met blauw stof aan de onderkant?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 14:32

ja daar zat ik ook aan te denken (zm ), vreemd dat je de foto niet kan zien, ik kan hem zo aanklikken, ik zal het nog eens proberen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en wat vinden jullie ervan?

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: spoedvraag, stockzadel met blauw stof aan de onderkant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 14:36


maja86
Berichten: 152
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: noord brabant

Re: spoedvraag, stockzadel met blauw stof aan de onderkant?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 14:55

als 2 druppels water ja idd! maar,,, hij heeft net andere stijgbeugelriemen, kunnen vervangen zijn hoor, maargoed degene die mij dit zadel aanbood, vertelde me dat dit zadel volgens stalgenoten uit het buitenland kwam, ze kreeg het zadel bij een paard dat ze gekocht had, maar daar paste het voor geen meter op (letterlijk overgenomen uit email!) o ze had het ook op een soort van areabier gehad!!!???
vind t een beetje vreemd of niet?

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: spoedvraag, stockzadel met blauw stof aan de onderkant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 14:58

De Stock's die ik heb gezien met blauwe onderkant zijn allemaal van goedkopere kwaliteit. Wat is de vraagprijs van dit zadel?

maja86
Berichten: 152
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: noord brabant

Re: spoedvraag, stockzadel met blauw stof aan de onderkant?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 15:00

daar heb ik nog niet eens naar gevraagd haha, ik stuur net een mail dat ik geen intresse heb, en dat ik er bijna zeker van ben dat het een zm zadel is, met blauw aan de onderkant (stof en daar komt zweet op,,, hmm lijkt me niet zo goed, daat schuren, en de stof word dunner!)
misschien heb ik er een halfjaar lol van, en daarna hoge da rekeningen, een vz paard met zere rug, en nog opgelicht ook! nee bedankt, als ze terug mailt laat ik t weten,

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: spoedvraag, stockzadel met blauw stof aan de onderkant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 15:02

Och, ik zou voor de grap de VP eens vragen Tong uitsteken
Dat verplicht je tot niks en waarschijnlijk weet je ook gelijk met 'wie' je te maken hebt... Rolleyes
Heb je haar emailadres al door de Boktleden zoekmachine gehaald? Misschien is ze wel lid...

maja86
Berichten: 152
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: noord brabant

Re: spoedvraag, stockzadel met blauw stof aan de onderkant?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 15:03

o ik ga nu mailen! en nakijken of diegene lid is! tot zo!

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: spoedvraag, stockzadel met blauw stof aan de onderkant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 15:08

Ik ben benieuwd Lachen Ja

maja86
Berichten: 152
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: noord brabant

Re: spoedvraag, stockzadel met blauw stof aan de onderkant?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 15:23

ja t is een lid!

irmalouise

Berichten: 1959
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Vianen

Re: spoedvraag, stockzadel met blauw stof aan de onderkant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 15:28

Vriendin van mijn heeft een echte Australian stock liggen, komt bij Horseman outfitter vandaan, daar heb ik er ook eentje vandaan en ik heb hem al zeker 6 jaar en er is nog niks mis mee, echt super goede kwaliteit, alleen weet ik natuurlijk niet of deze past, werd mee gereden op een tinker, dus dat is wel wat anders dan een arabier.

Is trouwens een bruin zadel met een gele onderkant (ook stof, dat hoort zo)

maja86
Berichten: 152
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: noord brabant

Re: spoedvraag, stockzadel met blauw stof aan de onderkant?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 16:00

haha ja! die heb ik op marktplaats gezien, echt een mooie, maar een arabier en een tinker, dat is denk ik een te groot verschil, helaas,,,,

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: spoedvraag, stockzadel met blauw stof aan de onderkant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 16:02

irmalouise schreef:
Vriendin van mijn heeft een echte Australian stock liggen, komt bij Horseman outfitter vandaan, daar heb ik er ook eentje vandaan en ik heb hem al zeker 6 jaar en er is nog niks mis mee, echt super goede kwaliteit, alleen weet ik natuurlijk niet of deze past, werd mee gereden op een tinker, dus dat is wel wat anders dan een arabier.

Is trouwens een bruin zadel met een gele onderkant (ook stof, dat hoort zo)


Wat vreemd. De goede zadels die ik gezien heb, hebben een onderkant van leer Verward

maja86
Berichten: 152
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: noord brabant

Re: spoedvraag, stockzadel met blauw stof aan de onderkant?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 16:07

hmm nou dit bedoelde ik nou, stof word toch dun, en gaat toch scheuren? bij leer is dat niet, anders waren alle zadels wel van stof,,, Bloos

irmalouise

Berichten: 1959
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Vianen

Re: spoedvraag, stockzadel met blauw stof aan de onderkant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 16:39

Zoals ik al zei, heb ik het zadel al meer dan 6 jaar en er zijn nog geen eens slijt plekken op de stof, je moet er ook voor zorgen dat de stof de huid van het paard niet raakt, want dan gaat het eerder slijten, dus een goeie pad of dek er onder en hij gaat jaren mee.
Ik heb het nog nooit gezien met leer, dus ik weet het ook niet, welke nou de echte en de nepper is, toen ik dit zadel ging kopen waren ze alleen nog maar bij Horseman Outfitter te koop, dus daarom dacht ik dat dat de "echte" waren.
Denk als je een hele echte wil hebben, het zadel uit Australie moet laten inporteren, maar dan ben je denk ik wel heel erg veel geld kwijt.

Ik heb nog 2 vriendinnen met een stock zadel van de ZM, waarvan er 1 deze ook al een aantal heeft en daar mankeerd ook niks aan, je moet er gewoon netjes mee omgaan. Moet ook zeggen dat de zadels er ook mooi uitzien. Die van mij is iets anders kwa singelen, en de beugels zijn anders maar verder is het hetzelfde. Het is maar wat je voor uit wil geven.
De mijne koste toen tussen de 1500 en 1600 GULDEN ( nu 750euro). En die van de ZM kost nu geloof ik zo rond 250-280 euro dus ja dat scheeld even, maar of de een nou beter is dan de ander ik durf het niet te zeggen, het leer van mijn zadel is wel wat soepeler, al vanaf het begin.

succes nog met het kiezen, welke je wil gaan kopen, het is iig een heerlijk zadel om op te rijden, dat is een ding wat zeker is.

kimmegie

Berichten: 707
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Nieuwegein

Re: spoedvraag, stockzadel met blauw stof aan de onderkant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 22:27

Ik ben de vriendin van Irmalouise die ook een stockzadel heeft van ZM. Die van mij heeft geen blauwe onderkant.
Het zijn goede zadels en wat irma al zegt het is maar net hoeveel geld je er aan uit wilt geven.
Ik heb ze nog nooit met leer aan de onderkant gezien.
Het is natuurlijk ook niet te vergelijken met een dressuur zadel.
Die heb ik ook en die is ook leer van onder ja.
Doordat er een pad of dekje onderligt komt de stof niet op de huid terecht en kan het dus ook niet slijten.

Ik zou toch eens kijken bij ZM het zadel kost daar 250 euro en wil je er 1 met wat meer tekeningen erop om het zo maar te noemen dan ben je iets meer kwijt.
Succes verder

maja86
Berichten: 152
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: noord brabant

Re: spoedvraag, stockzadel met blauw stof aan de onderkant?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-06 09:37

ik heb mail terug gehad van die mevrouw van het zadel,
ik mag het passen, en (in het zadel?) staat waar het zadel vandaan komt, ze zegt ook dat het geen zm zadel kan zijn, maar als ikzo meningen vergelijk, is de helft wel tevreden, en de helft niet, over zm, ik heb de betreffende mevr, een mail gestuurd, met de vr prijs, en dan hoor ik het wel, ik laat het jullie weten, zo op het oog vind ik het een heel mooi zadel, maargoed, daar gaat het niet alleen om,

jullie horen het nog van me!

groetjes

maja86
Berichten: 152
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: noord brabant

Re: spoedvraag, stockzadel met blauw stof aan de onderkant?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-06 15:33

voor het zadel wil ze 275 euro hebben, (niet duur toch?)
wat vinden jullie?

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: spoedvraag, stockzadel met blauw stof aan de onderkant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 15:40

Nou, dat betreffende look a like zadeltje van ZM kost geloof ik minder nieuw.

maja86
Berichten: 152
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: noord brabant

Re: spoedvraag, stockzadel met blauw stof aan de onderkant?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-06 16:34

hmm, ja dat ik ook weer zo, maar ik dacht, dat als ik een tweede hands zadel koop, zit er al een vorm in zeg maar (ik heb daar niet zoveel ervaring mee, koop niet iedere week een nieuw zadel)
maargoed, is nieuw dus ook kwa pasvorm net zo goed als 2dehands?

groetjes

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: spoedvraag, stockzadel met blauw stof aan de onderkant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 16:44

Ehm, beter lijkt mij, omdat het zadel zich dan nog naar je eigen paard kan vormen ipv dat het zadel al naar een ander paard is gevormd.
Ik zou sowieso geen ZM zadel kopen. Ik heb er teveel slechte verhalen over gehoord. Er lopen nog wel een paar topicjes over.