mening over norton zadels..!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
beau_diva
Berichten: 339
Geregistreerd: 17-02-06

mening over norton zadels..!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-06 21:21

wat vinden jullie van norton zadels?
ik vind dit wel een gaaf zadel..
Afbeelding
maar ik twijfel een beetje omdat dit merk nogaal goedkoop is..
het is echt voor afentoe springen (en nog geen eens hoog) en zo nu en dan lange buitenritten. (uiteraard laat ik het wel op maat maken als ik het koop).

en met welke VZ's rijden jullie, en waarom dát zadel?

Dennis

Berichten: 31485
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: mening over norton zadels..!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 21:47

Ik heb er laatst ook even mee in mijn handen gestaan, vond het wel een leuk zadel.

Zelf heb ik allemaal Wintec's liggen, die vind ik helemaal super!

beau_diva
Berichten: 339
Geregistreerd: 17-02-06

Re: mening over norton zadels..!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-06 21:50

ja.. me dressuurzadel is natuurlijk een wintec Haha!

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: mening over norton zadels..!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 23:18

Ik heb toen een Norton springzadel gehad, op zich geen verkeerd zadel zat ook niet slecht. Het paste alleen nietop mijn paard. Hoe ze kwalitatief zijn zou ik niet weten, zo op het oog zien ze er niet verkeerd uit!

mariska1989
Berichten: 3522
Geregistreerd: 26-02-05

Re: mening over norton zadels..!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 08:44

Inderdaad op het oog ziet het er goed uit, heb helaas gee nervaringen.

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Re: mening over norton zadels..!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 09:19

waar kan je norton zadels kopen?
zien er trouwens goed uit,ik keek in eerste instantie zelf voor een wintec of een thorowgood,maar deze zien er ook goed uit

Nielojram

Berichten: 7849
Geregistreerd: 14-02-02

Re: mening over norton zadels..!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 18:48

Ze zakken zo uit, ik denk dat er een aluminium boompje in zit, de eerste weken 'passen' ze, maar ze worden op een gegeven moment breder en breder...

Neem dan een wintec, als je toch kunststof wil, die zijn kwalitatief gewoon goed.

( thorowgood heeft ook aluminium bomen....)

harnessmaker

Berichten: 1753
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: gelderland

Re: mening over norton zadels..!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 21:59

Ik lever ook zadels met alu versterkte boom maar die zijn wel sterk. Is dus merk afhankelijk....

Ilsje_

Berichten: 4112
Geregistreerd: 23-01-06

Re: mening over norton zadels..!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 22:01

wij wouden eerst ook een norton, maar die paste niet op ons paard. nu hebben we een thorogood.

Micha
Berichten: 411
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: overijssel

Re: mening over norton zadels..!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 11:36

harnessmaker schreef:
Ik lever ook zadels met alu versterkte boom maar die zijn wel sterk. Is dus merk afhankelijk....


Helemaal mee eens, als je bijvoorbeeld onze zadels hebt van Pariani dan zit hier ook een boom in die versterkt is met een speciale alu legering (anti-Corodal®) dit maakt de boom enorm veel lichter (dus het totale zadel) en daarbij juist heel vormvast en toch flexibel.

Geweldig materiaal evenals de gehele zadels van Pariani. Maar dan praat je ook over innovatieve, in west europa geproduceerde, kwaliteits zadels met 10 jaar garantie op de gehele boom.

katrien214

Berichten: 484
Geregistreerd: 05-02-06

Re: mening over norton zadels..!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 11:48

Ik heb een jaar met een Norton zadel gereden. Het was een fijn zadel, wat goed op mijn paard lag en ook nog is heerlijk zat. Na een jaar zag het zadel er nog als nieuw uit. Daarnaast heeft het weinig of geen onderhoud nodig. Het enige nadeel vind ik dat er geen 17.5 inch van bestaat, daarom heb ik nu ook een ander zadel.

beau_diva
Berichten: 339
Geregistreerd: 17-02-06

Re: mening over norton zadels..!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-06 12:32

Micha schreef:
harnessmaker schreef:
Ik lever ook zadels met alu versterkte boom maar die zijn wel sterk. Is dus merk afhankelijk....


Helemaal mee eens, als je bijvoorbeeld onze zadels hebt van Pariani dan zit hier ook een boom in die versterkt is met een speciale alu legering (anti-Corodal®) dit maakt de boom enorm veel lichter (dus het totale zadel) en daarbij juist heel vormvast en toch flexibel.

Geweldig materiaal evenals de gehele zadels van Pariani. Maar dan praat je ook over innovatieve, in west europa geproduceerde, kwaliteits zadels met 10 jaar garantie op de gehele boom.


wat voor materiaal is dan de wintec bomen?
en over dat uitrekken van de boom, wel beetje raar.. maar ik geloof dat je sowisow ieder jaar even je zadel moet laten controleren..