Wat zijn de ervaringen met borstbeschermer tegen schuren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joozz

Berichten: 1212
Geregistreerd: 07-08-05

Wat zijn de ervaringen met borstbeschermer tegen schuren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-06 12:55

Ieder jaar heeft mijn paard in de 'koude' periode altijd van die kale plekken op haar borst van haar dekens. Heb al verschillende merken dekens geprobeerd (van duur tot goedkoper), met van die loopsplitten enz. Maar die schuurplekken blijven.

Nu zag ik dat er ook zgn borstbeschermers bestaan. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik vond ze er nogal beklemmend uitzien, maar dat was op een foto dus ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-09-06 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt.

Perla

Berichten: 3694
Geregistreerd: 07-09-05
Woonplaats: friesland

Re: Borstbeschermer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 12:57

ik heb geen ervaring met deze dingen, maar ik vind ze er niet echt fijn uit zien...

ik doe altijd equishine spuiten aan de binnenkant van de deken dan schuurt hij niet mee

marimba

Berichten: 676
Geregistreerd: 17-09-06
Woonplaats: hoofdstad van overijssel

Re: Borstbeschermer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 13:12

heb er ervaring mee en dan gaat de rug kapot net achter de schoft door de elastieke banden dan kan je ook niet meer ryden

Phant0m

Berichten: 2240
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: noord brabant

Re: Borstbeschermer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 13:14

ik was ook benieuwd naar de werking van een borstbeschermer
maar zo te horen is het geen succes dus..
iemand wel goede ervaringen ??

superlise
Berichten: 3252
Geregistreerd: 10-11-04

Re: Borstbeschermer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 13:17

een vriendin van mij heeft ook zo'n borstbeschermer en bij haar paard werkt hij goed hoor ,haar paard heeft geen kale plekken meer in de winter.

katrien214

Berichten: 484
Geregistreerd: 05-02-06

Re: Borstbeschermer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 22:28

Ik ga dit topic even volgen. Mijn paard heeft in de winter ook kale plekken op haar borst. Hopelijk komen er toch nog goede reacties op dit product, want dan ga ik het kopen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Re: Borstbeschermer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 08:36

Ik ken veel mensen die ze gebruikt hebben, incl. ikzelf. Bij zo'n 90% van de paarden onstonden er problemen door dat ding. Drukplekken op de rug kwamen het meeste voor. Ik zou er nooit aan beginnen en gewoon een goed passende deken aanschaffen Ja

mariska1989
Berichten: 3522
Geregistreerd: 26-02-05

Re: Borstbeschermer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 08:42

Een vriendin van mij kreeg bij haar pony juist meer schuurplekken omdat hij voor het mooie iets te strak zat, dus koop wel de goede maat Lachen

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: Borstbeschermer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 10:43

Heb ze ook voor twee paarden en gaven geen problemen. En hadden ook geen schuur plekken meer

stephanie81

Berichten: 434
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: stompetoren

Re: Borstbeschermer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 16:53

Ik heb wel goede ervaringen met de borstbeschermer. Mijn paard heeft het alleen om als ze der regendeken op heeft. Deze is van binnen niet gevoerd waardoor eerder plekken ontstaan.

Je moet er inderdaad wel op letten dat je de goede maat hebt en iet te klein wat de meest gemaakte fout is.

Ik ben ere erg tevreden over. geen plekken meer bij de schoft en de schouders. En ja mijn dekenpast wel goed, alleen door het ontbreken van de voering dus sneller kale plekken. Met mijn winterdeken heb ik geen last dus geen beschermer om.

_Emm_
Berichten: 1526
Geregistreerd: 17-10-05
Woonplaats: Bodegraven

Re: Borstbeschermer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 17:51

iemand van stal had ook zon borstbeschermer voor haar paard, paste verder goed, alleen het paard kreeg erge schuurplekken op zijn schoft...

joozz

Berichten: 1212
Geregistreerd: 07-08-05

Re: Borstbeschermer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-06 18:32

Perla schreef:
ik heb geen ervaring met deze dingen, maar ik vind ze er niet echt fijn uit zien...

ik doe altijd equishine spuiten aan de binnenkant van de deken dan schuurt hij niet mee


Vond ze er ook niet heel fijn uitzien, maar was toch benieuwd naar andere ervaringen. Maar als ik het zo lees lijkt het me geen goed idee om er een aan te schaffen.

Maar dat van Equishine ga ik wel proberen.

Bedankt voor jullie reacties!

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Re: Borstbeschermer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 18:47

Geen ervaring, bij mijn weten als je paard schuurplekken van een deken krijgt is hij (aan de voorzijde) te krap.