waarom toch bontjes onder het zadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Re: waarom toch bontjes onder het zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 19:07

Ik rij alleen met een bontje vanaf dat ik merk dat het zadel niet meer helemaal goed ligt, totdat de zadelmaker geweest is. Die kan meestal niet gelijk de volgende dag komen, dus heb ik een bontje om korte tijd een probleem op te lossen.

Een zadel moet gewoon passen, meestal maak je een goedpassend zadel alleen maar slechter passend met een bontje. Maar als het zadel tijdelijk niet lekker ligt dan heb ik er liever voor een paar dagen een bontje onder.

elizen

Berichten: 146
Geregistreerd: 13-03-05

Re: waarom toch bontjes onder het zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 19:10

ik vind het bondje iets chiques hebben Lachen

zelf rijd ik er ook altijd mee

WinBinChes

Berichten: 6718
Geregistreerd: 30-05-04

Re: waarom toch bontjes onder het zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 19:40

Ik rijdt met een bontje omdat het de schokken iets dempt. Ik heb een lastige rug en merk het gelijk als ik zonder bontje rijdt.
Ik vindt het daar en tegen een vreselijk dom gezicht die bontjes, maar het is voor mijn rug fijner (en kan me daardoor voorstellen dat het voor mijn paard ook fijner is

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Re: waarom toch bontjes onder het zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 20:18

Ik heb er bij nimro wel eentje onder liggen maar dan wel direct op zijn rug en daarover een shabrakje en dan t zadel.
Hij heeft een gevoelige rug én een gevoelige huid, heeft bij t minste of geringste al een schaafplekje van een randje van een shabrak o.i.d. ( en ja,die zijn wel schoon en heel )

Ergens vind ik het ook wel mooi maar daar ligt zeker de prioriteit niet!
Ik ben ook van mening dat dikke shabrakken e.d. de ligging van een goed passend zadel niet bevorderen.