Zou dit helpen tegen schuivend zadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Re: Zou dit helpen tegen schuivend zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 18:25

Bitch schreef:
Het is alleen zo jammer, dat iedereen zich zadelmaker mag noemen.... dus hoe herken je de kunde, als je er zelf geen verstand van hebt?


Daar heb je wel een punt ja. Ik vond het tweespan wel een goede naam hebben, dus hechtte ik waarde aan hun oordeel .....

Nielojram

Berichten: 7862
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Zou dit helpen tegen schuivend zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 18:38

en dat heb ik dus ook al 3x gehad met een zaak, of zadelmaker, denk je dat je je geld naar iemand gebracht hebt die er verstand van heeft, blijkt achteraf dat je het totaal mis had..

zodoende ben ik mezelf er maar in gaan verdiepen, weet nu iig al veel meer, maar een zadelmaker ben ik niet Haha!

ik durf bijna te zeggen, als een zaak beweert onder je nieuwe zadel een matje te leggen, dan past je zadel gewoon niet, en is hun kunde op dat gebied ook gestopt, terwijl het miss wel heel makkelijk op te lossen is.. maarja, als je dat niet weet....

mensen denken altijd, als ik maar een pak geld neer leg, komt het allemaal wel goed... maar daar maken de zadelverkopers dankbaar misbruik van....

Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Re: Zou dit helpen tegen schuivend zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 18:42

Zo, zwart-wit zie ik het toch niet hoor. Ik ben ervan overtuigd dat als je pony/paard maar rond genoeg van rug/buik etc. is, dat het dier dan OF niet geschikt is voor het dragen van een zadel OF dat je wel een geschikt zadel moet kunnen vinden, maar het gewoonweg blijft schuiven wegens te weinig "houvast". Dat laatst is bij mijn paardje het geval naar mijn idee en feit is dat het nu stukke stabieler ligt ...........

Nielojram

Berichten: 7862
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Zou dit helpen tegen schuivend zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 18:46

Maar dat zou dan ook opgelost kunnen worden met het vullen van de kussens, ik neem aan dat de boom past?
Als je er wat onder moet leggen, kan er ook wat in, toch?

Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Re: Zou dit helpen tegen schuivend zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 19:29

Daar zit wat in, maar het heeft denk ik niet altijd met de vorm van de kussens te maken, maar ook met gladheid/stroefheid. En zo n ding wat ik heb zorgt dus dat het geheel van zadel en schabrak goed stabiel blijft liggen (misschien geloof ik in onzin hoor, kan best zijn) en de kussens zijn toen wel opgevuld en de boom is goed.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Zou dit helpen tegen schuivend zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 00:04

Mijn zadel is is 2de hands, past heel goed. Van nature is mijn pony rond (welshcob) en dus schuift het zadel sneller, ondanks een goed passend zadel. Ik ben maar van singel geruild. Vond dat de neoprene singel beter het zadel op zn plek hield dat de katoenen. Overigens was ik ook wel eens zo stom om per ongeluk (automatische) teveel wasverzachter bij mijn dekje in te gooien waardoor mijn dekje te glad werd Nagelbijten / Gniffelen