veiligheidsbeugel gebroken.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sokkebok
Berichten: 1267
Geregistreerd: 14-09-04
Woonplaats: brabant

veiligheidsbeugel gebroken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-06 00:31

Ik was vandaag aan het rijden en tijdens mijn les brak ineens de beugel tijdens het lichtrijden.
Het is een veiligheidsbeugel met elastiek. Het is ook een gietijzeren beugel zag ik, dus niet zo sterk als masief ijzer natuurlijk. Het is wel een raar gevoel als je beugel ineens wegschiet. Mijn 3 jarig pas ingereden paardje schrok er wel een beetje van, maar we stonden gelukkig weer zo stil.

Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt? Ik wil nu nieuwe beugels en ook weer dezelfde, maar als dit vaker voorkomt kijk ik toch verder voor andere denk ik.

pmarena

Berichten: 48278
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: veiligheidsbeugel gebroken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 09:11

Schrikken zeg ! Bloos!

Welk merk waren ze ?

Er zijn verschillende merken in , die toch net iets zwaarder of lichter uitgevoerd zijn.

Sokkebok
Berichten: 1267
Geregistreerd: 14-09-04
Woonplaats: brabant

Re: veiligheidsbeugel gebroken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-06 09:32

ik heb geen idee welk merk.

Anoniem

Re: veiligheidsbeugel gebroken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 09:35

Ik heb sprenger, vrij duur maar ik dacht wel goed. Ik hoop niet dat je die bedoeld..

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Re: veiligheidsbeugel gebroken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 10:42

Ik weet niet hoelang je de beugels al hebt, maar anders zou ik er in ieder geval even mee teruggaan naar de ruitersportwinkel. Er stond laatst ook een bericht over een gebroken stijgbeugel op bokt.

Agnes75
Berichten: 2615
Geregistreerd: 10-11-04

Re: veiligheidsbeugel gebroken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 10:47

Als je nog andere wilt: ik rijd zelf met veiligheidsbeugels voor IJslanderzadels, deze zijn helemaal van metaal en je voet kan er toch makkelijk uit. Het is even wennen, maar ze zijn net zo veilig en toch stevig. Zien er zo uit:

Afbeelding