EZ-rides of Flex-rides?????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
VoOdOo_lOvE
Berichten: 86
Geregistreerd: 02-03-06
Woonplaats: Kalken , Belgenlandje

EZ-rides of Flex-rides?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 22:41

Hoi,
ik rijd endurance en ik heb meestal veel last van mijn enkels tijdens en na de wedstrijden. Door de kleine bewegingetjes die je maakt tijdens het rijden. Weet iemand wat hiervoor het best is? Ik twijfel tussen flex-rides of EZ-rides. Wat is ongeveer de prijs van deze 2? f weet iemand een andere manier dan stijgbeugels om dit probleem te verminderen/verhelpen?? Groetjes

pmarena

Berichten: 48192
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: EZ-rides of Flex-rides?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 09:26

Ik vind EZ-rides meer flex hebben , omdat zowel de top-bar als het "zooltje" veren. Of je dat fijn vindt is een tweede.

Ik krijg zelf juist pijn in m'n enkels doordat de beugels steeds terug willen draaien naar hun positie vlak tegen het paard , door de beugelriem.

Daardoor trekken ze als het ware steeds aan je voet (je enkel) , en staat je voet scheef in de beugel.

Weet je zeker dat dat het eigenlijke probleem niet is ?
Is enkelpijn / kramp / vermoeidheid oorzaak nr. 1 wat mij betreft....

VoOdOo_lOvE
Berichten: 86
Geregistreerd: 02-03-06
Woonplaats: Kalken , Belgenlandje

Re: EZ-rides of Flex-rides?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-06 09:40

pmarena schreef:
Ik krijg zelf juist pijn in m'n enkels doordat de beugels steeds terug willen draaien naar hun positie vlak tegen het paard , door de beugelriem.
Weet je zeker dat dat het eigenlijke probleem niet is ?
Is enkelpijn / kramp / vermoeidheid oorzaak nr. 1 wat mij betreft....

Nee daar heb ik niet zoveel last van,ik denk dat het eerder toch ligt aan die kleine bewegingetjes en ik heb gehoord dat Flex-rides en EZ-rides daar wat aan doen door mee te gaan met die schokjes (ze voor een deel opvangen dus). Ik weet alleen niet wat nu het beste zou zijn.

pmarena

Berichten: 48192
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: EZ-rides of Flex-rides?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 09:45

Mijn ervaring met vering in beugels is dat je meer beweging krijgt.

Elke keer dat je "staat" in je beugels , zak je immers een stukje weg. Ik heb verschillende verende beugels gehad , elk voor een periode van maanden - klein jaar , en uiteindelijk toch voor een vaste beugel gekozen. Het veren is op zich wel prettig maar ik vind het ook onrustig zitten , minder stevig en vast in je zadel zitten. Omdat je been elke keer langer wordt dat je gaat staan tijdens het lichtrijden , omdat de vering naar beneden gaat.

Maar voor iedereen is het gevoel anders dus de enige manier om echt zeker te weten of het fijn voor je is , is ze proberen.

Bij Equestrian Nomads kun je geloof ik een test-set van flexrides op proef krijgen.

Anoniem

Re: EZ-rides of Flex-rides?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 15:24

Je moet ze eens proberen eigenlijk Lachen Ik vind zowel de EZ-rides als de Flex-rides niet fijn rijden. Flexrides waren voor mij wat fijner, wat rustiger. De EZ-rides veren in het voetbed en bovenaan zeg maar, en vooral aan het voetbed vond ik dat irritant. Ik ben nu beland bij Side-Steps, geen officiƫle verende beugel, maar veert wel wat en enorm breed voetbed.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Re: EZ-rides of Flex-rides?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 16:41

Ik heb de EZ rides en die hangen aan de EZ knees waardoor ik nu helemaal geen last heb van mijn enkels of knieen!
Ik vind juist de vering heerlijk!! Voor mij geen vaste beugels meer op lange ritten.

De EZ Knies wat voor jou dan Pmarena?

EZ Knees:
Afbeelding

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Re: EZ-rides of Flex-rides?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 13:38

Wij hebben zowel flex-rides als ez-rides. Persoonlijk heb ik liever de ez-rides, mijn vriend liever de flex-rides. De flex-rides zijn iets kleiner voor je voet, dus als je met wandelschoenen rijdt, kan dat een probleem opleveren. Ze veren beiden licht, het is niet zo dat je centimeters verschil hebt als je gaat lichtrijden.
Kijk of je ergens een stel kunt lenen om uit te proberen, wat voor de ene persoon geweldig voelt is voor de volgende rampzalig.
Laatst bijgewerkt door Waratje op 17-07-06 23:47, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Berichten: 48192
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: EZ-rides of Flex-rides?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 18:35

Jeddah : heb ik ook liggen idd Ja

Maar het doorveren vond ik teveel. Aan de ene kant was het wel fijn die schokdemping , maar aan de andere kant kostte het me grip in het zadel , dat die knie steeds teveel schoof vanwege de vering , en na een tijd werd ik dat steeds meer beu.

Dus vooral het doorveren is de reden dat ik er nu niet meer mee rij. Ik zat er gewoon net wat te onrustig / onstevig mee.

Nielojram

Berichten: 7809
Geregistreerd: 14-02-02

Re: EZ-rides of Flex-rides?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 20:06

Even voor mijn beeldvorming, die foto, hoe zit je daar dan in met je voet?

pmarena

Berichten: 48192
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: EZ-rides of Flex-rides?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 20:14

De EZ knees bedoel je....?

Dat zijn alleen hangertjes die aan de topbar van de beugels gaan , en dan door de fenders (beugelriemen) , zodat de beugels van zichzelf gedraaid hangen , ook als je je voeten er niet in hebt.

Dan heb je dus niet die beugels die steeds wegdraaien omdat ze vlak tegen het zadel hangen normaal gesproken.

VoOdOo_lOvE
Berichten: 86
Geregistreerd: 02-03-06
Woonplaats: Kalken , Belgenlandje

Re: EZ-rides of Flex-rides?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-06 22:47

Iedereen bedankt voor de tips,iik denk dat ik dan eens ga uitkijken voor een test-set van de flex-rides,maar ik rijd met brede stalschoenen dus k weet niet of het zal lukken.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Re: EZ-rides of Flex-rides?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 23:29

Met brede stalschoenen zul je dat idd even moeten afwachten.

Zo passen bijvoorbeeld mijn Mountain Horse Rimfrosts niet in mijn FlexRides (die komen dan vast te zitten) maar mijn lompe originele legerkisten wel.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Re: EZ-rides of Flex-rides?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 16:02

die EZknees klinkt als echt iets voor mij. Ik heb van die verende beugels met korf aan mijn westernzadel maar die grrr dingen draaien telkens de verkeerde kant op terwijl ik mijn fenders al 100x goed gedraaid heb. Zouden die dingen helpen, en zo ja waar vind ik ze ergens?

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Re: EZ-rides of Flex-rides?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 16:09

Ja, ze helpen ECHT! Ik heb ze nu bijna een jaar en het scheelt zoveel met rijden! Heerlijk gewoon! Ik zelfs een extra paar gekocht voor mijn tweede zadel. Ze zijn te koop bij http://cashelcompany.com/index.php die versturen ook gewoon naar NL.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Re: EZ-rides of Flex-rides?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 16:10

komen daar nog veel verzendkosten ed bij en gaat dat gewoon met creditcard?
Staat trouwens ook een leuk zadeltje voor mannen op die site Bloos Haha!

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Re: EZ-rides of Flex-rides?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 16:28

Ik weet niet meer hoeveel verzend kosten, an ja, gewoon met CC! Ze zijn erg aardig! Ik heb ze gewoon gebeld!

Ja, lachen he?! Clown