vervangen van zadelkussen vulling

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CaylinnMae
Berichten: 2936
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Groningen

Re: vervangen van zadelkussen vulling

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 17:05


Nijn
Berichten: 8555
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Veenendaal

Re: vervangen van zadelkussen vulling

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 23:51

Ullwinn schreef:
Bij mijn KN heeft HM pasgeleden de hele vulling vernieuwd.
Ik heb toen foto's gemaakt, misschien hebben jullie daar wat aan?

http://www.mijnalbum.nl/Album=W7GLUYYV


Het is in ieder geval een mooi voorbeeld hoe een zadelmaker te werk zou moeten gaan, er zijn vele die gewoon een snee in het leer maken om op die manier te vullen.
(waardoor het haast onmogelijk is alles goed te kunnen vullen omdat je niet overal bij kunt)

Precious20

Berichten: 2096
Geregistreerd: 25-06-06
Woonplaats: Belgiƫ

Re: vervangen van zadelkussen vulling

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 00:04

Precious20 schreef:
Harnessmaker: top dat je een foto van de vulling gaat plaatsen OK dan!

Maar is het bij alle zadels (en dan denk ik voornamelijk aan de duurdere merken zoals Passier, KN, Schumacher en Prestige) zo dat de vulling na een week al klontert? Of heeft dit meer te maken met de kwaliteit van de zadels?



Jaa, ik weet het, ik heb mijn eigen tekst gequote Clown Maar ik zou hier toch graag een antwoord op willen hebben.

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Re: vervangen van zadelkussen vulling

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 00:14


Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: vervangen van zadelkussen vulling

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 00:19

Vonnie84 schreef:
Hier het topic van Renske_. Wat daar voor rotzooi uit haar zadel kwam!

[ITP] Harnessmaker kwam mn zadel aanpassen... (shock!!)


Gezien en even een (overbodige tip) als een paard kale plekken krijgt door een drukking of een kale plek heeft waarvan je verwacht dat er witte haren terug komen, eiwit opsmeren eigel en eiwit scheiden en dan aleen het eiwot op de plek smeren. De Haren komen sneller terug en houden hun kleur Haha!

harnessmaker

Berichten: 1753
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: gelderland

Re: vervangen van zadelkussen vulling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-06 01:23

Alane schreef:
Vonnie84 schreef:
Hier het topic van Renske_. Wat daar voor rotzooi uit haar zadel kwam!

[ITP] Harnessmaker kwam mn zadel aanpassen... (shock!!)


Gezien en even een (overbodige tip) als een paard kale plekken krijgt door een drukking of een kale plek heeft waarvan je verwacht dat er witte haren terug komen, eiwit opsmeren eigel en eiwit scheiden en dan aleen het eiwot op de plek smeren. De Haren komen sneller terug en houden hun kleur Haha!


bedoel je haren of blauwe pluis Haha! ?

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: vervangen van zadelkussen vulling

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 10:08

harnessmaker schreef:
Alane schreef:
Gezien en even een (overbodige tip) als een paard kale plekken krijgt door een drukking of een kale plek heeft waarvan je verwacht dat er witte haren terug komen, eiwit opsmeren eigel en eiwit scheiden en dan aleen het eiwot op de plek smeren. De Haren komen sneller terug en houden hun kleur Haha!


bedoel je haren of blauwe pluis Haha! ?

Clown
maar het werkt wel Ja

germie

Berichten: 26089
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: vervangen van zadelkussen vulling

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 11:58

Harnessmaker, ik heb laatst dus in Friesland geinformeerd naar Flair. Is dit echt beter en hoef je dan eigenlijk nooit 'bij te pompen'? Of moet je nog geregeld er weer mee naar de zadelmaker? (die zadelmaker die ik gesproken heb zit meer dan 100 km weg, dus handig is het dan niet).

Hoe ik het tot nu toe doe:
Verder is het na 3 maanden bijvullen bij een nieuw zadel en vervolgens altijd ong. 1 keer per jaar laten controleren. Of de vulling er dan volledig uitgaat weet ik niet. Maar er zitten geen voelbare bobbels in, kussens zijn mooi glad en 1 geheel. Soms moet er wat vulling uit, soms bij. Bij mijn 3-jarige paard moet het zadel elke 3 maanden gecontroleerd worden.

Nijn
Berichten: 8555
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Veenendaal

Re: vervangen van zadelkussen vulling

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 14:40

germie schreef:
Harnessmaker, ik heb laatst dus in Friesland geinformeerd naar Flair. Is dit echt beter en hoef je dan eigenlijk nooit 'bij te pompen'? Of moet je nog geregeld er weer mee naar de zadelmaker? (die zadelmaker die ik gesproken heb zit meer dan 100 km weg, dus handig is het dan niet).

Hoe ik het tot nu toe doe:
Verder is het na 3 maanden bijvullen bij een nieuw zadel en vervolgens altijd ong. 1 keer per jaar laten controleren. Of de vulling er dan volledig uitgaat weet ik niet. Maar er zitten geen voelbare bobbels in, kussens zijn mooi glad en 1 geheel. Soms moet er wat vulling uit, soms bij. Bij mijn 3-jarige paard moet het zadel elke 3 maanden gecontroleerd worden.


@ Germie, ik weet verder niet veel van Flair, maar je paard zal hoe dan ook altijd blijven veranderen wat betreft bespiering, dus zul je ook je kussens daar op moeten afstellen. Het lijkt me dan niet logisch dat je nooit meer bij hoeft te pompen (of lucht weg laat lopen)