Is het mogelijk om kniewrongen op een zadel te plaatsen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gietepiet

Berichten: 160
Geregistreerd: 03-05-05

Is het mogelijk om kniewrongen op een zadel te plaatsen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 21:31

Mijn zadel zit lekker, een diepe zit enzo maar laatst zat ik op een ander zadel met meer kniewrong en hierdoor lagen mijn benen veel stiller, dus nu vroeg ik me af of het mogelijk is om van die kniewrongen te plaatsen op een zadel, volgens mij heb ik weleens ergens gehoord dat dit mogelijk is maar misschien weten jullie bokkers meer??

Yell
Berichten: 13761
Geregistreerd: 07-10-04
Woonplaats: het noorden

Re: Is het mogelijk om kniewrongen op een zadel te plaatsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 21:46

misschien is het niet het antwoord wat je graag wil hebben, maar zitlessen zijn misschien beter op de plaats.

Verder kun je eens een zadelmaker informeren.

rowo

Berichten: 19288
Geregistreerd: 18-02-05
Woonplaats: Twente

Re: Is het mogelijk om kniewrongen op een zadel te plaatsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 22:34

Ik heb wel wrongen aan de achterkant van mn been laten plaatsen, onder het zweetblad, net zoals bij een springzadel. Dat kan dus wel maar of het aan de voorkant kan weet ik niet. Mijn zadel is trouwens een veelzijdigheidszadel richting springen.

harnessmaker

Berichten: 1753
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: gelderland

Re: Is het mogelijk om kniewrongen op een zadel te plaatsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 22:45

ja hoor geen probleem, al blijft de opmerking over zitlessen natuurlijk ook een goede.
In Nederland wordt daar m.i. te weinig aandacht aan gegeven.
In Engeland zit je een groot deel van je ruiteropleiding aan de longe te ZITTEN tot te zit als....als van nature verkleeft met je paard.

gietepiet

Berichten: 160
Geregistreerd: 03-05-05

Re: Is het mogelijk om kniewrongen op een zadel te plaatsen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 23:06

Ik dacht toch dat mijn zit redelijk tot goed is, dat zegt mijn instructrice ook, alleen rijd ik sinds kort op een ander paard met een meer verheven draf en die is wat moeilijker uit te zitten dan mijn andere paard, waardoor ik mijn benen minder goed stil kan houden en door wat steun bij mijn knieen te hebben kan ik hem makkelijker uitzitten.

beantsje

Berichten: 9297
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Is het mogelijk om kniewrongen op een zadel te plaatsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 00:27

persoonlijk heb ik wel het idee dat als je bovenbenen wat dikker zijn, iets meer kniewrong wel prettig is.
Maar niet van die enorme zwembanden die je wel eens ziet, natuurlijk.

Jodievanmij
Berichten: 1814
Geregistreerd: 17-06-04

Re: Is het mogelijk om kniewrongen op een zadel te plaatsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 21:00

gietepiet schreef:
Ik dacht toch dat mijn zit redelijk tot goed is, dat zegt mijn instructrice ook, alleen rijd ik sinds kort op een ander paard met een meer verheven draf en die is wat moeilijker uit te zitten dan mijn andere paard, waardoor ik mijn benen minder goed stil kan houden en door wat steun bij mijn knieen te hebben kan ik hem makkelijker uitzitten.



Heb je dan niet juist liever een kniewrong? Ik zat met hetzelfde probleem heb tig zitlessen gehad en ja heb een goede zit. Maar doordat mijn paard vrij grof is in verhouding tot mij dacht ik ook beter uit de voeten te komen met een knie wrong. Nou in tegendeel ik ging daardoor juist met mn knieen klemmen en ik heb geen dikke benen. Ik denk dat je (net als ik inmiddels bevonden heb) meer aan een bovenbeenwrong hebt..