zadel maand geleden laten opvullen, nu al weer nodig?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ankem

Berichten: 2463
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Ergens in Friesland

zadel maand geleden laten opvullen, nu al weer nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 06:35

Ik heb een nieuw Fryso zadel gekocht een week of 7 geleden. Ik heb toen eerst 3 weken moeten rijden en toen is hun eigen opvuller bij mij op stal geweest en heeft het zadel naar de rug opgevuld. Het lag toen goed. Ik merkte ook duidelijk het verschil. Ik heb nu een week of 3/4 bijna dagelijks gereden en naar mijn idee kanteld het zadel achterover. Het is net of de vulling achter meer inzakt dan voor en het nu weer scheef ligt. Ik had er gister al rechts onderin last van mijn rug van.
Ik heb 70 euro betaald voor het vullen, is er nog iets van garantie mogelijk? Omdat het zo kort na het vullen weer verkeerd ligt?

CoriienRN

Berichten: 9772
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Valkenburg zh

Re: zadel maand geleden laten opvullen, nu al weer nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 06:50

jah denk het wel, zou toch gaan bellen!! tis ene nieuw zadel beetje vreemd, maar zou ook kunnen dat het helemaal moet vormen naar je paard zijn rug, maar dat je nu al weer moet opvullen nee,, denk niet dat dat kan.

gewoon bellen!

succes

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re: zadel maand geleden laten opvullen, nu al weer nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 12:14

vind het wel beetje erg snel ..

ankem

Berichten: 2463
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Ergens in Friesland

Re: zadel maand geleden laten opvullen, nu al weer nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 12:23

Ik heb gebeld en ze komen volgende week langs om het bij te vullen.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: zadel maand geleden laten opvullen, nu al weer nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 21:03

Ik vind het ook erg snel! Toen ik onze nieuwe zadels kocht die helemaal aangepast werden, hebben we na 3 maanden de zadels opnieuw aan laten passen. 1 maand vind ik wel heel erg kort!

rowo

Berichten: 19288
Geregistreerd: 18-02-05
Woonplaats: Twente

Re: zadel maand geleden laten opvullen, nu al weer nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 22:35

Het kan idd, ik heb het ook gehad. Ik moest na een maandje ook voor de tweede keer alweer bijvullen. Alleen was bij mij de eerste keer pas na een paar maanden. Ik vind het ook raar dat je bij de eerste keer al 70 euro moet betalen. De eerste keer (en eventueel als het dan niet meteen goed is ook de keer erna) is bij ons gratis en de daaropvolgende keren zeker geen 70 euro, maar eerder rond de 30 euro.

Moska

Berichten: 3403
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Re: zadel maand geleden laten opvullen, nu al weer nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 17:46

Ik heb vorig jaar een nieuwe Tweespan gekocht (is de Fryso voor de KWPN'er zeg maar), bij aanschaf lag het zadel goed, maar na een week rijden (=6 keer bij mij), zakte het zadel al enorm in. Heb ze dus langs laten komen (viel onder garantie) en het zadel naar het paard laten opvullen. Na 6 maanden heb ik ze nogmaals laten langs komen om de ligging te laten controleren en is het zadel weer een beetje bijgevuld. En nu ligt het perfect! En die 70 euro moet je een beetje nuanceren natuurlijk, het opvullen kost 35 euro en dan heb je nog de voorrijdkosten afhankelijk van de plek waar je woont.

Maar om je vraag te beantwoorden: Ja, dit schijnt normaal te zijn bij Fryso zadels. Ze worden vanaf de fabriek erg zacht gevuld en ik heb meerdere mensen hierover gehoord.

Kath_

Berichten: 1909
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Lelystad

Re: zadel maand geleden laten opvullen, nu al weer nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 18:40

Ik moest na een maand ook mijn zadel weer op laten vullen, en die bleek door mijn zit te komen, omdat ik enorm 'sterk' op rechts zit.. dus de rechter vulling zegmaar was behoorlijk ingezakt..

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Re: zadel maand geleden laten opvullen, nu al weer nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 08:44

Ik neem wel aan dat je voor deze 2e keer opvullen bij de eerste keer al betaald hebt? De eerste keer valt meestal onder de garantie, dus lijkt me vreemd als je het nu weer moet betalen.
Of was het geen nieuw zadel?

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: zadel maand geleden laten opvullen, nu al weer nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 10:14

Ik vind het wel een beetje apart dat de vulling zo snel inzakt! Misschien is de vulling van mindere kwaliteit?

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Re: zadel maand geleden laten opvullen, nu al weer nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 10:22

Toch geeft mijn zadelmaker ook vaak aan dat als hij een zadel helemaal opnieuw vult je na een maand de ligging even moet controleren en dan evt. even moet bij laten vullen.
Dit omdat nieuwe vulling vaak nog inzakt...

ankem

Berichten: 2463
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Ergens in Friesland

Re: zadel maand geleden laten opvullen, nu al weer nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 14:00

De zadelservice van het Tweespan vult met een hele zachte wol, die sneller inzakt dan andere soorten vulling.
Ik heb de eerste keer betaald voor het vullen en ja het was een nieuw zadel. Ik heb gevraagd wat we hier aan doen, omdat het binnen een maand weer verkeerd ligt. Het kost me deze keer niets.
Het zadel kanteld achterover, waardoor ik last van mijn onderrug krijg en mijn benen naar voren schuiven. Het zadel is zowel voor als achter flink gevuld en ik denk dat de vulling door het gewicht achter sneller is gezakt dan voor.