ervaring met 3 in 1 beschermers van Indra?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
merrieveulen

Berichten: 13889
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Zwolle

ervaring met 3 in 1 beschermers van Indra?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 00:03

hallo,
ik heb vandaag een mooi paar 3 in 1 beschermers gekocht van het merk Indra, voor de flinke prijs van 80 Euro. ze passen goed, dus ik ben er gelijk mee gaan rijden. maar ze zakten af. omdat we midden in een buitenrit zaten, heb ik ze maar afgehaald en afgelaten, maar is het normaal dat ze afzakken, of had ik ze gewoon niet strak genoeg??

unamie

Berichten: 7383
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: BOLLENSTREEK

Re: ervaring met 3 in 1 beschermers van Indra?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 00:17

ik heb ze ook het zijn prima dingen maar je moet wel de juiste maat hebben, en je moet ze vrij strak omdoen
voor mijn paard van 1.62 (normale dikte beenwerk) heb ik een M
en deze zijn eigenlijk iets te groot, ik had achteraf beter een S kunnen nemen
nu gebruik ik ze voor de achterbenen

merrieveulen

Berichten: 13889
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Zwolle

Re: ervaring met 3 in 1 beschermers van Indra?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 09:15

unamie schreef:
ik heb ze ook het zijn prima dingen maar je moet wel de juiste maat hebben, en je moet ze vrij strak omdoen
voor mijn paard van 1.62 (normale dikte beenwerk) heb ik een M
en deze zijn eigenlijk iets te groot, ik had achteraf beter een S kunnen nemen
nu gebruik ik ze voor de achterbenen


aha, ik heb nl een klein paardje van ong. 1,52 meter, met fijne beentjes. hij heeft peesjes in maat pony. de verkoopster zei dat S maat pony was, ik had wel gezien dat ze iets groter waren, maar misschien zijn ze dan toch te groot. nou ja, ik kijk wel hoe het gaat als ik ze strakker doe. gelukkig geven ze lekker mee, van strakke peesjes krijg je drukkingen, met deze dingen heb je dat niet. ik had ze ook niet erg strak aangetrokken...

Xeen

Berichten: 1606
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Delft

Re: ervaring met 3 in 1 beschermers van Indra?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 09:32

Ik ben er ook tevreden mee, sluiten mooi aan, maar ik moet ze ook vrij strak omdoen anders gaan ze zakken!! dat is wel minder!!

Zilly
Berichten: 3037
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: ZTM

Re: ervaring met 3 in 1 beschermers van Indra?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 10:43

Indra is toch gewoon wat vroeger Action was Verward

Persoonlijk heb ik er geen ervaringen mee, wel stalgenootjes, die zijn er wel tevreden over, alleen willen ze welleens (te) warm worden....

Nouvel

Berichten: 28569
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Re: ervaring met 3 in 1 beschermers van Indra?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 10:53

Ik heb bij paarden van 1.58 en 1.62 de M achter, voor zijn ze net te groot...

unamie

Berichten: 7383
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: BOLLENSTREEK

Re: ervaring met 3 in 1 beschermers van Indra?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 13:05

Zilly schreef:
Indra is toch gewoon wat vroeger Action was Verward

Persoonlijk heb ik er geen ervaringen mee, wel stalgenootjes, die zijn er wel tevreden over, alleen willen ze welleens (te) warm worden....


Indra is idd de nieuwe naam voor Action

ik vind ze ook erg warm voor de pezenen gebruik ze nu alleen wel eens in de winter of voor transport
zou nog wel een paar (blauwe) S willen heben voor de voorbenen
maar 80 euro is behoorlijk duur Sigaar
2e hands is er nogal moeilijk aan te komen

Nouvel

Berichten: 28569
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Re: ervaring met 3 in 1 beschermers van Indra?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 13:28

Ik had de mijne 2e hands, zo goed als nieuw, maar daar hing ook nog een aardig prijskaartje aan...
Ik zou ook nog wel eens kleinere voor de voorbenen willen hebben...

Zijn ze er eigenlijk ook in het bruin? Bloos

Zilly
Berichten: 3037
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: ZTM

Re: ervaring met 3 in 1 beschermers van Indra?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 13:33

Nee, volgens mij (nog) niet
Je hebt ze in het wit, zwart, blauw en cremé

mynique
Berichten: 2388
Geregistreerd: 06-02-06
Woonplaats: Velserbroek

Re: ervaring met 3 in 1 beschermers van Indra?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 13:43

Ik had ze ook maar heb ze verkocht Huilen
Maar ja wil ze wel weer hebben.
Alleen zijn ze vrij zeldzaam om ze betaalbaar 2e hands te kopen die dan ook nog in goede staat zijn.

Mijn ervaring is verder erg goed met die dingen.
Had ze ook voor achter (legwraps) helemaal super.

confetti

Berichten: 2152
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: breda

Re: ervaring met 3 in 1 beschermers van Indra?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 13:44

Ik heb nog de oude Action modellen, super dingen en ze verslijten gewoon niet. Bij mijn paard van 1.65 heb ik maat M voor en L achter. Tevens heb ik er een paar op maat laten maken, die zijn achter wat hoger dan normaal.

merrieveulen

Berichten: 13889
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Zwolle

Re: ervaring met 3 in 1 beschermers van Indra?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 23:50

ik heb ze vandaag wat strakker gedaan, en ze bleven goed zitten. de onderste sluiting zit zowiezo goed, maar de tweede van onder (de onderste op het pijpbeen) moet gewoon wat strakker, omdat ze dan min of meer op de kogel blijven hangen. ze geven inderdaad lekker mee, dus te strak zitten ze zeker niet. ik kan er twee vingers nog tussen krijgen.

ik had er trouwens geen last mee dat ze warm werden, misschien is dit een nieuw model? er zit iig een gel voorgevormd geval in voor de pees. ze werden minder warm dan de Protec (type eskadron) peesjes die ik eerst gebruikte.

van hoe hoog tot hoe hoog komen ze bij jullie? bij mij zitten ze dus om de kogel onderaan, en dan komen ze tot nét onder de knie bovenaan...

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re: ervaring met 3 in 1 beschermers van Indra?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 09:00

ik heb 3 paar; 2 paar maat L voor voorbenen, 1 paar maat XL voor achterbenen. mijn forse ruin is 1.73m.

bij heja ruitersport in garderen (veluwe) heb je veel meer kleurtjes indra's, ook bordeau en groen enzo.

ik ben over de beschermers heel tevreden, vind ze na een paar jaar intensief gebruiken nog steeds prima eruit zien, en ze kunnen in de wasmachine Ja

merrieveulen

Berichten: 13889
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Zwolle

Re: ervaring met 3 in 1 beschermers van Indra?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 09:21

dierfysio schreef:
ik heb 3 paar; 2 paar maat L voor voorbenen, 1 paar maat XL voor achterbenen. mijn forse ruin is 1.73m.

bij heja ruitersport in garderen (veluwe) heb je veel meer kleurtjes indra's, ook bordeau en groen enzo.

ik ben over de beschermers heel tevreden, vind ze na een paar jaar intensief gebruiken nog steeds prima eruit zien, en ze kunnen in de wasmachine Ja


dat is ook wel ideaal ja... door de klitteband buitenkant blijft er gemakkelijk vuil in hangen, dan is uitwassen wel zo makkelijk!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Re: ervaring met 3 in 1 beschermers van Indra?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 21:35

Ik heb 3 complete sets voor alle benen ( Bloos! )... wit, champagne en zwart.

Ze zijn echt ideaal in gebruik, maar wee je gebeente als er iets mis mee is. Ik heb vorig jaar 3!!!! maanden moeten wachten op mijn champagnekleurigen.
De binnenlaag was losgelaten (na 3x dragen) en ze zouden ze voor me maken. Na honderdduizend x bellen, mailen, ruitersportzaak lastigvallen etc. heb ik een nieuw paar gekregen. Dat was wel netjes, MAAR: de nieuwe champagnekleurigen hebben zwarte klitteband en mijn set was nog met champagne-klitteband. Nu loop ik dus voor Sjaak met vóór champ.-zwart en achter champ-champ.

merrieveulen

Berichten: 13889
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Zwolle

Re: ervaring met 3 in 1 beschermers van Indra?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 22:44

imker schreef:
Ik heb 3 complete sets voor alle benen ( Bloos! )... wit, champagne en zwart.

Ze zijn echt ideaal in gebruik, maar wee je gebeente als er iets mis mee is. Ik heb vorig jaar 3!!!! maanden moeten wachten op mijn champagnekleurigen.
De binnenlaag was losgelaten (na 3x dragen) en ze zouden ze voor me maken. Na honderdduizend x bellen, mailen, ruitersportzaak lastigvallen etc. heb ik een nieuw paar gekregen. Dat was wel netjes, MAAR: de nieuwe champagnekleurigen hebben zwarte klitteband en mijn set was nog met champagne-klitteband. Nu loop ik dus voor Sjaak met vóór champ.-zwart en achter champ-champ.


dat is wel jammer ja... bij ons hadden ze alleen zwarte. maar goed, dat vind ik toch wel makkelijk omdat dat overal bij kan, hihi! ze blijven nu goed zitten, nu ik ze strakker aantrek. en te warm wordt het niet hoor!