Wie heeft ervaring met zadels van Merano?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miiej

Berichten: 1873
Geregistreerd: 26-08-05

Wie heeft ervaring met zadels van Merano?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 22:16

Heeft iemand misschien ervaring met de zadels van merano?
ik zou graag wat van de kwaliteit horen etc.
alvast bedankt Knipoog
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-07-06 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt.

Xeen

Berichten: 1606
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Delft

Re: merano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 22:42

Merano is een zadelmarkt zadel. Geen supergoede kwaliteit, maar daar is de prijs natuurlijk ook naar!! Ik ken iemand die dat zadel al redelijk lang gebruikt en er geen problemen mee heeft (wordt niet dagelijks gebruikt)
Ik denk dat je beter een goede 2e hands merkzadel kunt kopen Knipoog

krumel
Berichten: 1663
Geregistreerd: 12-09-05

Re: merano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 23:46

als je even verder zoekt zijn hier al heel veel topics over (meeste ervaringen niet zo positief Knipoog ). Maargoed, als je van plan bent zo'n zadel te kopen zou ik je toch aanraden om bijv. wat langer door te sparen voor een wintec of om zoals Xeen zei, een 2e hands merkzadel te kopen.

8nnemiek

Berichten: 43487
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: merano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 23:58

Volgens mij zijn de Merano zadels over het algemeen de beste zadels die zadelmarkt verkoopt, maar toch niet écht geweldig.
Er gaan verhalen rond dat sommige Merano zadels scheef zijn (de boom dan) en dat er wel eens ijzer uit een merano zadel stak. Dit zijn waarschijnlijk fabrieksfouten en er zitten ook genoeg goede zadels tussen, maar je zal maar zo'n verkeerd zadel op je paard leggen..!! Dus zou je zoiets willen kopen, laat hem dan even controleren door een goede zadelmaker.
Ik zou zelf ook liever voor een tweedehands merkzadel gaan.

merrieveulen

Berichten: 13889
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Zwolle

Re: merano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 00:01

als je echt een goed zadel wilt, waar je langer mee kunt doen, zou ik niet voor een merano gaan. de kwaliteit is gewoon minder, de pasvorm is slecht en vaak is de boom scheef. deze zadels worden niet door professionele zadelmakers gemaakt, maar door loonwerkers in landen met een laag arbeidsloon. daarom zijn ze ook zo goedkoop. ik zou nog even doorsparen, of inderdaad voor een leuk tweedehandsje gaan. bij zadelmarkt krijg je geen geld terug als iets niet past, dus moet je een ander zadel kiezen. laat het altijd aanmeten/ passen door een prof. niets is zo belangrijk als een goed passend zadel.

Miiej

Berichten: 1873
Geregistreerd: 26-08-05

Re: merano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 00:26

oke bedankt Lachen ik denk iderdaad dat ik wel even doorzoek Knipoog

Takkel

Berichten: 637
Geregistreerd: 30-03-06
Woonplaats: Welsum

Re: merano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 11:37

Zat er eerst ook over te denken om er zo 1 aan te schaffen, maar ben toch voor een Wintec Pro 2e hands gegaan. Achteraf gezien ben ik blij met mij keuze.

XUlyssesX

Berichten: 3548
Geregistreerd: 16-05-05
Woonplaats: Fryslan

Re: merano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 17:58

ik heb 2 jaar elke dag lang erg goed met mijn zadel gereden.. merano paste eigelijk goed op mijn pony integenstelling tot euroriding en kieffer

merrieveulen

Berichten: 13889
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Zwolle

Re: merano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 23:19

Miiej schreef:
oke bedankt Lachen ik denk iderdaad dat ik wel even doorzoek Knipoog


heel verstandig. de kans dat je een goede hebt is niet zo bijzonder groot, en aangezien je geen garantie hebt is het nogal een risico. daarbij kan een zadel dat niet past veel schade aanrichten, dus beter het zekere voor het onzekere!