Wigvormig met een buikje wat voor ZADEL!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wedny

Berichten: 1131
Geregistreerd: 18-05-03
Woonplaats: Hijum

Wigvormig met een buikje wat voor ZADEL!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 12:48

Ik heb eigenlijk nooit een goed zadel gehad. Nu helemaal want haar schouder ligt helemaal bekneld.
En durf ik eigenlijk niet meer met dit zadel te rijden. Nou is mij geadviseerd om een zadel dressuur te gaan zoeken met een boommaat van 31 (3). Wie heeft er enig idee wat voor zadel ik moet gaan zoeken heb op het moment een van een ruiterzaak bij ons in het dorp en vind hem erg mooi. Mijn budget is natuurlijk ook niet al te hoog nu ik vrony net gekocht heb.
Heeft iemand tips voor ons ??????

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit is mijn 'oude' zadel om even een impressie te geven. Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen en enig idee hebben wat ik voor vrony moet halen

Het is dus een smalle pony van boven met een wigvormig en een dikke buik.

unamie

Berichten: 7384
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: BOLLENSTREEK

Re: Wigvormig met een buikje wat voor ZADEL!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 13:27

als de schouders beknelt raken is het zadel te klein en ligt het te ver naar voren
maar wat bedoel je met een zadel halen?
je kan echt niet zomaar even een zadel ergens halen Verward
een zadelmaker hoort een zadel aan te meten en te kijken welke boom-maat hij heeft
welk merk zadel heb je nu?

Micha
Berichten: 411
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: overijssel

Re: Wigvormig met een buikje wat voor ZADEL!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 14:32

Maak eerst een afspraak met een zadelmaker om naar je paard te laten kijken en een advies te doen, Indien je niet te veel geld te besteden hebt momenteel richt je dan op een 2e hands en ga vooral niet over een nacht ijs. Laat een zadel indien je de mogelijkheid hebt ook door een ander beoordelen voor je het koopt. Daarnaast is het ook nog vaak zo dat er aan een goed merk confectiezadel nog heel wat aangepast kan worden voor je pony indien de boom goed passend is. Maar daar is meer voor nodig dan zomaar een zadelverkoper. Succes!! (tip: zorg dat ze voor het aanmeten en aanpassen van een zadel bij je op stal komen zodat je kunt zien hoe ze werken.)

Wedny

Berichten: 1131
Geregistreerd: 18-05-03
Woonplaats: Hijum

Re: Wigvormig met een buikje wat voor ZADEL!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 15:08

unamie schreef:
je kan echt niet zomaar even een zadel ergens halen Verward

Je meent het. Vork

Ik heb nu een merkloos zadel. Of iig een zadel waar we het merk niet van weten.
Ik ben nu op zoek naar een nieuw/2ehands zadel en die moet ik nu gaan vinden. Ik heb de zadelmaker erbij gehad zei advieseerde mij om opzoek te gaan naar een zadel met boommmaat 31. En ik begrijp dat je heus niet al de zadels er dan maar op kan leggen met die boomaat.
Maar ik heb de hoop dat hier nog meer mensen mijn bericht lezen en zeggen dat herken ik ik heb zo en zo'n merk maat ding zadel!! Heb al 2 zadels gehad de afgelopen 2 dagen en dagen donderdag komt er iemand weer met 2 zadels en dan zien we weer verder.

Ik hoop dat er nog mensen zijn die tips of zo voor me hebben....