en een dressuur zadel en een springzadel???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
liedewij
Berichten: 41
Geregistreerd: 11-11-05

en een dressuur zadel en een springzadel???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 22:01

mijn vraag is: 'Hebben jullie en een dressuur zadel met bijpassend hoofdstel en een springzadel met bijpassend hoofdstel? ik vind het namelijk wel mooi maar ook heel veel geld... wat zijn jullie menigen?

_SteR_

Berichten: 1791
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Sneek

Re: en een dressuur zadel en een springzadel???

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 22:14

Ik héb een veelzijdigheidszadel.
En ik krijg binnenkort een dressuurzadel Haha!

Het veelzijdigheidszadel gebruik ik voor springen, dressuurzadel voor het dressuur rijden Vork

Geen bijpassende hoofdstellen omdat mijn beide zadels zwart zijn. (worden Knipoog)

Krijtje
Berichten: 4119
Geregistreerd: 06-01-05

Re: en een dressuur zadel en een springzadel???

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 22:17

liedewij schreef:
mijn vraag is: 'Hebben jullie en een dressuur zadel met bijpassend hoofdstel en een springzadel met bijpassend hoofdstel? ik vind het namelijk wel mooi maar ook heel veel geld... wat zijn jullie menigen?


Ja, ik heb én een dressuurzadel (met dressuurhoofdstel, en aparte singel etc) én een springzadel, met springhoofdstel en springsingel etc Lachen
En niet om de mooi, maar om het functionele Knipoog
Een vzh-zadel (had ik eerst) geeft me te weinig vrijheid op de sprong (zitvlak te diep) en de wrongen zijn minder fijn dan bij mijn springzadel.

Lynnlovesyou
Berichten: 380
Geregistreerd: 16-08-05

Re: en een dressuur zadel en een springzadel???

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 09:28

Ik ga wss ook een springzadel kopen ( heb nu alleen dress.) maar wel een tweede hands ,.., dat kan jij ook doen.... komt (vele) goedkoper uit en je vind zowiso ook een goed zadel Lachen

Nouvel

Berichten: 28579
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Re: en een dressuur zadel en een springzadel???

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 09:34

Ik had voor mijn eigen paard ook beide.
Voor het springen gebruikte ik een ander bitje dan voor het dressuren, dus dan was een ander hoofdstel ook handiger...

Ik heb mijn springzadel inmiddels verkocht nadat ik mijn paard had verkocht.
En nu rijd ik alleen met m'n dressuurzadel omdat ik niet meer spring...

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Re: en een dressuur zadel en een springzadel???

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 09:38

Ik had altijd wel een apart dressuur en springzadel, maar geen andere hoofdstellen ( hoewel het ene zadel bruin was en het andere zwart, niet echt chique natuurlijk ).
Ik heb nu een veelzijdigheidszadel wat ik straks ga gebruiken om mijn tweejarige in te rijden. Dan koop ik er wel een apart dressuurzadel bij, voor het springen kijk ik nog even. Misschien houd ik dit zadel wel ( mits het blijft passen natuurlijk ), echt wedstrijden springen ga ik toch niet met hem doen. Maar een zadel erbij is wel lekker om mee door het bos/strand te crossen of af en toe een sprongetje mee te maken.

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: en een dressuur zadel en een springzadel???

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 09:44

Ik heb een dressuurzadel van goede kwaliteit, omdat ik het meeste dressuur... en sinds kort een wintec vzh zadel voor af en eens te kunnen springen.
Ik spring met hetzelfde bitje dus hoofdstel wissel ik niet om.

Lielle

Berichten: 66266
Geregistreerd: 12-01-01

Re: en een dressuur zadel en een springzadel???

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 09:46

ik heb ook beide, omdat ik zowel fanatiek dressuur als spring. Mijn oude vzh zadel ligt nog in de kast maar wordt zelden gebruikt en ieder paard heeft een eigen springzadel. Aparte hoofdstellen heb ik ook (+ een crosshoofdstel) maar dat is eigenlijk meer voor de leuk Knipoog, aangezien raimaer altijd met hetzelfde bit wordt gereden (Pablo niet).

Jamezy
Berichten: 1382
Geregistreerd: 06-09-05

Re: en een dressuur zadel en een springzadel???

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 10:53

Ik heb een dressuurzadel en een vzh-zadel, maar die gebruik ik zelden. Echte hindernissen hebben we nog niet, dus ik spring momenteel erg weinig, helaas Verdrietig Tevens heb ik drie hoofdstellen, waarvan één bitloos. Ik gebruik ze alledrie regelmatig voor alles Haha!

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re: en een dressuur zadel en een springzadel???

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 11:59

met een dressuurzadel kun je eigenlijk niet springen en met een springzadel niet dressuren.
En een veelzijdigheid is eigenlijk alleen voor de recreanten die beide doet, niet voor de fanatiekelingen onder ons.

2e hands springzadel koste €300,00! En dat is veel minder dan een retourtje eerste hulp omdat je met een dressuurzadel over 1 meter wilde springen...

desleen
Berichten: 432
Geregistreerd: 01-09-04

Re: en een dressuur zadel en een springzadel???

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 12:03

ik heb ook een dressuurzadel en een springzadel, ik kan echt niet springen met een dressuurzadel. ja wel tot 50 cm. maar hoger wordt het toch wel een beetje erg gevaarlijk. ik heb ook 2 hoofdstellen maar dat is omdat bij mijn oude hoofdstel de neusriem kapot was. toen heb ik een heel nieuw hoofdstel gekocht. die gebruik ik voor dressuur en die oude voor springen want daar heb ik een mexicaanse neusriem bij gekocht. als beide zadels dezelfde kleur zijn heb je echt niet persee twee hoofdstellen nodig hoor Tong uitsteken

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Re: en een dressuur zadel en een springzadel???

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 12:05

@ Amondi: Behalve dan dat de meeste mensen niet beseffen dat het retourtje 1e hulp heel duur is, want het wordt door de verzekering gedekt. Beetje kortzichtig, aangezien we het uiteindelijk toch zelf betalen!

Alytje
Berichten: 3264
Geregistreerd: 19-06-04

Re: en een dressuur zadel en een springzadel???

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 12:12

Ik heb een dressuur en springzadel. Ik spring het liefst dus heb ik een goed leren springzadel. Maar ik kan dus echt niet netjes zitten op dat ding, dus heb ik een dressuurzadel voor erbij gekocht, een Wintec. En voor het springen heb ik een hofdstel met mexicaanse neusriem en voor dressuur een gewone Tong uitsteken

Nathalie84

Berichten: 4553
Geregistreerd: 13-09-04
Woonplaats: Grathem, midden limburg

Re: en een dressuur zadel en een springzadel???

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 12:32

Ik heb ook een dressuurzadel en springzadel. Het is gewoon veel fijner springen met een springzadel, het meegaan gaat makkelijker en hierdoor kan je ook beter gaan springen, mijn mening dan Haha!

Ik heb geen apart hoofdstel of bit, alles is zwart en met springen heb ik geen ander hoofdstel of bit nodig. Al moet ik er wel bij zeggen dat mijn paard nu 3 hoofdstelllen heeft Nagelbijten / Gniffelen waarvan ik er eentje gebruik Tong uitsteken maar wissel nogal graag van neusriem.

Noukie
Berichten: 10955
Geregistreerd: 27-12-01

Re: en een dressuur zadel en een springzadel???

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 12:37

Ik heb beide...
maar dat is omdat ik vroeger ook fanatiek dressuurde en sprong en dus wel erg prettig was om voor beide een goed passend zadel te hebben.
Moet eerlijk bekennen dat het springzadel nu in de berging ligt Verdrietig
maar, hoop ook dat ik die binnenkort weer kan gaan gebruiken.

heb overigens gewoon voor beide hetzelfde hoofdstel (alles zwart). Met springen wel ander teugeltje eraan (omdat die bij mn martingaal past Nagelbijten / Gniffelen )
heb wel 2 hoofdstellen, maar dat komt omdat we vroeger ook 2 paarden hadden. Maar 1 daarvan is gewoon voor longeren.

Puera

Berichten: 8121
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Re: en een dressuur zadel en een springzadel???

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 14:15

Ik ben begonnen met een VSD omdat ik ook wilde gaan springen met mijn paard. Maar uiteindelijk bleek ik mijn paard meer in de weg te zitten dan er lekker mee te kunnen springen, dus toen heb ik een tweedehands Stübben Siegfried VSS op de kop weten te tikken. Ik kan er voor geen meter op rijden, maar springen gaat super!

Ik heb een heel goedkoop hoofdstelletje waarmee ik zowel dressuur als spring. Voor het springen heb ik geen ander bit.

Mijn 'dressuurzadel' is zwart en mijn 'springzadel' donkerbruin. Maar ik vind het zonde van m'n centen om nu nog een bruin hoofdstel en martingaal te gaan kopen. Het rijd prima met deze materialen. Al moet ik zeggen dat wanneer ik het geld ervoor zou hebben, ik dan zeker alles matchend zou willen hebben. Haha!

Wanneer ik genoeg gespaard heb, wil ik een Daaleman dressuurzadel laten aanmeten. Aangezien ik toch niet zo intensief spring, kan mijn Stübben nog wel een tijdje mee.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Re: en een dressuur zadel en een springzadel???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 15:36

Ik heb eerst heel lang een middenklasse veelzijdigheidszadel gehad, daar ook gewoon wedstrijden mee gereden. Toen kon ik goedkoop aan een wintec dressuurzadel komen, die erbij gekocht en de vzh gehouden voor het springen. De vzh was 18 inch, en mij wat te groot, dus die heb ik verkocht, en voor dat geld een springzadel weer gekocht. Toen ik een fijn dressuurzadel heel gunstig kon overnemen is de wintec de deur uit gegaan, en heb ik een kn overgekocht. Voor mij viel het uiteindelijk qua geld heel erg mee hoor, maar je moet er wel wat mazzel mee hebben en ik heb ook gewoon rustig rondgekeken.

XUlyssesX

Berichten: 3548
Geregistreerd: 16-05-05
Woonplaats: Fryslan

Re: en een dressuur zadel en een springzadel???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 17:56

bij mijn pony heb ik beide gehad en bij mijn paard ook maar omdat ik het dressuur zadel van kieffer eigelijk nooit meer gebruik rij ik nu alleen nog maar op mijn springzadel.
met hoofdstellen vind ik het wel vervelend want ik rij met een speciaal bitje dus ik moet het steeds overplaatsen met teugels en bitje

liedewij
Berichten: 41
Geregistreerd: 11-11-05

Re: en een dressuur zadel en een springzadel???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 19:19

hebben jullie misschien ook mooie foto's van je zadel(S) ik ben namelijk op zoek naar een mooi springzadel en ik wil een beetje ideeen opdoen:P:P

XUlyssesX

Berichten: 3548
Geregistreerd: 16-05-05
Woonplaats: Fryslan

Re: en een dressuur zadel en een springzadel???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 19:35


Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Re: en een dressuur zadel en een springzadel???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 20:03

Ik heb een dressuurzadel en een veelzijdigheidje voor Ky. Ik had eerst de veelzijdigheid, maar daar is een dressuur bij gekomen. Ik rij wel met hetzelfde hoofdstel.