frustrerend probleem met zadels... wat zouden jullie doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
secricible

Berichten: 25712
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

frustrerend probleem met zadels... wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 12:11

Ik heb nu dus 2 zadels bij mijn verzorgpaard, eentje past wel (voor zowel mij als het paard), en eentje past niet (voor beide niet). Maar het wel passende zadel is een veelzijdigheids zadel en ik rijd liever op een dressuurzadel.
Nu kan ik dat dressuurzadel weer passend laten maken voor mijn paard, gevolg is alleen dath et voor mij dan nog niet zou passen (is te kleine inch voor mij en zweetbladen zijn te smal, knie steekt er overheen).
Een andere oplossing zou zijn om dat dressuurzadel te verkopen en met een extra bedrag erbij een nieuw te kopen dat voor beide past. Daar zou mijn voorkeur naar uitgaan.
Maar dan komt het probleem. Het zadel is van de eigenaar van mijn verzorgpaard... Dus het bedrag wat we terug krijgen is van hem. Het bedrag dat bijgelegd moet worden, moet ik betalen (vind ik zelf en ik heb al iemand die me daar wel in wil sponseren). Maar dat betekend dat de kosten gedeeld zijn van dat zadel. STructureel probleem...
Mijn ouders hebben hier ook zichtbaar moeite mee. Als er iets gebeurt en ik stop met dat paard zit er een flink bedrag van mij in dat zadel, maar ik kan het ook niet meenemen, want het is ook deels van de eigenaar.
Hoe lossen we dit op? Iemand ideetjes?

EDIT: het veelzijdigheids zadel verkopen en van die prijs samen een nieuw kopen is geen oplossing, dit zadel heeft hij een paar weken terug van een vriend gekregen voor niks, dus hij kan het niet maken om er nu iets aan te verdienen.

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re: frustrerend probleem met zadels... wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 12:23

begrijp dat je dus een passend vzh hebt maar dat je dat zelf niet prettig vind rijden
paard is niet van jezelf en zadels ook niet
je ouders kan ik wel begrijpen ..als je idd stopt met dat paard van wie is dan het zadel

maar zelf een 2e hands dressuur zadel kopen geen idee ?

Urielle

Berichten: 50081
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: frustrerend probleem met zadels... wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 12:23

Misschien kun je zelf een tweedehandszadel kopen van een goed merk en dat gebruiken? Dan heb je een eigen zadel en als je stopt kun je dat gewoon meenemen.

pmarena

Berichten: 48331
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: frustrerend probleem met zadels... wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 12:58

Met de VZ blijven rijden , of zelf een dressuurzadeltje erbij kopen.

Zadel aan laten passen vind ik onzinnig , het past voor beiden niet...dus waarom aanpassen ? Beter een wel passende kopen. Aanpassen doe je imo alleen maar als het voor 1 van de 2 een echt fijn zadel is , de aanpassing is dan zodat de ander er ook goed mee uit de voeten kan.

Kost ook geld dat dan gewoon weg is , en dan nog stop jij geld in andermans zadel.

Dus wat mij betreft zijn je opties :

- gewoon met het VZ zadel blijven rijden
- zelf een dressuurzadeltje erbij kopen die gewoon van jou blijft als je ooit stopt
- aan laten passen (als dat al kan) , en accepteren dat dat geld dan weg is.
Zie het dan als bedankje voor het mogen gebruiken van het paard Knipoog

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Re: frustrerend probleem met zadels... wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 13:00

idd, als je graag op een dressuurzadel wilt rijden, even doorsparen en dan een goed passend, eventueel tweedehands zadel voor jezelf kopen. dat houdt meestal zijn waarde wel wat en kun je later altijd weer verkopen

maffe_moses
Berichten: 137
Geregistreerd: 24-04-06
Woonplaats: Apeldoorn.

Re: frustrerend probleem met zadels... wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 13:36

Dan laat je er iemand bij komen, en die maakt hem op maat.

Achterom
Berichten: 23067
Geregistreerd: 28-09-04

Re: frustrerend probleem met zadels... wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 14:46

Zou je het dressuurzadel niet van de eigenaar kunnen kopen voor het bedrag wat je er anders voor terug zou krijgen bij inruil?