torsionpad op barefoot cheyenne?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
viktor00

Berichten: 111
Geregistreerd: 15-05-06

torsionpad op barefoot cheyenne?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 18:43

Beste allemaal,

Hebben er mensen ervaring met een torsionpad (standaard ) op een barefootzadel (Cheyenne) , passen deze dekjes onder een Barefoot?
De zadel lijken de zelfde vorm te hebben maar ja ik heb nog nooit een torsionzadel in het echt gezien.

Bij Torsion heb je nl een pad van lamsvel, dit lijkt me fijner als de nepbont van de Barefoot.

Zitten er in de dekjes van ook een soort inlages die eruit kan halen?? Of zitten deze in het dekje???

Antheman

Berichten: 11832
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Re: torsionpad op barefoot cheyenne?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 19:30

Over het algemeen zijn de vormen van Torsion/Startrekk en Barefoot gelijk.

Je zou ook hier eens kunnen kijken:

www.wayoutwest.de

Je hebt meer materiaal om onder je BF te doen hoor. HAF pad bijvoorbeeld. Of de Grandeur, of Equitex.

pmarena

Berichten: 48330
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: torsionpad op barefoot cheyenne?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 07:57

Ik heb 2 Torsions gehad voordat ik overging op Barefoot , dus de Merinowol en Equitex Torsionpad die ik had , heb ik eerst onder de Barefoot gepast voordat ik nog eens zo'n duur kreng van een dekje erbij ging kopen.

Ze pasten op zich wel redelijk. Wel zijn ze soms wat korter aan de zijkanten dan de Grandeur pads.

Dus even maten opvragen van de Torsion pad en je weet dan of hij onder de Barefoot van je keuze past :

http://www.boomloosrijden.nl/matentabel.htm

Of als je er al 1 hebt dan meet je die gewoon even op , in de loop der tijd zijn de maten wel wat verandert van de ene of de andere keer.

Ikzelf vind lamsvel geweldig materiaal , heerlijk zacht en comfortabel , maar veel en veels te warm. Rena zweette zich rot eronder en ruggetje was altijd bloedheet....ben dus snel overgegaan op Grandeur want dat voelde gewoon allemaal veel beter. Tussendoor nog een Equitex Torsion pad geprobeerd , ook geweldig mooi materiaal , maar helaas was dat bij lange na niet stevig genoeg om de ruggengraat vrij te houden , dus toen maar gewoon een saaie Grandeurpad gekocht en dat beviel het best. De Sympanova Grandeur bevalt nog beter , daar zweet ze nog minder onder. En op dit moment rij ik met een HAF-pad met dubbele inlages (enkele inlages zijn te dun om de ruggegraat vrij te houden , vanwege het model van de HAF) en die bevalt ook super.

Dus op dit moment zou ik zelf altijd gaan voor een Sympanova Grandeur of een HAF , eigenlijk beide met dubbele inlages want dat zit gewoon veel lekkerder. Physio-inlage boven (daar is een golfje materiaal weggesneden ter hoogte van je dijbeen) zodat je een betere beenaansluiting (meer A-vorm zit ipv O vorm) krijgt.

Schaap vind ik wel heerlijk voor in de winter , maar voor de rest te warm.

Andere mensen zijn het daar absoluut niet mee eens , dus op zich is het ieders eigen mening verder , maar dit is wat ik ervaren heb.

Het is wel een paar keer voorgekomen dat mensen die een Barefoot hebben gekocht , een Christ of Mattes pad daaronder gingen gebruiken en dat beviel hun goed. Maar dus even goed naar de maten kijken.