Welk zadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Welk zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 17:48

Ik heb ongeveer een half jaar geleden een tweedehands Kieffer zadel gekocht.
Een prima zadel, niets mis mee. Jammer genoeg zit ik er niet goed genoeg op, want na een tijd krijg ik last van mijn rug..
Ties moet echt op en top ontspannen en over zijn rug lopen wil ik een tijdje door kunnen blijven zitten.
Nu zit ik dus te denken aan een zadel erbij, waar ik zolang als ik wil mee door kan zitten.
Zelf zat ik te denken aan een Rossner, maar ik heb er behalve verhalen geen ervaring mee.
Zit het fijnst op een zadel met een diepe zit. verder heeft mijn vzpaard geen moeilijke rug.

Mijn maximum ligt in de 800 euro. Wie heeft een aanrader?

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re: Welk zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 20:49

Ik zeg: Probeer het zadel uit.
Ga naar de ruitersportzaak/zadelmaker en leg je probleem voor. Meestal komen ze met een bus wel langs met verschillende zadels erin. Deze kan je dan op je paard uitproberen, plus dat je er nog wat informatie over krijgt.
De één heeft een kieffer en zit hierop erg fijn, de ander zit er erg rot op, de één vind een Ainsley geweldig en een ander vind de ainsley niets, weer een ander zweert bij een wintec isabell en de ander gaat voor een wintec pro.
Ieder heeft zo zijn mening over de verschillende zadels.

Succes in ieder geval Lachen

Tien

Berichten: 1691
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Makkinga

Re: Welk zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 20:54

Ik heb de Rossner Amerika en bevalt me erg goed.
Die heb je ook nog in extra diepe zit en je hebt nog de Rossner Sydney.
Maar zoals Marchador zegt zou ik als ik jou was iemand langs laten komen met zadels of met je paard langs de winkel gaan.

Anoniem

Re: Welk zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 21:02

Ik heb zoveel slechte verhalen over zadelmakers gehoord, ik moet eerlijk zeggen dat ik daar niet op vertrouw..

ik ga iig kijken of ik een rossner kan vinden, eens kijken hoe die zit. Ken wat handelaren in de buurt die zoiezo wel zadels 'uitlenen', om eens te proberen. Maar was gewoon benieuwd naar wat aanraders, zodat ik die in de gaten kan houden Knipoog