Wintec 500 DR kopen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_SteR_

Berichten: 1791
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Sneek

Wintec 500 DR kopen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-06 12:49

Ik wil graag een dressuurzadel kopen Pling

Nu lijkt mij de Wintec 500 Dr. wel een mooi zadel. Mooie prijs, licht in gewicht, en overal staat dat je er bijna geen onderhoud aan hebt.. Vinden de mensen die dit zadel hebben dat ook?

Mij lijkt het kunststof allleen een beetje vreemd. Blijft dit na lange tijd mooi? En glijdt dit niet als je aan het rijden bent?

Wie kan mij op deze vragen antwoorden geven? Haha!

krumel
Berichten: 1663
Geregistreerd: 12-09-05

Re: Wintec 500 DR kopen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 12:54

ik heb een wintec 500 vzh en ben er wel tevreden over. Het kunststof blijft best goed en ik heb dit zadel al 2 jaar. Ik weet alleen niet of je al eerder op wintecs hebt gereden, want ik hoor regelmatig van mensen dat ze niet op een wintec kunnen rijden (door de vlakke zit ofzo, ik denk dan... neem zitlessen maargoed Knipoog ).
Wel een nadeel aan de wintecs vind ik de singelstoten. Maar die kun je als het goed is laten vervangen dacht ik (zelf -nog- niet gedaan)

Alytje
Berichten: 3264
Geregistreerd: 19-06-04

Re: Wintec 500 DR kopen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 13:10

ik heb hem. Gebruik hem momenteel niet omdat hij niet goed ligt op mijn paard. Maar ik vind het een fijn zadel hoor! helemaal voor de prijs Lachen Ik kan er goed op zitten. Alleen een stalgenootje kan er weer helemaal niet op zitten. En ik vind het wel fijn dat het zadel niet zo'n diepe/gedwongen zit heeft. Mijn zadel is een jaar oud en ziet er nog als nieuw uit. Zoals krumel zegt zijn de singelstoten wel een minpunt.
En ja als ik dit zadel vergelijk met mijn Stubben springzadel, dan is dit zadel ook wel wat minder Tong uitsteken maar voor de rest een prima zadel Lachen

Cemlys

Berichten: 14960
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Wintec 500 DR kopen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 14:00

ik heb ook een wintec, alleen niet de 500 maar de pro. Leuke zadels, alleen vind ik hem minder op het paard dat hij nu ligt. Maar op andere paarden rijdt hij heerlijk. singelstoten vallen bij mij goed mee.

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Re: Wintec 500 DR kopen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 14:04

Ik heb 'n oudje.
Fijn zadel voor de prijs-kwaliteit
Maar ik krijg er wel en zere kont van,wanneer ik langer rij of een buitenrit maak.
Ik heb ook een county zadel, die vind ik veel fijner.

krumel
Berichten: 1663
Geregistreerd: 12-09-05

Re: Wintec 500 DR kopen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 14:09

volgens mij zijn de singelstoten bij de pro ook anders... maar dat weet ik niet 100% zeker.

_SteR_

Berichten: 1791
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Sneek

Re: Wintec 500 DR kopen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-06 17:34

Okay bedankt voor de reacties! Haha!

Je kunt de boom bij een Wintec zadel verwisselen hè? Als ik het zadel via internet bestel, en er een passende boommaat bij heb, zou het zadel dan goed kunnen liggen? Uiteraard laat ik er wel iemand naar kijken. (Of is dit een stomme vraag?? Bloos Clown )

Ik kan nu namelijk het zadel online bestellen voor E 300,- terwijl hij bij andere ruitersportzaken E 399,95 kost. Dit scheelt nogal wat! Knipoog

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Re: Wintec 500 DR kopen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 17:48

Ik heb zelf de wintec pro dressuur. Heerlijk zadeltje, goedkoop, ziet er na 2 jaar nog als nieuw uit. Singelstoten heb ik geen probleem mee. Ook de verwisselbare boom is erg handig.

Wintecs liggen eigenlijk op elk paard wel goed geloof ik Lachen Mijn zadelmaker heeft mij verteld dat deze zadels iets anders gevormd zijn dan leren zadels en dat daarom de zadelkussens niet opgevuld hoefden te worden ofzo. Goede boom erin en klaar.

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Re: Wintec 500 DR kopen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 17:51

_SteR_ schreef:
Okay bedankt voor de reacties! Haha!

Je kunt de boom bij een Wintec zadel verwisselen hè? Als ik het zadel via internet bestel, en er een passende boommaat bij heb, zou het zadel dan goed kunnen liggen? Uiteraard laat ik er wel iemand naar kijken. (Of is dit een stomme vraag?? Bloos Clown )

Ik kan nu namelijk het zadel online bestellen voor E 300,- terwijl hij bij andere ruitersportzaken E 399,95 kost. Dit scheelt nogal wat! Knipoog



M'n vriendin heeft toen een nieuwe gepast, met een passende boommaat, maar hij lag voor geen meter. Mijn oude wintec lag er wel goed op Verward

Alytje
Berichten: 3264
Geregistreerd: 19-06-04

Re: Wintec 500 DR kopen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 19:24

_SteR_ schreef:
Okay bedankt voor de reacties! Haha!

Je kunt de boom bij een Wintec zadel verwisselen hè? Als ik het zadel via internet bestel, en er een passende boommaat bij heb, zou het zadel dan goed kunnen liggen? Uiteraard laat ik er wel iemand naar kijken. (Of is dit een stomme vraag?? Bloos Clown )



Dan liggen ze nog niet meteen goed, mijn wintec heeft een goede boommaat voor mijn paard, maar de kussens liggen absoluut niet goed meer, hij kreeg er zelfs drukplekken van. Dus idd even een zadelmaker of iemand met veel verstand er naar laten kijken.

_SteR_

Berichten: 1791
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Sneek

Re: Wintec 500 DR kopen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-06 20:05

0ke, bedankt!
Ik laat hem waarschijnlijk eerst bij de ruitershop aanpassen Knipoog

Nogmeer mensen met dit zadel? Bloos

kelly007
Berichten: 863
Geregistreerd: 16-04-06
Woonplaats: Pepingen - belgie

Re: Wintec 500 DR kopen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 20:10

Ik heb zowel de 500vz als de 500 dressuur ik vind het fijne zadels en mijn merrie is er veel beter mee dan met een ledere zadel. Echt goede zadels

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Re: Wintec 500 DR kopen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 23:13

Ik heb ook de Wintec 500 dressuur. Het zadel bevalt heel goed, de prijs-kwaliteit verhouding is ook heel goed. Inderdaad zijn de singelstoten minder, maar die kunnen vervangen worden.

_SteR_

Berichten: 1791
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Sneek

Re: Wintec 500 DR kopen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 11:34

0kay ! Haha!

Naatus

Berichten: 945
Geregistreerd: 18-03-03

Re: Wintec 500 DR kopen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 21:40

bestaat de wintec 500 ook in 18 inch? zag het bij piaffe alleen tot 17,5

Ilzas
Berichten: 3217
Geregistreerd: 30-05-04

Re: Wintec 500 DR kopen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 21:45

Ik heb ook een Wintec zadel, de Cair. Prima zadeltje.Toen er niks op mijn paard paste omdat ze scheef was, paste deze wel en kon ik haar toch (recht) rijden! Komt omdat ze wat "stugger" zijn. Aan de platte zitting heb ik erg moeten wennen en dat vond ik aan het begin echt niet fijn, maar nu heb ik er wel een onafhankelijkere zit van gekregen. Als de kussen (nog) niet helemaal gevormd zijn, kun je er ook nog een bontje onder doen. Ingrid van Berlo heeft nu bontjes van Kavalkade van echt bont voor 60 euro.

_SteR_

Berichten: 1791
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Sneek

Re: Wintec 500 DR kopen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 21:59

Naatus schreef:
bestaat de wintec 500 ook in 18 inch? zag het bij piaffe alleen tot 17,5


Jup, die hebben ze ook in 18 inch.. Knipoog
De ruitersportzaak bij mij in de buurt iig wel Pling
Laatst bijgewerkt door _SteR_ op 10-07-06 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

_SteR_

Berichten: 1791
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Sneek

Re: Wintec 500 DR kopen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 22:01

Ilzas schreef:
Ik heb ook een Wintec zadel, de Cair. Prima zadeltje.Toen er niks op mijn paard paste omdat ze scheef was, paste deze wel en kon ik haar toch (recht) rijden! Komt omdat ze wat "stugger" zijn. Aan de platte zitting heb ik erg moeten wennen en dat vond ik aan het begin echt niet fijn, maar nu heb ik er wel een onafhankelijkere zit van gekregen. Als de kussen (nog) niet helemaal gevormd zijn, kun je er ook nog een bontje onder doen. Ingrid van Berlo heeft nu bontjes van Kavalkade van echt bont voor 60 euro.


0kay, bedankt voor de tip. Idd die plattere zitting, daar zit ik ook even mee. Heb nu een zadel met een erg diepe zit, dus het zal wel erg wennen zijn aan dat zadel Vork

pmarena

Berichten: 48192
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Wintec 500 DR kopen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 22:14

Ik had voordat ik boomloos ging , diverse Wintecs met als laatste een 500 Dressuur. Fijn ding , hele mooie duurzame kwaliteit kunstleer , fijn dat je de kniewrongen aan kunt passen en de kamerbreedte van het zadel.

De boom zelf is niet verwisselbaar , de ronding die in boom en kussens zitten , staat vast. Je kunt de breedte van de voorkant aanpassen op de scoft-breedte van je paard dmv de gekleurde kamerbeugels te verwisselen , maar de rest van het zadel kan dan nog slecht passen.

Als de kussens bijvoorbeeld minder ronding hebben dan de rug van je paard , dan lijkt het zadel goed te liggen omdat de voorkant mooi past met de juiste kleur kamerbeugel , achterkant ligt er mooi op , maar in het midden onder de zitting raakt het zadel het paard dan niet. Dat was bij mijn paardje het geval , het zadel leek goed te passen maar deed dat dus niet , helaas.

_SteR_

Berichten: 1791
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Sneek

Re: Wintec 500 DR kopen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 10:11

pmarena schreef:
Ik had voordat ik boomloos ging , diverse Wintecs met als laatste een 500 Dressuur. Fijn ding , hele mooie duurzame kwaliteit kunstleer , fijn dat je de kniewrongen aan kunt passen en de kamerbreedte van het zadel.

De boom zelf is niet verwisselbaar , de ronding die in boom en kussens zitten , staat vast. Je kunt de breedte van de voorkant aanpassen op de scoft-breedte van je paard dmv de gekleurde kamerbeugels te verwisselen , maar de rest van het zadel kan dan nog slecht passen.

Als de kussens bijvoorbeeld minder ronding hebben dan de rug van je paard , dan lijkt het zadel goed te liggen omdat de voorkant mooi past met de juiste kleur kamerbeugel , achterkant ligt er mooi op , maar in het midden onder de zitting raakt het zadel het paard dan niet. Dat was bij mijn paardje het geval , het zadel leek goed te passen maar deed dat dus niet , helaas.


0kay, duidelijk uitgelegd! Haha!

Ik pas de Wintec gewoon bij de ruitersportzaak aan. Waarschijnlijk bestel ik hem daarna op internet (Tenminste, als het zadel goed ligt Knipoog) bij Van der Helm. Hier zijn die Wintecs E 299,- i.p.v. E 399,95..

Haha!

Esmiralda_

Berichten: 2096
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Wintec 500 DR kopen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 14:37

ik heb ook een wintec, maar licht helaas niet op mijn ene pony
op de andere licht die top, zeer fijn zadel, alleen jammer dat er niet een wat diepere zit in zit
verder vind ik het hele fijne zadels en makkelijk in onderhoud!

Vicktor5
Berichten: 249
Geregistreerd: 26-12-05
Woonplaats: Zwaag

Re: Wintec 500 DR kopen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 20:22

Ik heb ook een wintec 500 DR en ik vind het echt een heel lekker zadel.
Bij mij ziet mijn zadel er nog heel goed uit Haha!
Ik kreeg laatst zelfs nog het compliment dat ie nog nieuw leek Knipoog
terwijl ik hem al 2 jaar heb Vork .

yv0nnee

Berichten: 400
Geregistreerd: 27-01-06

Re: Wintec 500 DR kopen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 08:58

Ik heb een wintec 500 cair vzh zadel. Bevalt goedd!!

Iranda

Berichten: 580
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: Midden NL

Re: Wintec 500 DR kopen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 16:10

Hoi Ster, is die aanbieding voor een gewone Wintec of een Wintec Cair? De nieuwste Wintecs hebben namelijk een luchtkussensysteem dat zich aanpast aan de vorm en bewegingen van je paard. Die hebben wij ook voor La Roche en ik ben er best tevreden over. Toen we op zoek waren naar zo'n zadel bleek dat de Cair lastig te krijgen waren, en de gewone Wintecs in overvloed waren en bij sommige winkels in de uitverkoop. Omdat dus de meeste mensen voor dat Cair systeem kiezen.

_SteR_

Berichten: 1791
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Sneek

Re: Wintec 500 DR kopen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 16:20

Iranda schreef:
Hoi Ster, is die aanbieding voor een gewone Wintec of een Wintec Cair? De nieuwste Wintecs hebben namelijk een luchtkussensysteem dat zich aanpast aan de vorm en bewegingen van je paard. Die hebben wij ook voor La Roche en ik ben er best tevreden over. Toen we op zoek waren naar zo'n zadel bleek dat de Cair lastig te krijgen waren, en de gewone Wintecs in overvloed waren en bij sommige winkels in de uitverkoop. Omdat dus de meeste mensen voor dat Cair systeem kiezen.


Dat weet ik eigenlijk niet. Dit is de link van de site waar die zo goedkoop is:
http://www.horseshopper.nl/index.php?mo ... &prod=1094
Ik wil hem bij deze mensen bestellen als het zadel op mijn paard past. (Pas hem aan bij de ruitershop in de buurt, waar die E 150,- duurder is.)

Ik weet wel dat de Wintec Cair Pro Dr. wel zo'n systeem heeft. Dit staat op de divoza webshop. Evenals de Wintec Isabell Werth Dr.

Maar, het is maar net wat je wilt. Als zo'n normale Wintec mijn paard goed past, dan ben ik daar ook tevreden mee Knipoog