Vraagje over stubben bomen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re: Vraagje over stubben bomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 18:43

meen me te herrinneren dat de bomen gelijk waren , iig de oude types

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Vraagje over stubben bomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 21:46

MISTRAL94 schreef:
Scandica is een erg mooi zadel ik heb hem ook maar het leer is wel heel zacht waardoor het zadel dus ook sneller beschadigd!
Ik heb ook de Maestoso heb je die al eens gezien? Dit is echt een heerlijk zadel, zit misschien nog wel fijner dan de Scandica. Het zitgedeelte van de Scandica is spitser dan die van de maestoso Knipoog


Ik heb de maestoso gezien en geprobeer maar ik vind hem te diep en kan niet tegen die wrong.. Ik kan zowiezo niet goed en lekker rijden op een zadel met een diepere zit.. De scandica is inderdaad erg mooi. Alleen jammer dat het zachte leer zo grijs uitvalt. Maarja het heeft ook wel weer wat. De scandica zit is toch wel vlakker dan de meeste dressuurzadels want de meeste dressuurzadels zijn aan de voorkant ook nog eens erg hoog (ook al liggen ze wel goed) dan krijg ik snel dat ik op mn muts rijdt das niet fijn. Ik heb altijd met stubben gereden en dat voelt gewoon vertrouwd dus voor mij zeker weer een stubben..
[/quote] Een wrong is door kootstra zo aangepast of verplaatst hoor. Geen probleem. Ik spreek uit eigen ervaring.
[/quote]

Klopt bij mij zijn de wrongen ook aangepast naar mijn wensen Knipoog

Jodievanmij
Berichten: 1814
Geregistreerd: 17-06-04

Re: Vraagje over stubben bomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 21:52

Jodievanmij schreef:

Ik heb de maestoso gezien en geprobeer maar ik vind hem te diep en kan niet tegen die wrong.. Ik kan zowiezo niet goed en lekker rijden op een zadel met een diepere zit.. De scandica is inderdaad erg mooi. Alleen jammer dat het zachte leer zo grijs uitvalt. Maarja het heeft ook wel weer wat. De scandica zit is toch wel vlakker dan de meeste dressuurzadels want de meeste dressuurzadels zijn aan de voorkant ook nog eens erg hoog (ook al liggen ze wel goed) dan krijg ik snel dat ik op mn muts rijdt das niet fijn. Ik heb altijd met stubben gereden en dat voelt gewoon vertrouwd dus voor mij zeker weer een stubben..

germie schreef:
Een wrong is door kootstra zo aangepast of verplaatst hoor. Geen probleem. Ik spreek uit eigen ervaring.




ja dat snap ik maar dan nog gaat mijn voorkeur niet naar de maestoso uit.. want dan vind ik de zit nog te diep..

germie

Berichten: 26069
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Vraagje over stubben bomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 22:30

Dat kan natuurlijk Jodie. De Scandica is ook een mooi en fijn zadel hoor. Je moet gewoon goed rondkijken en wat proberen en niet over 1 nacht ijs gaan.

germie

Berichten: 26069
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Vraagje over stubben bomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 22:32

nickyu schreef:
meen me te herrinneren dat de bomen gelijk waren , iig de oude types

Klopt. Mij is ook verteld dat er in de Stubben Lancelot dezelfde boom zit als in de Siegfried of de Scandica (alle modellen VSS). Het leer is anders.

Overigens: Rossner en Pagony komen ook uit dezelfde fabriek.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Vraagje over stubben bomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 22:45

Rossner en Pagony komen uit dezelfde fabriek maar niet bij stubben vandaan.... Dat werd door stubben ontkent en als ik zadels vergelijk, dan zijn JC, Rossner en Pagony dezelfde zadels (uiterlijk dan)

germie

Berichten: 26069
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Vraagje over stubben bomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 22:49

Alane schreef:
Rossner en Pagony komen uit dezelfde fabriek maar niet bij stubben vandaan.... Dat werd door stubben ontkent en als ik zadels vergelijk, dan zijn JC, Rossner en Pagony dezelfde zadels (uiterlijk dan)

Nee, Rossner en Pagony komen niet bij Stubben vandaan. Maar dit zijn 2 merken met dezelfde boom is mij verteld.
Stubben gebruikt ook dezelfde (stubben)bomen in meerdere modellen.

Jodievanmij
Berichten: 1814
Geregistreerd: 17-06-04

Re: Vraagje over stubben bomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 22:52

Alane schreef:
Rossner en Pagony komen uit dezelfde fabriek maar niet bij stubben vandaan.... Dat werd door stubben ontkent en als ik zadels vergelijk, dan zijn JC, Rossner en Pagony dezelfde zadels (uiterlijk dan)


Ik heb voor een tijdje terug nog met een medewerker van divoza gesproken over rossner zadels. Hij zij dat de rossner en pagony zadels dus ook bij een fabriek in engeland gemaakt worden en wel met hun inbreng ontworpen maar geloof niet dat ze uit de stubben fabriek komen. Dacht bij de walsall of hoe je dat spelt. Daar komen de meeste zadels vandaan.. De rossner Amerika en pagony Dressage lijken inderdaad wel heel veel op de jc grand granat.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Vraagje over stubben bomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 22:58

qua bomen kun je je afvragen hoeveel bomenleveranciers erzijn en/of merken hun eigen bomen (nog steeds zelf) maken.

Als je de buitenkant vergelijkt zij n Rossner, pagony en JC vrij identiek aan elkaar (en Rossner en pagony de recente modellen nog steeds vrij identiek en JC is alleen met de oudere modellen uiterlijk identiek)
Ik heb geen idee waar stubben hun bomen vandaan hebben, eigen makelaardij of inkoop.
Ik weet wel dat Barnsby (sommige) bomen inkoopt.

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re: Vraagje over stubben bomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 11:00

zelfde dat BR en dacht imperial uit de zelfde fabriek komen

en de norton en de status en de thorrowgood(al ben ik van de laatste niet helemaal zeker .. en imperial heeft een pony zadel die indentiek is aan het zadel wat zowel norton als status levert alleen vind ik de status gemakt van een mooier steviger bovenmateriaal die heeft ook langer garantie )

wintec en

germie

Berichten: 26069
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Vraagje over stubben bomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 18:18

Alane schreef:
qua bomen kun je je afvragen hoeveel bomenleveranciers erzijn en/of merken hun eigen bomen (nog steeds zelf) maken.

Als je de buitenkant vergelijkt zij n Rossner, pagony en JC vrij identiek aan elkaar (en Rossner en pagony de recente modellen nog steeds vrij identiek en JC is alleen met de oudere modellen uiterlijk identiek)
Ik heb geen idee waar stubben hun bomen vandaan hebben, eigen makelaardij of inkoop.
Ik weet wel dat Barnsby (sommige) bomen inkoopt.

INderdaad, JC, Pagony en Rossner zijn 'zusjes'.

Stubben komt dus NIET uit dezelfde fabriek als bovengenoemde 'merken'(kwam kennelijk niet goed over). Stubben is volgens mij wel de enige die een stubbenboom gebruikt.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Vraagje over stubben bomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 00:55

Crafts Technics Design, oftewel CTD door Stubben.
van de site:
Citaat:
Sättel und Zaumzeug unter dem Namen CTD ergänzen in sinnvoller Weise die eigene Sortimentslinie. Qualität, Funktionalität und ein herausragendes Preis- Leistungsverhältnis werden auch Sie überzeugen.
Vertrieb und Service by Stübben


Ook Passier kent 'private Labels':
IntressenVerbund Reitsport, IVR.Der IVR ist ein Zusammenschluss von Reitsportfachhändlern in Deutschland, Österreich und den Niederlanden. Dus en Private label van Passier kun je ook tegen in Nederland via IVR (geen flauw idee welke winkels aangesoten zijn bij IVR, ben zoekende Tong uitsteken ) Ze brengen een 4 tal zadels uit. eea te vinden op www.passier.com en vor IVR: http://www.ivr-reitsport.de/ (=duits)
Reitsport Schockemöhle, een dressuurzadel te vinden op: www.schockemoehle.net
Reit-Sport-Zentrum Steiper te vinden op http://reitsport-steiper.de/ een dressuurzadel onder de naam: first lady Haha!
en zo zal of zullen wel meer merken een private label/privat label hanteren, waardoor je dus identieke zadels ziet met een ander merk en met net dat stukje anders. Haha!