welk zadel voor shettie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shetfan

Berichten: 1590
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Amsterdam en Beusichem

welk zadel voor shettie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-06 18:25

Ik wil voor mijn shettie (99cm) een nieuw zadeltje kopen.
Ik heb gezien dat ze gelukkig niet zo duur zijn, maar welk merk moet ik nou nemen!
Ze wordt niet zo vaak bereden, hoogstens 1 keer per week (niet door mezelf) en dan gewoon wat hobbelen, af en toe springen of een buitenritje.
Een pannekoekzadeltje vind ik niks, maar een pinokkiozadeltje lijkt me wel wat, die heb je alleen in zoveel uitvoeringen!
En nu zag ik ook zadeltjes van norton ( http://www.dekroo.com/index.php?file=ru ... 9657d6b953 , even scollen) die zien er ook wel goed uit, kent iemand die?
En een westernzadeltje zou dat iets zijn?
Oftewel: advies graag Haha!

arans

Berichten: 9585
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Nijmegen en Hoorn

Re: welk zadel voor shettie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 10:45

er zijn her heel veel topics over onder shetlanders

Shetfan

Berichten: 1590
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Amsterdam en Beusichem

Re: welk zadel voor shettie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-06 14:06

oeps, je hebt gelijk, ik wist niet dat er een apart shetlanderdeel was

Si_monee

Berichten: 2899
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: Hoevelaken

Re: welk zadel voor shettie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 20:41

Zelf vind ik voor een shet dit zadel heel mooi, is nu in de aanbieding op www.wilderingzadels.nl normaal €365 volgens mij en nu voor maar €99,- met singel beugelriemen en rvs beugels vind je deze niet mooi?
Afbeelding

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Re: welk zadel voor shettie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 21:03

wilderingzadels is een variant van Zadelmarkt, dus ik zou de 'aanbieding' van 365 voor 99 niet te serieus nemen.
Daarnaast heb ik zelf een zadel van hetzelfde 'merk' gehad en geloof me, beter niets erop dan dat! (ik wil geen eindeloze zadelmarkt-discussie uitlokken, want daar zijn er inmiddels wel genoeg van geweest)

Pinokkio zadeltjes zijn vaak wel erg handig. Kunststof, dus makkelijk in onderhoud, en ze hebben een prettige, vrij stevige zit voor de kids, vaak zelfs een handvat, en ze zijn mooi licht.

shetlandfan
Berichten: 2354
Geregistreerd: 10-10-05
Woonplaats: Ergens in NL.

Re: welk zadel voor shettie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 21:35

Mijn oude verzorgshetje had een pinokkiozadeltje. Fijn zadeltje alleen vond ik wel dat kinderen snel met hun benen gaan slingeren omdat er geen kniewrongen op zitten.

Westernzadeltje zou ook wel kunnen, zijn vaak ook niet al te duur in de shetlandmaatjes. Moet je alleen wel kijken naar kwaliteit/pasvorm, mijn ervaring is dat die echt goedkope westernzadeltjes voor nul komma nul goed op een pony passen.

Jol1
Berichten: 1843
Geregistreerd: 07-10-05

Re: welk zadel voor shettie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 11:00

Wij hebben een "pannenkoekje" en een pinokkio voor onze shet. Toch vind ik het pannenkoekje veel beter op haar rug liggen dan de pinokkio. Zo'n pannenkoekje past altijd en bij een ander zadel moet je dat nog maar afwachten.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Berichten: 5656
Geregistreerd: 10-02-05

Re: welk zadel voor shettie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 11:32

Op SH is hier al een heel topic over Lachen

Anoniem

Re: welk zadel voor shettie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 14:36