ervaringen physiopad van barefoot

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
viktor00

Berichten: 111
Geregistreerd: 15-05-06

ervaringen physiopad van barefoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-06 10:34

Sinds een halfjaar rijd ik met plezier op mijn Barefoot zadel.
Omdat mijn vorige zadel niet meer paste.
Ik dacht ik bestel een physiopad omdat deze de beste bescherming gaf en "slipvast "
is wat ik wel makkelijk vond op de rug van mijn haflinger.

Afgelopen winter zag de schoft van mijn haflinger er wat mottig uit (delen haren waren afgeschuurd) Maar de plekken waren niet helemaal kaal. er zaten ook wat witte haren bij van de drukking van mijn oude zadel.

maar het werd voorjaar z'n vachtje op z'n schoft werd weer netjes en god zij dank verdwenen ook de witte haren, dus ik weer helemaal blij,
Toen ontstond het volgende probleem hij staat ook in de kar, we hebben in het voorjaar enkele flinke ritten gemaakt met het karretje en wat denk je weer een drukplek!! Dus ik terug naar de zadelmaker maar het schoftje paste goed.
Waarschijnlijk zat het probleem in de stophaken en in de broek.Maar ja weer nieuwe witte haren maar wat denk je . Ze beginnen weer uit te vallen en de schoft van mij haflinger wordt weer mottig. (sinds de drukkingen heeft hij niet meer in de kar gelopen)

Nu verdenk ik mij physio pad ervan dat deze bij de schoft haren eraf schuurt of op een of ander manier haren eruit trekt.
Wat zijn jullie ervaringen met deze physiopad.

Ellebelletje

Berichten: 1173
Geregistreerd: 20-01-05
Woonplaats: Hank

Re: ervaringen physiopad van barefoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 10:36

Ik ga dit topic in de gaten houden..aangezien ik eraan zat te denken om ook zo'n pad voor mijn barefoot aan te schaffen!!

pmarena

Berichten: 48321
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: ervaringen physiopad van barefoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 12:41

Je hebt wel de inlages in de pad zitten , en het zadel niet tever naar voren liggen ?

Het kan zijn dat er manen onder de pad terechtkomen , die blijven "plakken" onder het slipvaste gedeelte , en als het paard dan de hals strekt breken ze af.

Als er manen onder je zadel komen dan kan het zijn dat je zadel tever naar voren ligt.

Of het dier heeft gewoon lange manen die al vroeg op de rug beginnen , dan is het fijner om er even een staartje / vlechtje van te maken zodat ze niet steeds onder het zadel (dekje) glijden en vast gaan zitten.

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: ervaringen physiopad van barefoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 12:50

*Volgt. Ik heb de normale Grandeur pad, daarmee overgens geen problemen.

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Re: ervaringen physiopad van barefoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 16:35

Ik heb er geen last van, ik vind het juist een hele prettige pad.

viktor00

Berichten: 111
Geregistreerd: 15-05-06

Re: ervaringen physiopad van barefoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-06 17:25

Ik bedoel niet de manen die eruit gaan ik bedoel echt de haren op de schoft. Het zadel ligt volgens mij niet te ver naar voren. want het zadel ligt net achter de manengrens.

viktor00

Berichten: 111
Geregistreerd: 15-05-06

Re: ervaringen physiopad van barefoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-06 17:37

even een vervolgje van het vorige mailtje,
De inlages zitten gewoon in de pad, ik heb wel een maat 1 zadel en een maat 2 dekje.

pmarena

Berichten: 48321
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: ervaringen physiopad van barefoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 22:46

Kun je niet eens een foto maken van de kale plek op de schoft , en van de schoft terwijl het zadel er gewoon zoals normaal op ligt ?

Dat geeft misschien duidelijkheid over wat er aan de hand zou kunnen zijn Lachen

viktor00

Berichten: 111
Geregistreerd: 15-05-06

Re: ervaringen physiopad van barefoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-06 10:54

Ik zal eens even kijken of ik een foto kan maken, moe even ergens een dig camera lenen.

viktor00

Berichten: 111
Geregistreerd: 15-05-06

Re: ervaringen physiopad van barefoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-06 22:12

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hallo,

Hier zijn de foto's dan,

ja ik weet het helaas zijn ze er verschrikkelijk uit de drukplekken. Maar ja er hoeft maaar iets te gebeuren en ja hoor we hebben weer nieuwe witte haren. De drukplekken komen van het schoftje zover ik weet niet door het barefootzadel. als je de foto van de rechterkant bekijkt zie je daar een "donkere vlek" daar zijn de haartjes weggeschuurd of uitgetrokken. Aan de linkerkant is niet veel te zien moet ik zeggen,. Hij heeft daar een dazenbult gehad een maand geleden en die heeft hij met de grond gelijk gemaakt en ja hoor helaas een nieuwe witte vlek. Maar zeg maar een wat je ervan vindt daarnaast staan er nog twee foto's op van een opgezadelde viktor, ik hoor wel wat je van de plek van het zadel vind.

pmarena

Berichten: 48321
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: ervaringen physiopad van barefoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 22:36

Lijkt heel erg op de witte plekken die de pony van mijn stalgenote had.... kreeg ook van die grote witte plekken met nog gewone kleur haren erdoor. Zij reed met dressuurzadel , Kieffer geloof ik , die helemaal scheef geworden was....

Dus zadel opnieuw (recht) laten opvullen en ondertussen met Barefoot gereden , bij de volgende verharing waren de plekken weer weg gelukkig en dat zijn ze nu nog steeds Lachen

Die donkere plek op de foto lijkt wel gewoon een natte plek op deze (niet zo duidelijke) foto Bloos

Wel een rotplek zeg , lijkt ook onder de uiteindes van de pommel uit te komen ?

Als het schoftje daar drukt dan zal het voorboogje van de Barefoot er ook niet fijn op voelen denk ik , gebied zal best gevoelig zijn dan..?

viktor00

Berichten: 111
Geregistreerd: 15-05-06

Re: ervaringen physiopad van barefoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-06 22:55

De plekken zijn op dit moment niet gevoelig meer!
Maar het blijft inderdaad een teer punt.

nadat we de drukplek ontdekt hadden (het was echt een zwelling) heeft hij 3 weken rust gehad en heb hem elke dag met een middeltje tegen drukplekken ingesmeerd maar helaas: toch witte haren ik hoop dat ze na de rui weer weggaan maar ja ze zijn nu zo wit dus ik ben er bang voor ben dat ze deze keer blijven.
Volgens de zademaker ligt het niet aan het tuig maar aan de stophaken van de kar dus die heb ik ermeteen afgehaald. Waarschijnlijk duwde de haak telkens tegen het schofje aan. Totdat het ging iriteren.Ook zijn we tijden een rit een keer achter een paaltje blijven haken waardoor hij nog een extra snuk mee heeft gekregen. Dus ik hoop nu dat het niet terugkomt als we met het karretje rijden.

Maar ik ben nog een het bepalen waar het pommeltje komt van de Barefoot het zit wel ongeveer op dezelfde plaats als de plekken. Maar de plekke zin a symetrisch de aan de ene kant zit ie wat hoger. Als ik op mijn barefoot zit kan ik nog wel een hand onder het dekje doen, dus dat lijkt me niet dat het te strak zit ofzo.
je kunt ook gewoon op de plekken drukken Viktor geeft geen reactie erop.

De zwarte vlek is niet nat! Het lijkt wel zo maar het is het niet dat zijn de haren die er uitgeschuurd zijn .

Misschien moet ik gewoon wachten tot na de rui dan is zijn vacht hopelijk weer in orde.

Net na de rui zag alles er nl goed uit geen witte vlekken te zien ik rij vanaf oktober op mijn barefoot dus als deze niet gepast had. Had ik dat moeten zien, Vindt je wel dat het zadel goed op z'n plek ligt???

Antheman

Berichten: 11832
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Re: ervaringen physiopad van barefoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 16:10

Dat zijn idd overduidelijk drukplekken.

Het zou best kunnen dat het oude drukkingen zijn. Met onvoldoende rust en het schoftje van je tuig er weer overheen , zou het kunnen dat de drukkingen daarvan zijn.

Drukt de pommel op de schoft vd Barefoot?

Ik heb helaas al meerdere malen drukkingen gehad en iedere keer verdween het met de rui. Maar ja, soms blijven de plekken gewoonerg zichtbaar. Als je te lang hebt doorgereden is het blijvende schade.

Dit kan volgens mijn NIET door de fysiopad komen . Daar kunnen wel haren door afbreken ,maar dit zijn duidelijke drukplekken.

viktor00

Berichten: 111
Geregistreerd: 15-05-06

Re: ervaringen physiopad van barefoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 22:40

Het zijn inderdaad geen drukplekken van het zadel.
Heb je ook last van afgebroken haren met de physiopad??

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Re: ervaringen physiopad van barefoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 20:27

dus je pad is een grotere maat dan je zadel?
mischien is dat het,dan zou het goed kunnen dat er iets dubbel raakt tijdens het rijden oid

viktor00

Berichten: 111
Geregistreerd: 15-05-06

Re: ervaringen physiopad van barefoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 11:32

De pas heeft een grotere maat als mijn zadel,
Maar hij alleen langer aan de achterkant voor de rest past hij goed. daar is niets te zien van bv schuurplekjes,

Aan de voorkant zit hij goed. Hij kan niet dubbelklappen ofzo