Paardenbagagetassen van Ortlieb

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MacMitten

Berichten: 3
Geregistreerd: 08-07-06
Woonplaats: Friesland

Paardenbagagetassen van Ortlieb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-06 09:03

Wie o wie heeft ervaring met de paardenbagagetassen van Ortlieb? Zelf ben ik al jaren blij met mijn Ortlieb fietstassen en zou graag dezelfde kwaliteit hebben voor trektochten te paard.

Een link: http://tassen.allweathersports.nl/shop/?show=1&groep=18&brand=3&product=181

Ik denk eraan deze tassen te gaan combineren met de voortassen van Stowaway. Dit omdat Ortlieb geen voortassen heeft.

Ervaringsdeskundigen, ik hoor graag van jullie en alvast bedankt!

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Re: Paardenbagagetassen van Ortlieb

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 16:05

Antheman van bokt heeft deze tassen, misschien kn je de even pben Lachen

Antheman

Berichten: 11832
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Re: Paardenbagagetassen van Ortlieb

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 19:38

Idd, ik heb deze tassen.

Waarom zou je ze willen combineren met voortassen?

Ik heb alles in deze tassen geperst gekregen ,van slaapzak, luchtbed, pannenset, brander met benzine en ook de tent er bovenop.

Wat wil je allemaal meenemen?

Het zijn goede, fijne tassen. Wat heel erg prettig is , dat alles afklikbaar is. Je hebt daardoor verstelmogelijkheden en hoeft met op en afzadelen niet heel erg moeilijk te doen. Je kunt per tas aanklikken. En hoeft dus niet 2 tassen over je paard te gooien.

Verder zijn ze heel erg sterk. En waterdicht enzo. Maar dat weet je al van de fietstassen. Knipoog

Ik ben in ieder geval blij dat ik deze investering heb gedaan. Hiervoor reed ik met hele eenvoudige canvastassen. Deden het ook goed, maar na 5 trektochten wil je wel eens wat anders.

Er is 1 minpuntje: vroeger propten we ons overal doorheen. ALs een opening nauw was met die tassen ,geen probleem , het zijn maar canvasjes. Met de dure Ortliebjes zijn we toch echt wel iets voorzichtiger! Dus soms iets verder door rijden.

MacMitten

Berichten: 3
Geregistreerd: 08-07-06
Woonplaats: Friesland

Re: Paardenbagagetassen van Ortlieb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 09:48

Heel erg bedankt voor jullie reacties!

Antheman, dit wilde ik graag horen! Ik zat al te twijfelen over de voortassen. Van mijn fietstochten weet ik dat ik toch al gauw aan de 65 liter kom, exclusief tent, mat en slaapzak. Die komen dan achterop te liggen. Dan ben ik bang dat de 30 liter van de zadeltassen te kort is voor mij. Maak jij ook nog gebruik van een RackPack bovenop, en zo ja, welke maat?

Groeten, Nynke en iMowb

Antheman

Berichten: 11832
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Re: Paardenbagagetassen van Ortlieb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 11:44

MacMitten schreef:
Heel erg bedankt voor jullie reacties!

Antheman, dit wilde ik graag horen! Ik zat al te twijfelen over de voortassen. Van mijn fietstochten weet ik dat ik toch al gauw aan de 65 liter kom, exclusief tent, mat en slaapzak. Die komen dan achterop te liggen. Dan ben ik bang dat de 30 liter van de zadeltassen te kort is voor mij. Maak jij ook nog gebruik van een RackPack bovenop, en zo ja, welke maat?

Groeten, Nynke en iMowb


nope.

Wel een heuptasje, die ik op mijn rug draai.

Anoniem

Re: Paardenbagagetassen van Ortlieb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 18:01

Oeh, deze zijn wel heel erg gaaf, ga ik zeker onthouden. Voor mijn trektocht heb ik zelf overigens deze combi gebruikt : klik

Zo lijken ze relatief klein, maar alles voor een week kon er makkelijk in, erop had ik dan mijn slaapzak en matje in de veters van mijn zadel gebonden. Vriendin had het tentje mee op haar zadel. (komt hier trouwens uit viewtopic.php?p=12996391#p12996391 )

Heb alleen geen foto van volle bepakking op de pc, wel een 'echte' foto nog Clown

Stowaway is verder erg goed, heb zelf enkel de achtertassen ervan, maar heb ook eens met voortassen ervan gereden, maar dat is meer voor de kleine dingetjes die je snel bij de hand wilt hebben. Ik draag zelf ook enkel een buideltasje idd op de rug gedraaid.

MacMitten

Berichten: 3
Geregistreerd: 08-07-06
Woonplaats: Friesland

Re: Paardenbagagetassen van Ortlieb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 08:55

De tassen zijn besteld. Het is inderdaad een behoorlijke investering. Gelukkig weet ik van mijn fietstassen dat Ortlieb het waard is. Hopelijk zijn de tassen op voorraad en kan ik ze gauw gaan testen. Dan kan ik gelijk zien hoeveel ik thuis moet gaan laten Tong uitsteken

Nogmaals bedankt voor de hulp!