Middenklasse zadels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roane

Berichten: 6218
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Waddinxveen

Middenklasse zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 11:03

Ik ben op zoek naar een nieuw zadel, want de oude begint een beetje te ontbinden. Bloos
Nou is de vraagstelling:
Ik zoek een zadel, van tussen de 400- max 700 euro, (middenklasse denk ik dan maar)

Chamberlain is één, maar welke zadels zijn er nog meer in deze klasse en geschikt voor de iets bredere schoften? (breed, niet rond)

Barefoot is helaas geen optie, aangezien ze nergens in een winkel te koop zijn, en ze eigenlijk te duur zijn. *huilt* Huilen
En tweedehands, die dingen zijn zo snel weg..

Liedje

Berichten: 9899
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijmegen

Re: Middenklasse zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 11:19

Wintec? Ehmmm... *denkt verder *

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Re: Middenklasse zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 11:52

Wintec (vrij veel modellen in die prijsklasse)
Kadett
Merovech
Rossner (Goedkoopste type vzh 639,-) Verder houdt het dan wel op...

400-700 is nog net geen middenklasse als het om nieuwe zadels gaat. Zadels die middenklasse zijn, zitten meestal tussen de 700 en 1000, helaas. (denk aan Rossner, Kentauer, Première, JC, Thorowgood, Chamberlain) Misschien dat hun goedkoopste types dan wel net onder de 700 vallen, maar dan is de vraag of je die wilt...

Ik zou dan persoonlijk toch liever naar een goed onderhouden tweedehandszadel zoeken. Die zijn er op zich genoeg te koop, zeker in die prijsklasse.

Wat ben je aan het zoeken? vzh, dressuur, springen?

harnessmaker

Berichten: 1753
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: gelderland

Re: Middenklasse zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 12:03

PriscaZ schreef:
Wintec (vrij veel modellen in die prijsklasse)
Kadett
Merovech
Rossner (Goedkoopste type vzh 639,-) Verder houdt het dan wel op...

400-700 is nog net geen middenklasse als het om nieuwe zadels gaat. Zadels die middenklasse zijn, zitten meestal tussen de 700 en 1000, helaas. (denk aan Rossner, Kentauer, Première, JC, Thorowgood, Chamberlain) Misschien dat hun goedkoopste types dan wel net onder de 700 vallen, maar dan is de vraag of je die wilt...

Ik zou dan persoonlijk toch liever naar een goed onderhouden tweedehandszadel zoeken. Die zijn er op zich genoeg te koop, zeker in die prijsklasse.
Wat ben je aan het zoeken? vzh, dressuur, springen?


mee eens!

pmarena

Berichten: 48279
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Middenklasse zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 12:59

Barefoots vallen in die prijsklasse en zijn te zien bij de wederverkopers....? Lachen

Anders is een Wintec meestal wel fijn , ik zou qua boomzadels toch liever nieuw hebben dan een tweedehands zadel dat waarschijnlijk al helemaal naar een ander paard is gaan staan......

Gimli_

Berichten: 4910
Geregistreerd: 13-07-04

Re: Middenklasse zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 13:14

Ik zou ook een 2ehands zadel gaan.
Er zijn genoeg goed onderhouden 2ehands zadels, met wat geluk ook nog van een A-merk. Knipoog

corina77
Berichten: 98
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Middenklasse zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:12

Ik heb zelf een tweede hands Rossner. Daar ben ik erg tevreden over. Hij past goed en zit heerlijk.
Ik heb 'm gewoon via Divoza gekocht, dan weet je zeker dat ie is nagekeken en dat het zadel verder goed is. Tweedehands van een particulier weet je nooit wat er mee gebeurt is.
Verder zit er in Urk een winkel die heel voordelig goede zadels en andere spullen aanbied, nieuw en met garantie. Het heet geloof ik Zadelmarkt en is ook op internet te vinden.
Als ik nog eens een ander zadel nodig heb dan ga ik daar zeker kijken. Misschien is dit voor jou ook wel een interessant adresje.

Nielojram

Berichten: 7844
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Middenklasse zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:17

corina77 schreef:
Verder zit er in Urk een winkel die heel voordelig goede zadels en andere spullen aanbied, nieuw en met garantie. Het heet geloof ik Zadelmarkt en is ook op internet te vinden.
Als ik nog eens een ander zadel nodig heb dan ga ik daar zeker kijken. Misschien is dit voor jou ook wel een interessant adresje.



Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed

Nee, niet naar Urk!! enorme troep aldaar!
Ws zal ik niet de enige zijn die hier zo reageert, en hopelijk bevestigd dat dat voor de TS....

Marije_1982

Berichten: 184
Geregistreerd: 26-10-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: Middenklasse zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:20

Je zou ook aan een pagony zadel kunnen denken, maar dat zijn eigenlijk geen goede zadels. Naar wat voor een zadel ben je op zoek, spring, dressuur, vzh? Ik heb mijn Rossner Sydney Plus te koop staan (dressuurzadel), erg prettig ligt alleen te ver achterover op mijn paard. Misschien een optie?

Bellilli
Berichten: 42
Geregistreerd: 01-01-06
Woonplaats: België

Re: Middenklasse zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 15:00

geen zadel van zadelmarkt!!!!!! echt niet doen!. Voor de rest is knight rider miss ook nog een optie: de colonel is geloof ik 750 euro en ziet me er een leuk zadel uit, en veel mensen zijn er tevreden mee.
Laatst bijgewerkt door Bellilli op 07-07-06 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

ineke_

Berichten: 1631
Geregistreerd: 20-04-06
Woonplaats: Fryslan

Re: Middenklasse zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 15:52

Ik zou toch eerder voor een 2e hands duurder merkzadel gaan. Kieffer is 2ehands niet zo duur geloof ik en ik vind dat prima zadels. KN is ook wel te vinden. Verder kan je denken aan een passier of stubben. Hier zou ik echt eerder voor gaan dan voor een middenklasse.
Zadelmarkt zou ik me sowieso niet aan wagen. hoor zoveel verhalen dat die zadels scheef zijn

Marije_1982

Berichten: 184
Geregistreerd: 26-10-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: Middenklasse zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 15:56

Bellilli wat is er mis met een tweedehands zadel van marktplaats kopen, mijn zadel staat nl naast Bokt ook op marktplaats. Heb wel laatst een reactie van een vrouw gehad die het zadel wilde passen met een borg van €200 of rijbewijs ofzo. Toen ik vertelde dat dat niet gebeurde omdat het zadel veel meer waard was heb ik opeens niets meer terug gehoord Boos! . Beetje verdacht.
Ben van mening dat je hele goede afspraken moet maken, dat wel, en er zelf een beetje kijk op moet hebben maar dat moet net zo goed als je via Bokt reageert op een advertentie of waar dan ook.

Anoniem

Re: Middenklasse zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 15:58

corina77 schreef:
Verder zit er in Urk een winkel die heel voordelig goede zadels en andere spullen aanbied, nieuw en met garantie. Het heet geloof ik Zadelmarkt en is ook op internet te vinden.
Als ik nog eens een ander zadel nodig heb dan ga ik daar zeker kijken. Misschien is dit voor jou ook wel een interessant adresje.


Proest *Stikt bijna in haar slokje cola*
Ab-so-luut niet naar zadelmarkt gaan! Alleen als je de rug van je paard wilt verpesten zou ik die winkel bezoeken. Corina77 Voor meer informatie lees dit topic even door: viewtopic.php?t=124133&postdays=0&postorder=asc&start=150

Gewoon voor een goed zadel gaan wat ook veel kwaliteit heeft. Je zou idd even op marktplaats of eenmaal andermaal kunnen kijken. Maar zorg er wel voor dat het zadel helemaal in perfecte staat is en dat het perfect op je paard zijn rug ligt.

Overigens denk ik dat Bellilli eerder zadelmarkt bedoelde ipv marktplaats. ik raak er ook soms mee in de war. Maar ze kan natuurlijk ook een aversie hebben tegen marktplaats Knipoog
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-07-06 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellilli
Berichten: 42
Geregistreerd: 01-01-06
Woonplaats: België

Re: Middenklasse zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 16:00

sorry!! ik bedoelde zadelmarkt! Nee marktplaats is prima! daar vind je veel goede zadels, sorry was ervan overtuigd dat ik zadelmarkt had geschreven Knipoog

Anoniem

Re: Middenklasse zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 16:02

O hahaha! Ik heb net mijn bericht ge-edit voor je Haha!

Bellilli
Berichten: 42
Geregistreerd: 01-01-06
Woonplaats: België

Re: Middenklasse zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 16:09

haha, tja idd met die markt raakte ik in de war Haha! . Ik heb overigens mijn ander bericht ook ge-edit Knipoog . Nogmaals marktplaats is prima, nix tegen ik denk dat je daar een heleboel goede zadels kan vinden! Maar laat zadelmarkt voor wat het is Knipoog

Marije_1982

Berichten: 184
Geregistreerd: 26-10-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: Middenklasse zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 16:15

Oke dan is het weer duidelijk, dacht al mis ik iets wat betreft Markplaats?? Nee zadelmarkt zou ik nooit heen gaan, denk dat de rug van je paard dan binnen een paar weken flink verpest is. Succes met je zoektocht naar een geschikt zadel.

unamie

Berichten: 7383
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: BOLLENSTREEK

Re: Middenklasse zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 16:38

zadelmarkt-Urk-alert-alarm Lips are sealed Lips are sealed
hoe komt het toch dat mensen met weinig berichten altijd zo positief zijn over zadelmarkt Scheve mond
ze hebben een grote familie blijkbaar Tong uitsteken
Nooit een zadel kopen daar !!!! is bagger

je kan beter een goed 2e hands A merkzadel kopen, en dat op je paard aan laten passen
wat ik niet snap is dat je een barefoot te duur vind,
die kost compleet 639, en je kan tot 700 euro uitgeven

corina77
Berichten: 98
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Middenklasse zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 18:22

Een tijdje geleden had iemand mij de zadelmarkt tip gegeven, ik ben er zelf nog nooit geweest. Maar bedankt voor de waarschuwing !
Wat betreft mijn aantal berichten: Zoals je aan de datum kunt zien 'bok' ik nog niet zo lang mee. Knipoog

Roane

Berichten: 6218
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Waddinxveen

Re: Middenklasse zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 18:43

Neeeeeeeeeeeh ik ga dus lekker niet naar zadelmarkt! Tong uitsteken
Die foto's alleen al *bibbert* Knipoog

Tweedehands is geen optie, omdat het zadel word meebetaald door iemand anders, die wil een nieuw zadel. Is op zich niet erg, hij betaald de inkoopprijs.
Het is een beetje lastig uit te leggen, maar zoals het nu zal gebeuren zal het makkelijker gaan dan als ik bijv. een tweedehands zadel zou kopen.

En ik zal pas over een aantal weken naar een nieuw zadel kunnen gaan kijken, door vakantie... en na vakantie bolle-buik-pony. Pling

Ik wil de aanbieders wel bedanken, voor het meedenken. Knipoog

Maar zijn er nog verdere ervaringen met Chamberlain?

_Sammy_

Berichten: 4339
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Middenklasse zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 18:53

de rossner echt een aanrader wintec zelf slecht ervaring Lachen

Roane

Berichten: 6218
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Waddinxveen

Re: Middenklasse zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 18:54

En waarom dan, als ik de kritische koper uit mag hangen? Haha!

unamie

Berichten: 7383
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: BOLLENSTREEK

Re: Middenklasse zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 20:04

_Sammy_ schreef:
de rossner echt een aanrader wintec zelf slecht ervaring Lachen


wat is er dan zo slecht aan een Wintec?

clara
Berichten: 666
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Middenklasse zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 20:14

Ik heb een wintec pro dressuur zadel en ben er super tevreden over.

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Re: Middenklasse zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 20:22

Voor mijn brede, Groninger merrie heb ik nu al negen jaar een Pagony Diamant. Het zadel bevalt mij prima (hoewel het leer duidelijk van mindere kwaliteit is dan dat van m`n kieffer - doch niet slecht). Over dit zadel heb ik ooit een aantal negatieve reacties gelezen, maar mijn stem heeft het Lachen.