wanneer pad/shabrak?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_elske_
Berichten: 89
Geregistreerd: 01-05-06

wanneer pad/shabrak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-06 15:43

Nou, de titel zegt het al. gebruiken jullie een pad of een shabrak en waarom? Ik gebruik eigenlijk altijd een shabrak. Maar op mijn nieuwe stal zijn er veel mensen die een pad gebruiken. Waarom kiezen mensen voor een pad of een shabrak? of is er geen verschil in gebruik?
(ik weet dat er aan zo'n pad geen lusjes zitten, Clown maar is dat het enige verschil?)

0maris0
Berichten: 5811
Geregistreerd: 16-04-05

Re: wanneer pad/shabrak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 15:47

ik vind pad veel dikker.. en neemt zweet beter op..

Quatrohorses

Berichten: 251
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Nederland, een klein boeren gat

Re: wanneer pad/shabrak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 16:24

Ik gebruik shabrakken, maar dan wel de dikkere Lachen
die nemen idd beter zweet op

Liedje

Berichten: 9899
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijmegen

Re: wanneer pad/shabrak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 16:40

Ik gebruik het omdat ik het mooi vind Lachen Verder is het makkelijk en beter als je een zwaarzwetend paard hebt Haha!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re: wanneer pad/shabrak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 17:30

Ik heb shabrakjes en ik heb pads.
De pads nemen meer vocht op heb ik gemerkt. Ach ik gebruik maar net diegene die ik mooi op mijn paard vind Haha!

Sunshine_

Berichten: 114
Geregistreerd: 01-01-06

Re: wanneer pad/shabrak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 17:33

Ik gebruik shabrakken, maar dan wel de dikkere, omdat die het zweet beter opnemen Knipoog

ineke_

Berichten: 1631
Geregistreerd: 20-04-06
Woonplaats: Fryslan

Re: wanneer pad/shabrak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 15:14

ikheb shabrakken (BR) en pads (anky) en ik vind dat ze beiden goed zweet opnemen. Gebruik toch liever de pads, makkelijker in gebruik, hoef niks vast te maken en ze zijn sneller droog dan mn shabrakjes

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: wanneer pad/shabrak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 18:46

Pads; nemen meer vocht op en zijn sneller droog. Lachen

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Re: wanneer pad/shabrak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 08:50

Ik gebruik dekjes (vooral BR, HKM, HH) omdat die de pasvorm van mijn zadel niet aantasten.

Verder heeft mijn paard een hele stijle schoft en passen pads er ook gewoon niet goed op. Dat blijft strak trekken om de schoft en dan rijd ik haar kapot. Verder zie ik pads bij iedereen bij mij op stal schuiven...

_Natasja_

Berichten: 4208
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: Erichem

Re: wanneer pad/shabrak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 08:51

ineke_ schreef:
Gebruik toch liever de pads, makkelijker in gebruik, hoef niks vast te maken en ze zijn sneller droog dan mn shabrakjes


hier ga ik in mee

Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Re: wanneer pad/shabrak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 08:53

Een pad neemt beter zweet op, is makkelijk omdat er geen lusjes aan zitten, staat mooi Schijnheilig
Ik gebruik beide eigenlijk

Gimli_

Berichten: 4910
Geregistreerd: 13-07-04

Re: wanneer pad/shabrak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 12:58

PriscaZ schreef:
Ik gebruik dekjes (vooral BR, HKM, HH) omdat die de pasvorm van mijn zadel niet aantasten.

Verder heeft mijn paard een hele stijle schoft en passen pads er ook gewoon niet goed op. Dat blijft strak trekken om de schoft en dan rijd ik haar kapot. Verder zie ik pads bij iedereen bij mij op stal schuiven...


Bij mij trekken de Ankypads ook strak op de schoft, hoe goed ik ze ook omhoog trek.
Gebruik alleen 1 pad van HH, die is ehm, hoe noem je dat? Die heeft een 'lijn' in 't midden, waardoor-ie mooi onder het zadel past en niet strak trekt op de schoft.

OemmiejO
Berichten: 14218
Geregistreerd: 29-07-05

Re: wanneer pad/shabrak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 12:59

Ik gebruikte eerst alleen shabrakken, sinds kort wil ik alleen nog maar pads. Ja Shabrakken zijn zo dun&mindere kwaliteit volgensmij. Knipoog

Marijkjuh

Berichten: 8300
Geregistreerd: 24-09-04

Re: wanneer pad/shabrak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 13:51

Ik rij met shabrakken omdat ik het gewoon mooier vind, ik heb er wel is over nagedacht om een pad te kopen maar dan moet ik eerst maar weer is even wat geld hebben Tong uitsteken

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Re: wanneer pad/shabrak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:09

BasjeGuwrl schreef:
Bij mij trekken de Ankypads ook strak op de schoft, hoe goed ik ze ook omhoog trek.
Gebruik alleen 1 pad van HH, die is ehm, hoe noem je dat? Die heeft een 'lijn' in 't midden, waardoor-ie mooi onder het zadel past en niet strak trekt op de schoft.


een pufferpad is dat. Die heb ik ook 1 (streepjes Lachen )

Hier zit gewoon een pasvorm in en ze zijn niet zo dik dat ze de hele kamer van je zadel vullen.

Gimli_

Berichten: 4910
Geregistreerd: 13-07-04

Re: wanneer pad/shabrak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 16:09

PriscaZ schreef:
BasjeGuwrl schreef:
Bij mij trekken de Ankypads ook strak op de schoft, hoe goed ik ze ook omhoog trek.
Gebruik alleen 1 pad van HH, die is ehm, hoe noem je dat? Die heeft een 'lijn' in 't midden, waardoor-ie mooi onder het zadel past en niet strak trekt op de schoft.


een pufferpad is dat. Die heb ik ook 1 (streepjes Lachen )

Hier zit gewoon een pasvorm in en ze zijn niet zo dik dat ze de hele kamer van je zadel vullen.


Die ja, en ik heb inderdaad ook één met streepjes. Knipoog
Hele fijne pads, blijven mooi liggen en zijn niet te dik.

_Nicky

Berichten: 5132
Geregistreerd: 21-02-06

Re: wanneer pad/shabrak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 16:16

_Natasja_ schreef:
ineke_ schreef:
Gebruik toch liever de pads, makkelijker in gebruik, hoef niks vast te maken en ze zijn sneller droog dan mn shabrakjes


hier ga ik in mee


Ik ook. Lachen

Toad

Berichten: 4236
Geregistreerd: 01-08-05
Woonplaats: Nijkerk

Re: wanneer pad/shabrak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 12:05

de pads van anky vind ik niet zo goed omdat die op de rug schuren. De pads van HH zijn mss wat dunner, maar blijven wel mooi omhoog staan.

Sizz
Berichten: 7838
Geregistreerd: 02-11-04

Re: wanneer pad/shabrak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 12:23

Een shabrak vind ik zo dun en elke keer dat gedonder met die lusjes. Scheve mond

Een pad vind ik fijner omdat er meer onder ligt (maar dat is gewoon mijn gevoel Nagelbijten / Gniffelen ) en ze handiger zijn in gebruik.

ineke_

Berichten: 1631
Geregistreerd: 20-04-06
Woonplaats: Fryslan

Re: wanneer pad/shabrak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 12:51

Toad schreef:
de pads van anky vind ik niet zo goed omdat die op de rug schuren. De pads van HH zijn mss wat dunner, maar blijven wel mooi omhoog staan.


ze passen idd niet op ieder paard, bv met een hoge schoft en als je zadel niet goed past of niet goed aangesingeld is gaan ze inderdaad schuiven

bij mij passen ze in ieder geval erg goed