Anky dekjes....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
melissa_b
Berichten: 1390
Geregistreerd: 28-04-06

Anky dekjes....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 14:12

Anky dekjes.. why??? Waarom gebruiken mensen anky dekjes? ze rijdt er zelf niet eens mee. De onderkant van de dekjes is van synthetisch materiaal gemaakt. Het zweet kan niet worden opgenomen en de paarden zweten zich er dood onder. En ze zijn duur ook nog. Je kan net zo goed dikke anderen dekjes kopen..
Iemand anders een anderen mening ik wil het graag horen Haha! Want ik ben erg benieuwd Tong uitsteken Bloos

_Nancy_

Berichten: 2164
Geregistreerd: 01-07-04

Re: Anky dekjes....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 14:21

melissa_b schreef:
Anky dekjes.. why??? Waarom gebruiken mensen anky dekjes? ze rijdt er zelf niet eens mee. De onderkant van de dekjes is van synthetisch materiaal gemaakt. Het zweet kan niet worden opgenomen en de paarden zweten zich er dood onder. En ze zijn duur ook nog. Je kan net zo goed dikke anderen dekjes kopen..
Iemand anders een anderen mening ik wil het graag horen Haha! Want ik ben erg benieuwd Tong uitsteken Bloos
Volgens mij zeggen mensen ze júist te nemen doordat ze wel goed zweet opnemen? Ik denk zelf dat het bij sommige mensen meer is om gewoon met de meute mee te gaan want voor de helft heb je ook een dekje wat goed zweet opneemt. Knipoog Ik moet zeggen dat ik er zelf ook één heb maar dat is echt alleen voor de mooi en niet omdat het nou toevallig een Anky is, ik heb namelijk ook nepperds. Haha!

[Edit] Ik vindt trouwens niet dat je kunt zeggen dat het geen fijn materiaal is hoor, zeker niet!

Miss_m

Berichten: 1837
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Anky dekjes....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 14:25

Ik rijd ermee omdat ze fijn zijn, mooi enzz en ze nemen juist wel goed zweet op en anky rijd er wel mee maar niet in de proef, op stal altijd maar in een proef met een sponsor dekjee!!! Haha!

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Anky dekjes....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 14:30

Ik vind het juist heerlijke dekjes om mee te rijden. Als ik heb gereden is een gewoon dekje doorweekt en die kan linea recta de was in anders is hij de volgende dag keihard. Fijn hoor, als je vier paarden op een dag hebt gereden, dat zijn hier alweer twee trommels. Het Anky dekje kan ik over de lijn hangen en de volgende dag nog eens gebruiken.
Daarnaast vind ik de dekjes ook erg mooi staan en liggen ze prettig op het paard itt twee imitaties die ik heb geprobeerd die binnen twintig minuten onder mijn zadel uit gleden.

Plaisir

Berichten: 1871
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: beemster

Re: Anky dekjes....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 14:31

Ze drogen zeer snel en wat zou het uitmaken of Anky er zelf wel of niet mee rijd? Anders zou het ook uit moeten make of de mensen van BR, Harry's Horse enzo er ook mee rijden. Maar ik vind het zeer fijne en leuke dekjes. Niet omdat er een labeltje van anky opstaat maar vanwege de kleur en op mijn paard blijven ze goed liggen en ze zijn lekker snel droog...

0maris0
Berichten: 5811
Geregistreerd: 16-04-05

Re: Anky dekjes....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 14:32

K vind ze ook fijn mooi etc etc..
en bovendien heb ik ze allebei heb er namelijk2 in de aanbieding gekocht dus was maar 35,- per stuk kwijt..

dus viel wel mee!!

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Anky dekjes....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 14:41

vind het gewoon fijne dekjes, net iets dikker, niets vast hoeven te maken en blijven goed liggen en nemen ook nog eens goed vocht op! bijna geen een dekje dat daar aan kan tippen

en ten 2e anky zelf rijd hier wel degelijk mee, nietd at ik ze daarom gebruik hoor Knipoog

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Re: Anky dekjes....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 14:41

Het is een verkeerd idee dat synthetisch materiaal slechte eigenschappen heeft. Juist tegenwoordig is bijna alle sportkleding gemaakt van (een mengsel van) synthetische stoffen. Deze houden geen vocht vast, ademen en dragen dus erg comfortabel. Waarom zouden paardensportartikelen niet van datzelfde technische materiaal gemaakt kunnen/mogen worden.

Ik denk trouwens dat jouw vraag hier verkeerd staat. Had je 'm niet moeten plaatsen onder harnachement?

Idioteque
Berichten: 4514
Geregistreerd: 07-02-04

Re: Anky dekjes....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 15:21

Ik gebruik zelf geen anky's, want die liggen niet op mijn paard met hoge schoft. En ik vind de meeste kleuren ook niet mooi. Maar ze nemen juist wel goed zweet op. En het materiaal vind ik wel heel mooi.
Ik heb ook pads van zo'n materiaal maar dan met meer rugvorm, zoals van HH en PK.

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Re: Anky dekjes....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 16:33

NM --> HAR

Corellaa

Berichten: 6380
Geregistreerd: 18-06-05

Re: Anky dekjes....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 18:18

ik heb 1 nepperd Haha! gewoon omdat ik de kleur gaaf vond op mijn paard (camel) ze nemen inderdaad heeeeeel goed zweet op en liggen fijn op mn paard Lachen

_Anne
Berichten: 818
Geregistreerd: 28-10-05

Re: Anky dekjes....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 18:22

Waarom zou Anky dekjes laten maken die geen zweet opnemen. Zij zou goed moeten weten dat belangrijk is en dus een dekje laat maken die juist wel goed zweet opneemt. Lijkt mij Knipoog . Ik heb er geen heb er 1 van BR

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Re: Anky dekjes....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 18:22

melissa_b schreef:
Anky dekjes.. why???


Laat iedereen dat toch zelf weten...

Ik vind het fijne dekjes.

Misz_J

Berichten: 2090
Geregistreerd: 12-02-06
Woonplaats: Hoogvliet

Re: Anky dekjes....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 18:59

ik vind het hele mooie dekjes maar heb geen paard om ze op te leggen dus heb ik er ook geen Bloos

Barco

Berichten: 2609
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Harmelen

Re: Anky dekjes....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 19:01

ik vind ze dus wel prettig! En laat mij me geld er lekker aan besteden.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Re: Anky dekjes....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 19:03

Ik vind het super dekjes om mee te rijden! Ze nemen het zweet juist goed ( drogen ontzettend snel ) op en ze blijven perfect liggen!. Ja duur zijn ze inderdaad maar je hebt er wel kwaliteit voor terug. Heb mijn eerste dekje nu 1.5 jaar en daar is nog niets van slijtage op te zien, mijn andere dekjes van o.a. BR ed daar is meer slijtage aan binnen een jaar dan aan mijn anky dekjes.

Gr Lara

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Re: Anky dekjes....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 19:32

eventjes wat verhelderen wat betreft synthetisch materiaal:

synthetisch materiaal neemt inderdaad niet heel veel vocht op, maar laat het juist door naar de buitenlucht dus ademend erg goed.
katoen daar en tegen, neemt wel vocht op, waardoor het nat blijft en niets doorlaat. in princiepe werkt iets wat synthetisch materiaal dus beter.

dat geld ook voor kleding, synthetische producten, ademen over het algemeen veel beter dan katoen, maar isoleren ook stukken beter en zijn dus ook warmer in de winter. daarnaast is het ook een heel stuk duurzamer en sterker, wel is het wat duurder, maar je hebt er langer plezier in.

MyWishMax

Berichten: 25348
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Anky dekjes....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 19:41

De anky dekjes zijn bij mij ten eerste omdat ze lekker dik zijn en mijn paard al een gevoelige rug heeft rijd ik liever met een anky, dan 90 euro uit te geven aan een bontje voor onder mijn zadel. Als ik met een 'normaal' dekje rijd zou het namelijk wel moeten met bontje.
Ten tweede drogen ze heel snel, ik heb er een hekel aan om iets nats op mijn paard te leggen. (Nu heb ik wel altijd 2 chabrakjes in mijn kast voor hetgeval dat)
En ten derde vind ik het erg mooie dingen, die ook nog eens goed blijven liggen.

Ik heb er 5 of 6. en 1 begint nu een beetje dunner te worden door eht vele wassen, maar die hebben we al zeker anderhalf jaar of langer.

Valentijn

Berichten: 4819
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Oudenbosch [NB]

Re: Anky dekjes....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 19:51

Dat ze het zweet niet opnemen is niet waar.
Ik heb er zelf 4 en verkoop ze ook Lachen
Heb afgelopen donderdag les gehad, toen was het ongeveer 25 graden, maar er zat haast geen zweet onder het Anky dekje terwijl ik dit met andere dekjes wel heb.
Overigens, Anky rijdt er zelf wel mee Knipoog ik heb laatst een foto van dr gezien waar ze een anky-pad in gebruik had. Hoe weet jij eigenlijk of het zweet niet goed op wordt genomen? Gezien ik uit jouw reactie concludeer dat je er zelf geen hebt. Ik vind het zeer fijne pads en ja, daar betaal je dan ook het nodige voor.

Pikeur

Berichten: 6309
Geregistreerd: 01-02-06

Re: Anky dekjes....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 21:28

ik vind het heerlijke dekjes juist Ja
ze zijn mooi en ik vind dat ze zeker wel goed zweet opnemen Ja
ik rij mijn paard best wel actief en na het rijden is soms dat dekje echt helemaal zwaar van het zweet.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Re: Anky dekjes....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 22:32

ik vind ze supermooi, maar ik heb ze allemaal verkocht. Ze maakten allemaal schuurplekken op m'n paard, op z'n buik, rug en aan de voorkant bij z'n schouders. Daarnaast glijden ze bij mijn ronde paard on het zadel uit..

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Anky dekjes....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 23:45

Idd, waar basseer jij je uitspraak op als je zelf geen ankydekje hebt omdat je het niks vind?
Vind het ook fijne dekjes, paardje is zelfs na lekker zweten nog redelijk droog onder deze pads.

magic_lover

Berichten: 15572
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Roden (Dr)

Re: Anky dekjes....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 00:03

als het goed is moet het zweet naar de buitenkant van het dekje worden gevoerd..
en ja ik heb ze ook Knipoog
puur omdat ik ze erg fijn en handig in gebruik vind en niet omdat er anky op staat, heb dan ook een neppe en 1 pk Lachen

_Anne
Berichten: 818
Geregistreerd: 28-10-05

Re: Anky dekjes....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 00:54

Misschien kent ze wel deze dekjes. Maar heeft ze niet echt ervaring mee. En ze vroeg ook waarom jullie het kochten omdat zij dacht dat de stof dus niet goed was. Naja ik heb ook geen Anky en kan er dus ook niet veel over zeggen. Als ik dit zo lees wil ik er wel 1.
Mijn BR dekjes is overings ook dik als hij zweet dan gaat het zweet naar de buitenkant en blijft de binnenkant aardig droog. Ik weet niet wat voor stof het is had et gekregen van een vriendin. Zal morgen eens kijken ben nu wel benieuwd wat het dan is Knipoog . En Anky zal er zeker wel mee rijden ten 1ste reclame Knipoog Want het is goed als je met je eigen merkt showt. En het is voor haar ook goedkoper. Ze hoeft geen geld aan andere merken te gaan besteden. Vind dat Anky erg mooie dingen zijn maar wel heel erg prijzig. Dat vind ik erg jammer.. Omdat ik niet een al te groot budget ervoor heb. En papa en mama dat ook zeker niet betalen gaan Knipoog . De halsters vind ik ook erg mooi en fijn!!

melissa_b
Berichten: 1390
Geregistreerd: 28-04-06

Re: Anky dekjes....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-06 14:10

cole reactie's Haha! ga je over na denken als mensen dat zeggen. Ik kan ook niet ontkennen dat ze niet mooi zijn. ik heb zelf ook pads en ik vin het heerlijk. ik wou de dekjes niet afkraken maar was meer nieuwgierig. Grappig dat veel mensen zeggen dat die dekjes juist goed zweet opnemen. Dat heb ik namelijk nog nooit gehoort. Ik heb er meer negatieven dingen over gehoort dus vandaaar was deze vraag. Tong uitsteken cool dat iedereen er zo intesief is gaan op reageren