ervaringen met het nieuwste anky zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
randy123

Berichten: 390
Geregistreerd: 08-02-06
Woonplaats: Eindhoven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 22:49

estherL schreef:
ik heb met de vierkante lepel


Ja maar die heb je dus in 2 verschillende!
De nieuwste is er pas sinds een half jaar ofzo.

estherL
Berichten: 1686
Geregistreerd: 26-04-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 10:32

ik heb de nieuwste..

estherL
Berichten: 1686
Geregistreerd: 26-04-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 10:34


randy123

Berichten: 390
Geregistreerd: 08-02-06
Woonplaats: Eindhoven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 12:12

oke, dan hebben we het over dezelfde!

Pur
Berichten: 833
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: zuid-beijerland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 19:31

@ esther l: jjij bent zeer tevreden over dit zadel begrijp ik uit dit topic.

plopperd
Berichten: 20
Geregistreerd: 21-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 23:24

Weten jullie bij welke ruiterportzaken dit nieuwe zadel te bestellen is? En of ze door heel nederland aan huis komen passen? Om nog meer vragen te stellen... Heeft het zadel een terug gesneden kamer, en zijn er verschillende boommaten verkrijgbaar, zodat het in principe op elk paard zou moeten passen? Ik ben erg benieuwd, wat eigenlijk is iedereen er best te vreden over, toch?

nico1982
Berichten: 532
Geregistreerd: 05-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 08:43

plopperd schreef:
Weten jullie bij welke ruiterportzaken dit nieuwe zadel te bestellen is? En of ze door heel nederland aan huis komen passen? Om nog meer vragen te stellen... Heeft het zadel een terug gesneden kamer, en zijn er verschillende boommaten verkrijgbaar, zodat het in principe op elk paard zou moeten passen? Ik ben erg benieuwd, wat eigenlijk is iedereen er best te vreden over, toch?


www.drunensruiterhuis.com die komen in ieder geval door het hele land aanhuis passen......vriendelijke mensen ook
het zadel is er in verschillende inches te verkrijgen en boommaten


De basis van het zadel is een synthetische springveer die ervoor zorgt dat de beweging van zowel paard als ruiter precies op de juiste manier worden doorgegeven. DuPont® heeft daarvoor speciaal een polymere-synthetic systeem ontwikkeld dat flexibel is, maar tegelijkertijd duurzaam en ook vorm behoudt.


De zit is zo gevormd dat het diepste punt in het midden ligt, zodat de ruiter altijd een optimale balans heeft.
De vorm van de zadelboom zorgt voor een nauw contact van de ruiter met het paard en geeft het gevoel van een extreem diepe zit, zonder de bewegingen van de ruiter te beperken.

Tegelijkertijd is er een breed, gelijkmatig gevormd, zacht draagvlak met genoeg boomwijdte om de ruggengraat van het paard te ontzien. Het ‘Driepunts zadelstoot Systeem’ houdt het zadel op zijn plaats en zorgt voor een evenredige verdeling van de druk. Materiaal in het kniegedeelte is tot het minimum beperkt om het directe contact van de ruiter te bevorderen.

randy123

Berichten: 390
Geregistreerd: 08-02-06
Woonplaats: Eindhoven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 10:03

Ja klopt, ik geloof dat er 4 boommaten zijn, en in ieder geval de 17 en de 17,5 inch. ik heb ze beide besteld omdat het bij mij per zadel nogal scheeld welke inch maat ik nodig jheb.
Er zit wel op dit moment een lange levertijd op de 17,5 inch

plopperd
Berichten: 20
Geregistreerd: 21-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 20:06

Hoelang is de lange levertijd?

estherL
Berichten: 1686
Geregistreerd: 26-04-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 21:00

het drunens ruiterhuis heeft hem bij mij ook aan gemeten

plopperd
Berichten: 20
Geregistreerd: 21-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 21:08

en bevalt het zadel? Hebben ze het bij het Drunensruiterhuis op voorraad? Het is jammer dat het zo ver weg is, maar ik wil binnenkort wel bij de winkel kijken.

estherL
Berichten: 1686
Geregistreerd: 26-04-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 21:11

ja het zadel bevalt superrr maar ik moest vandaag nog een ander paard rijden en daar lag een Ainsley op Nou WAT EEN VERSCHIL zeg..

estherL
Berichten: 1686
Geregistreerd: 26-04-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 21:12

ohh ja bij mij hadden ze gewoon een aantal maten mee genomen met passen en dus had ik hem al meteen..

Netje

Berichten: 2993
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Akersloot

Re: ervaringen met het nieuwste anky zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 21:21

Wij hebben het nieuwe Anky-zadel sinds het leverbaar is (december, het lag toen net een week in de winkel) en hebben het via Hyporama gekocht. De zadelmaker (Godfried) is een zeer kundig iemand en heeft heel goed advies gegeven (en komt door het hele land). Hij heeft ook meegeholpen met de ontwikkeling van het nieuwe zadel. Wij wilden het nieuwe Anky zadel, maar toch heeft hij eerst allerlei andere zadels laten passen/rijden (o.a. Passier GG, KN, Ainsley, etc.) en toen pas het Anky-zadel. Toch is het die geworden (gewoon na eerlijk vergelijken) en tot nu toe hebben we daar zeker geen spijt van. Hij zit prima (volgens mijn meiden), blijft heel mooi en was voor ons paard gewoon het beste (en ook zeker niet de duurste). Overigens is het ook te koop via Divoza.

Het zadel was toen gewoon op voorraad (want we hebben het meteen gekregen bij het aanmeten).

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 14:32

Fijn dat ik dit topic heb gevonden, ik zit er nl. ook over te denken om een Anky zadel aan te schaffen .

Ik moet er natuurlijk wel eerst even mee rijden, ben benieuwd hoe hij zit (en met name hoe de kniewrongen zijn!).

randy123

Berichten: 390
Geregistreerd: 08-02-06
Woonplaats: Eindhoven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:20

Anoukie schreef:
Fijn dat ik dit topic heb gevonden, ik zit er nl. ook over te denken om een Anky zadel aan te schaffen .

Ik moet er natuurlijk wel eerst even mee rijden, ben benieuwd hoe hij zit (en met name hoe de kniewrongen zijn!).


Ik heb er ook nog niet opgezeten maar wel al besteld, ik heb afgesproken dat als het zadel niet lekker zit ik hem ook niet af hoef te nemen.

SylviaG

Berichten: 539
Geregistreerd: 23-10-05
Woonplaats: omgeving Rotterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:29

Dat is heel netjes geregeld!! Meestal krijg je dat niet voor elkaar?!?

randy123

Berichten: 390
Geregistreerd: 08-02-06
Woonplaats: Eindhoven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 21:57

SylviaG schreef:
Dat is heel netjes geregeld!! Meestal krijg je dat niet voor elkaar?!?

Ja ik was daar ook erg blij mee
Het is ook niet vook niets een ruitersportzaak waar ik jaren kom, echt een super winkel!

plopperd
Berichten: 20
Geregistreerd: 21-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 20:40

randy123 schreef:
SylviaG schreef:
Dat is heel netjes geregeld!! Meestal krijg je dat niet voor elkaar?!?

Ja ik was daar ook erg blij mee
Het is ook niet vook niets een ruitersportzaak waar ik jaren kom, echt een super winkel!


Bij welke ruitershop was dat?

Weet iemand waar ze het zadel standaard hebben liggen, ik ben al bij een paar winkels langsgeweest, maar niemand heeft hem liggen. Ik ben erg benieuwd.

randy123

Berichten: 390
Geregistreerd: 08-02-06
Woonplaats: Eindhoven

Re: ervaringen met het nieuwste anky zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 00:05

Ik weet dat dit al een wat ouder topic is maar ik wou toch nog even reageren.
Mijn zadel is intussen binnen en ik heb hem nu ruim een week, en ik kan nu al vertellen dat ik nooit meer iets anders wil!
Wat een geweldig zadel echt super!