Zadel passen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yvon

Berichten: 534
Geregistreerd: 12-11-03

Zadel passen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 15:14

Met het nieuwe bokt weet ik niet zeker of mijn topic hier op zijn plaats is maar dan hoor ik het vast!

Ik zit een beetje met een dilemma.
Ik ga een zadel passen en nu mailt de dame die het zadel verkoopt dat ik helaas niet kan rijden daar om het uit te proberen.Ik mag alleen passen. Dat zijn de regels bij hun op stal (is een heel groot bedrijf) en daar kan ze niks aan doen.Mijn antoord: ik vind het toch wel heel belangerijk dat ik zelf ook even kan voelen, maar het was echt geen optie.

Nu gaat het om een zadel van ruim 800 euro.Ik heb laatst op een precies hetzelfde merk en precies hetzelfde type gereden dus ben er niet vreemd mee.

Ik wil het zadel heel graag als het past en mijn paard heeft een hele makkelijke rug wat zadels betreft ( heb er al meerdere versleten) .

Wat vinden jullie hiervan? En wat zouden jullie doen? Wel gaan en als het op stand past meenemen of sowieso niet gaan?

Melia
Berichten: 9849
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 17:59

kun je hem ook niet meenemen? Je neemt het zadel mee, betaald het, (evt. betaal je eerst de helft ofzo?) en dan probeer je hem thuis uit.. als hij je goed bevalt dan hou je hem, (en geef je de rest van het geld) en anders breng je hem weer terug (en krijg je het geld terug)

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 18:40

Ik zou het zonde vinden van 800 euro en ook flauwekul als je niet zelf mag proberen. Ik persoonlijk zou gelijk afhaken. Er zijn meer zadels te koop. Zeker als het een paard is met een makkelijk maatje.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 18:53

RUI --> HAR Is niet erg hoor

Vraag anders of zij komt met het zadel naar jou? Als je daar niet mag rijden, en anders idd afhaken.

_mrie_
Berichten: 1449
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: 't Durp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 20:22

Vind het een beetje raar dat je daar zelf niet in het zadel mag zitten. Miss dat je het kan doen zoals Wan zegt? Anders zou ik op zoek gaan naar een ander zadel dat je wèl gewoon mag passen.. zoals het hoort

harnessmaker

Berichten: 1753
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: gelderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 20:50

Of een zadelmaker mee nemen........

Nijn
Berichten: 8555
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Veenendaal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 21:07

Kijken naar het zelfde zadel ergens anders?

Of zoals harnessmaker al zegt een zadelmaker mee nemen.