welke maat zadel voor een fries(hengst)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Forcalquier

Berichten: 2065
Geregistreerd: 07-01-05

welke maat zadel voor een fries(hengst)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 17:22

Ik ben sinds eergister in het bezit van een fries(hengst) helaas heeft hij geen zadel en hoofdstel meer, ik zoek eigenlijk een tweedehands dressuurzadel maar ik weet niet precies welke inch maat ik moet hebben.Ik weet wel dat je dit kan laten meten, maar dan voel ik me meteen verplicht een zadel te kopen.Weten jullie misschien welke maat ik nodig heb, hij is best breed en een licht doorgezakte rug.

knuffelpoesz

Berichten: 491
Geregistreerd: 31-07-05
Woonplaats: Haarlem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 17:45

de inchmaat gaat over jouw zitoppervlak, denk dat je de boommaat wil weten

mijn stevige friese merrie heeft een ainsley fit 3.
succ6 met zoeken, verder kan ik je helaas ook niet helpen

Tieme
Berichten: 4963
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Re: welke maat zadel voor een fries(hengst)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 22:33

ik zou je toch aanraden om een zadelmaker te laten komen. vooral als hij een iets ingezakte rug heeft kan je er beter maar vakmensen naar laten kijken. bij zulke paarden ligt het zadel vaak iets naar achteren gekantelt en krijg je problemen. zadel moet vaak iets meer opgevult worden aan de achterkant.

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 08:45

Inderdaad... een inchmaat zegt helemaal niets meer dan het zitoppervlak voor de ruiter. Veel belangrijker is de boombreedte en de lengte die past bij de rug van jouw paard.

Ik zie dat je een heel eind uit de buurt van Drenthe zit, want anders waren de Zadel Pas Dagen die ik eind april organiseer wel een aanrader voor je!

Geheel GRATIS controleert "Harnessmaker" (van Bokt.nl) jouw zadel, de ligging en de conditie van het leerwerk.

Andere belangstellenden kijken gewoon even op mijn site!