wintec

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarjoEisla

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-04-03
Woonplaats: Driebergen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 20:04

ik had ook een vraagje over het cair systeem omdat ik nu op zoek ben naar een zadel, want hoe meet je wat de beste boommaat voor je paardje is? Ik zit met een vrij smal paardje wat wel een brede ruggengraat heeft..

lailapri

Berichten: 22136
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: wintec

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 20:18

ik heb sinds een paar dagen een wintec zadel, en heb er 1x mee gereden. Vind het best lekker zitten, dat zeg ik niet vaak, ik ben best verwent kwa zadels

izzy1985

Berichten: 2679
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Kr'dieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 20:21

ik heb er 1 te koop, een nieuwe wintec 500 vzh, 17" met medium boom..heerlijk zadeltje is helaas te krap voor mn belg! in januarie dit jaar gekocht, enkele keren mee gereden, garantie bewijs bij de hand...

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: wintec

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 21:14

Ik heb ook een wintec, de Isabell Werth. Echt een heerlijk zadel, nog geen nadelen gevonden. Fijne diepe zit en ik zit erg vast door het equisuede. Mijn zadel piept overigens niet van mijn leren rijlaarzen.

sylvia_1975
Berichten: 114
Geregistreerd: 02-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 21:59

Ik heb ook een wintec en ben goed tevreden erover

gollempje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: Hillegom (ZH)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 09:26

izzy1985 schreef:
ik heb er 1 te koop, een nieuwe wintec 500 vzh, 17" met medium boom..heerlijk zadeltje is helaas te krap voor mn belg! in januarie dit jaar gekocht, enkele keren mee gereden, garantie bewijs bij de hand...


jammer dat de boom niet verwisseld kan worden! anders had ik er echt wel oren naar gehad!

Refagreni
Berichten: 1003
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Apeldoorn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 09:42

Ik heb een wintec feldmann cair gehad, geweldig zadel en het zit heerlijk. Nu heb ik weer een lederen zadel alleen omdat ik de zitting van de wintec in de zomer wat te zweterig vond. Groeten, Annemiek

xDAANTJEE

Berichten: 402
Geregistreerd: 30-11-05
Woonplaats: Sint Michielsgestel

Re: wintec

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 09:46

ik had een wintec 500, hij piepte alleen als ik moest doorzitten een beetje,, verder fijn licht zadel heb hem alleen ingeruild omdat ik een dressuurzadel wilde dus meteen een duurdere gekocht..

muppetmayo

Berichten: 3405
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 09:50

Ik heb ook een wintec. Deze ligt op een paardje met hogeschoft en een iets doorgezakte rug, en hij ligt perfect.
Enig nadeel vind ik de kunstof stoten. Deze ga ik dus binnenkort laten vervangen door leren, maar dat is dan ook het enige nadeel. Ik vind het een heerlijk zadeltje

izzy1985

Berichten: 2679
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Kr'dieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 16:06

gollempje schreef:
izzy1985 schreef:
ik heb er 1 te koop, een nieuwe wintec 500 vzh, 17" met medium boom..heerlijk zadeltje is helaas te krap voor mn belg! in januarie dit jaar gekocht, enkele keren mee gereden, garantie bewijs bij de hand...


jammer dat de boom niet verwisseld kan worden! anders had ik er echt wel oren naar gehad!



het is wel met een verwisselbare boom!

gollempje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: Hillegom (ZH)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 16:34

izzy1985 schreef:
het is wel met een verwisselbare boom!


o sorry! (je hebt pb )

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 18:27

Ik heb die van mij nu bijna 7 jaar, en er zit geen slijtplek op. Ik heb een vzd sport met cairsysteem, best zeldzaam in nederland volgens mij want heb ze nog niet vaker gezien.
Die met equisuede vind ik ondingen, daar zit je zo doorheen.

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 23:05

Ik heb ook al jaren een wintec pro. bevalt mij echt super! Lichtgewicht, weinig onderhoud, zit erg lekker, past prima op mijn paard. Gebruik hem op het moment niet zo veel (hoop ik wel weer verandering in te brengen) en rij er met gemak een aantal uren op weg.
Ik heb geen last van gepiep (ik rij altijd met leren rijlaarzen).
Het valt ook niet op dat het een kunstof zadel is (is overtrokken met equisuede). men is altijd erg verbaasd als ik ze zeg dat het geen leer is.
Ik heb een leren westernzadel, en ik heb er al tijden spijt van dat ik destijds geen wintec heb gekocht.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: wintec

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 23:18

Ik heb een Wintec cair pro Ben er erg over te spreken, heb ook een tijd een wintec 2000 gehad vond ik ook een heel fijn zadel...
Over het piepen, dat hoor ik de eerste 2 minuten daarna let ik op mijn paard (en ik heb coating-laarzen dat wil ook nog wel eens schelen)
Ik heb nu even tijdelijk een andere boom erin, rijd nu een ander paard *vanwege blessure Cheeka* en dat is zo handig, gewoon lekker je eigen zadel en het past gewoon overal op

Ik heb gewoon leren singelstoten eraan, daar ben ik wel blij om wat die kunststof stoten gaan erg snel scheuren
Het zadel wat ik heb heeft niet zo'n hele diepe zit die van Isabell Werth heeft dat wel, maar die vond ik wel een stuk duurder
Maar dat vind ik niet zo erg, anders voel ik me zo opgesloten...

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 23:25

Mijn wintec is helaas overleden Paard is gevallen met zadel en al, en mijn zadel is helemaal open gescheurd. Ik heb nu een leren, maar ik mis de makkelijkheid van het onderhoud wel...

lotttttttt

Berichten: 1630
Geregistreerd: 14-07-05
Woonplaats: Purmerend

Re: wintec

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 00:20

ik heb ook een wintec, zit best lekker.. goede kwaliteit. Ik heb de PRO drss maar het slijt wel snel.

Het zadel past door de verwisselbare boom lang niet op elk paard maar wel op heel veel paarden denk dat wintec dan een goede keus is

lotttttttt

Berichten: 1630
Geregistreerd: 14-07-05
Woonplaats: Purmerend

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 00:21

WeslyMaksy schreef:
Ik heb ook een wintec zadel gehad. Het zadel vond ik prettig zitten, wet wat hard. Voordeel is ook dat je de kniewrongen kunt verplaatsen. Nadeel voor mij was dat het zadel piepte als ik met mijn leren rijlaarzen reed. En dus verkocht en een leren zadel aangeschaft!



welk type had je ?

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 00:38

Wintec is cool, alleen had ik de nare ervaring dat sommige zadeltjes heen en weer wilde wippen op de rug. Wel had ik op een gegeven moment een wintec dressuur zadeltje met y vormige singelsloten, dat zat perfect!

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 11:00

Schimmelig schreef:
Wintec is cool, alleen had ik de nare ervaring dat sommige zadeltjes heen en weer wilde wippen op de rug. Wel had ik op een gegeven moment een wintec dressuur zadeltje met y vormige singelsloten, dat zat perfect!

Dat ligt niet aan het zadel hoor... dan past het gewoon niet goed

Niekes

Berichten: 1712
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: The garden of Ede(n)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 13:02

Ik had een wintec 500 dressuur. Mijn leren zadel bevalt wel, maar ben toch aan het twijfelen over een pro dressuur of isabelle werth. In de hoop dat deze niet piepen met rijden. En de tip van talkpoeder zal ik onthouden!

Splinter

Berichten: 4271
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Den Haag

Re: wintec

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 14:15

Ik heb een VZH 2000, zit erg lekker! Met leren singelstoten.
Maar Ik ben aan het sparen voor een boomloos dressuurzadel, deze heb ik voor erbij en te overbruggen. En het is handig voor een sprongetje! Ik heb hem nog niet lang genoeg om echt iets over het onderhoud ofzo te zeggen

MDWStables

Berichten: 1439
Geregistreerd: 27-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 18:48

Ik heb ook een wintec met verstelbare boom ik vind het heerlijk dat ik niet met zadelzeep in de weer moet, maar ik vind een leren zadel lekkerder zitten ook gaan mijn singelstoten kapot.

lonnie

Berichten: 7845
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Moergestel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 11:00

ik heb een wintec pro dressuur en deze bevalte me beter dan mijn leren zadel! Met mijn petrielaarzen piepte het inderdaad met rijden, maar dat waren van die goedkope met een coatinglaag. Met mijn kalfslederen laarzen heb ik geen last van het gepiep.

rianne1987

Berichten: 1005
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuidland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 11:05

ik heb ook een wintec pro dressuur, ik vind het lekker zitten, ik heb ook de y vormige singelstotetn eraan. Dit helpt ook goed bij een paardje met een iets bredere rug. Ik ben es dus heel tevreden over.

Maseike

Berichten: 6340
Geregistreerd: 07-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 13:15

Ik had er 2 gehad,
maar ik heb ze moeten verkopen omdat ik onwijs veel last van mijn onder rug kreeg want ze zitten erg hard
Ik heb nu andere zadel en nergens last meer van!
Maar wilt niet zeggen dat iemand anders er ook last van krijgt want buiten dat zijn ze mooi en erg fijn in onderhoud.