vraag over zadel.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RiNa06

Berichten: 38
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Groenloo

vraag over zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-06 22:26

Mijn tante heeft een nieuwe pony aangeschaft voor mijn nicht en is op zoek naar een goed zadel die lekker zit voor zowel buitenritten en wat spring en dressuur werk.

Er zal natuurlijk iemand zadels komen passen maar mijn nicht vroeg of ik misschien een fijn zittend zadel wist zodat die gene daar wat van mee kan nemen.

Ik vind zelf een wintec zadel fijn zitten maar zij houd niet van kunstof zadels, dus tja toen dacht ik laat ik bokt hier maar voor raad plegen

Ik neem aan dat hier veel verschillende mensen met veel verschillende zadels zijn dus ik hoor graag wat een beetje een fijn en goed zadel is van goede kwaliteit.

Oowja het komt op een quarter te liggen

Horsea_nl

Berichten: 8812
Geregistreerd: 14-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 22:35

ik heb zelf een kieffer garmisch liggen en ik heb daar zeker lange buitenritten mee gereden.. en zo'n zadel kan ik je zeker aanraden.. het zit super. maar het is maar net wat je wilt. je hebt ook boomloze zadels( zelf geen ervaring mee) maar zo'n zadel zit super.. als je wilt weten wat voor zadel het is moet je even bij te koop kijken daar staat dat zadel aangeboden!

RiNa06

Berichten: 38
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Groenloo

Re: vraag over zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-06 22:42

Weet niet of een boomloos zadel wel zo geschikt is aangezien ze er ook mee wil gaan springen en dressuren.
Ik zal de kieffer garmisch ff opschrijven
bedankt.

Sizz
Berichten: 7838
Geregistreerd: 02-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 00:04

Wintec lekker zitten?
Dat is het laatste wat jij mij ooit zal horen zeggen.

Helaas kan op mijn pony alleen een Wintec zadel liggen. Dit i.v.m. een hele hoge schoft waardoor een hoge boom nodig was. Het zadel waar ik mee rij is een veelzijdigheidszadel, maar zit alles behalve fijn.

Ik heb ook nog een Kentaur zadel (voor de andere pony). Dat zadel zit wél lekker. Het schijnt een dressuurzadel te zijn, maar zo ziet het er niet uit en je kan er ook gerust mee springen. Wij dachten n.m.l. dat het een veelzijdigheidszadel was (de ruitersportzaak ook).
Dit is het zadel --> http://www.animoruitersport.nl/webshop/ ... ucts_id=87
Zoals je ziet is het zadel minder diep dan een normaal dressuurzadel maar heeft het wel een ingesneden boom.

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 09:16

Kentaur zit heerlijk, en is qua prijs normaal!
Zelf heb ik een Global, heerlijk zadel. Ook weer voor een redelijke prijs !

Horsea_nl

Berichten: 8812
Geregistreerd: 14-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 10:31

viewtopic.php?f=63&t=564650

hier staat mijn zadel te koop. en idd als je wil dressuren en springen lijkt het mij niet handig. helaas is kieffer garmisch een heel duur zadel. maar dan heb je ook echt wat

mariska1989
Berichten: 3522
Geregistreerd: 26-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 10:40

Inderdaad ik zou voor VZ gaan.

Ik vind wintec ook wel lekker zitten..?

8nnemiek

Berichten: 43433
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 10:43

Ik raad je een boomloos zadel aan, echt heerlijke zadels, zowiezo voor buitenritten zijn ze perfect, heel zacht, maar ook wat dressuur en springen is best te doen, ik heb er 70 cm mee geprongen zonder problemen

Micha
Berichten: 411
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: overijssel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 11:24

kijk wat lekker zit en zorg dat je in contact komt met een echte zadelmaker om te kijken of het bruikbaar is voor je paard. En natuurlijk laat minimaal dan de kussens pas maken.

Misschien een tip: Vraag eens de hulp in van harnessmaker hier op het forum. Hij opereert landelijk. volgens velen hier op het forum een echte aanrader.

harnessmaker

Berichten: 1753
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: gelderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 13:52

Sizz schreef:
Wintec lekker zitten?
Dat is het laatste wat jij mij ooit zal horen zeggen.

Helaas kan op mijn pony alleen een Wintec zadel liggen. Dit i.v.m. een hele hoge schoft waardoor een hoge boom nodig was.



Er zijn wel degelijk zadels te koop die en passen en lekker zitten.
Wintec wordt veelal gebruikt door zijn prijs. Volledig maatwerk kost meer maar je zal er veel plezier van hebben.

Mail eens voor meer info!

Daisies
Berichten: 11613
Geregistreerd: 17-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 15:23

Kieffer excellent. dies zoo zacht. maar wel héel duur

RiNa06

Berichten: 38
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Groenloo

Re: vraag over zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 13:31

nou ze heeft zelf al wat in gedachten dus ze laat wat zadels passen dus we zien wel wat ze neemt.