Barefoot boomloos of bare back pad?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Angel_paint
Berichten: 7
Geregistreerd: 28-12-23

Barefoot boomloos of bare back pad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-23 10:58

Heei,
Mijn pony Angel paint x New forest 12 jaar, staat al 2 jaar op pensioen 24/7 buiten paard zijn omdat zij 2 maal achter elkaar een pees blesure had. Nu hebben wij na 2 jaar weer haar pezen bekeken door middel van echo. En deze waren weer helemaal goed. Echter zal het wel altijd een zwakke plek blijven. Omdat ze nu in eindhoven staat en dit ver van huis is, komt ze dichterbij staan. Weer op pensioen 24/7 maar dan kan ik haar vaker zien en wat met haar doen.

Echt rijden rijden wil ik niet meer, dit om te voorkomen dat het dalijk weer fout gaat. Maar een rondje buiten stappen en in de toekomst een klein derafje of galop zouden we wil willen.

Nu twijfel ik enorm!! Een boomloos zadel of een bare back pad. Eigenlijk zou ik alleen een boomloos zadel willen voor de beugels meer stevigheid. Maar ik hoor ook veel verhalen van schuiven ect. Een bare back pad vind ik weer lekker zitten. Maar door haar blesuren heeft ze ons er nog wel is behoorlijk van af gegooid. Maar wie weet is ze nu suuuuper braaf.

Graag hoor ik tips omtrent de soort zadel. Een boom zadel lijkt me weer een ding omdat het alleen is voor een rondje buiten hobbelen meer niet. En met passen enz weer drama ook omdat ze nu best aan de dikke kant is door het paarden leven. En ik niet wil rijden rijden.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70550
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Barefoot boomloos of bare back pad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 12:03

Ik verplaats dit topic naar Harnachement

Lijsken
Berichten: 1025
Geregistreerd: 10-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 12:18


Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Barefoot boomloos of bare back pad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 12:26

Ik heb beide, maar zou ik jouw geval toch de voorkeur geven aan een goede barebackpad!

Dus met inlages voor het comfort van je paard en een lekkere bontzitting met voldoende steun in de vorm van wrongen voor jezelf :o

Angel_paint
Berichten: 7
Geregistreerd: 28-12-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-23 13:59

Lijsken schreef:
Kijk eens naar de barebackpads van Cavalllin, dat zijn eigenlijk een soort tussenvarianten tussen barebackpad en boomloos zadel. Je kan deze ook testen om zelf te zien of het je bevalt.

https://www.buitenzinnig.nl/shop/index. ... path=64_81


Bedankt voor de tip ik ga kijken!