Ervaringen met koordsingels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
belle_boef

Berichten: 10741
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Ervaringen met koordsingels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 18:22

Ik gebruik nu een maand of 2 een koordsingel. En het bevalt mij wel. Juist dat beide gespen zich beter lijken aan te passen qua buikomvang en dus echt afzonderlijk passend aangesingeld worden.

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Ervaringen met koordsingels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 18:25

Het is jammer dat mel een lange singel nodig heeft, ik vond het wel erg prijzig worden om even te proberen (de mohair versie).. Maar ik zou het wel graag proberen.. :+ lastig

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 08:06

maralyn schreef:
Zoals beloofd zou ik fotos maken als ik mijn paard hard gevlochten met blauwe elastieken. _/-\o_ :')

Vroeger werd er tape om gebruikt.

Ik vind dit ook wel heel leuk.


[ [url=m/FOyfFm.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/RsAJ0E.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oho, dat is een tijd geleden! En nu dan de foto's.

Blauw staat je paard goed :D

ElCid

Berichten: 9229
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 11:11

Sintara schreef:
Het is jammer dat mel een lange singel nodig heeft, ik vond het wel erg prijzig worden om even te proberen (de mohair versie).. Maar ik zou het wel graag proberen.. :+ lastig


Is inderdaad jammer, maar ik kan je garanderen dat het A. goed bevalt, B. je er heel veel jaren mee doet ;-). Mohair is flink aan de prijs. :o Wie weet nog een keer in de toekomst *D

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Ervaringen met koordsingels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 12:05

Oh dat geloof ik direct hoor, dat het lang meegaat en de prijs terecht is :)

Alleen de garantie dat mel hem prettig vindt, die vind ik lastiger haha. Ze is nogal een pietje precies met wat ze wel en niet wil

ElCid

Berichten: 9229
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 12:54

Sintara schreef:
Oh dat geloof ik direct hoor, dat het lang meegaat en de prijs terecht is :)

Alleen de garantie dat mel hem prettig vindt, die vind ik lastiger haha. Ze is nogal een pietje precies met wat ze wel en niet wil


Ik heb hier ook zo'n type rondlopen; als iets maar een mm verkeerd ligt is het drama. Met de mohair singels heeft hij in ieder geval geen probleem.
Misschien eens kijken of je er voor een paar cent 1 2e hands op de kop kan tikken? Dat is mooi om te proberen al zal het is de lengte die je nodig hebt wat lastiger te worden. Meestal zijn het westernsingels en die zijn vrij kort.