Welke body protector?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chantalla

Berichten: 1427
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 15:41


pluisje88

Berichten: 8079
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Welke body protector?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 15:46

In mijn ogen ziet dit er alles behalve soepel uit hoor

Babootje

Berichten: 26279
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Welke body protector?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 15:54


Nickeltje

Berichten: 28245
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 16:02

pluisje88 schreef:
In mijn ogen ziet dit er alles behalve soepel uit hoor


Heb je er ooit eentje aan gehad dan?
Dan pas oordelen...

Die van aerowaer zijn heerlijk. Stevig en robuust maar tegelijk soepel en vooral voorgevormd voor een vrouwelijke voorkant te koop.
Met maten kan ik je niet goed adviseren. Ik koop elke 4-5 jaar een nieuwe en probeer dan een plek te vinden waar ik kan passen omdat de modellen toch steeds wel weer een klein beetje met de tijd mee veranderen.

Ook in dressuur zadels overigens ben ik zeer tevreden met dit merk BP.

Chantalla

Berichten: 1427
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Re: Welke body protector?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 18:06

Ik heb dus geen idee wat soepel is of niet, laatst voor het eerst eentje gepast. Stalgenoot heeft een van Sir Lancelot geloof ik, met allemaal blokjes. Ik vind het verschrikkelijk om me zo opgesloten te voelen en beweegruimte kwijt te raken, dus dacht misschien kan het beter. Gelukkig heb ik wel een ijslanderzadel met extra lage lepel, dus het moeten passen in dressuurzadel valt mee denk ik. Maar goed om te weten!

En dan ook nog een beetje betaalbaar. Die Tipperary zijn wel erg duur voor af en toe..

FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 19:40

Chantalla schreef:
Is er hier iemand die mij kan helpen met de maten van bodyprotectors?

Ik heb binnenkort een crossclinic waarvoor ik een protector nodig ben. Kan er eentje lenen, maar die zit toch niet optimaal. Nu kwam ik onderstaande aanbiedingen tegen en die zien er wel interessant uit (en flexibeler dan met blokjes), maar ik snap niet hoe ik het deel “Over schouder” moet zien…

https://www.hooks.nl/ruiter/uitrusting- ... t-airowear

https://www.hooks.nl/ruiter/uitrusting- ... er-air-crw



Die eerste link, de airowear, is een hele fijne! Het is dat ik persee een bruine bodyprotector wilde ivm bruin tuig, anders had ik die zeker gekocht.(ik heb nu een sir Lancelot die mij ook prima bevalt)
Vroeger regelmatig die airowear geleend van iemand en die vond ik heel erg fijn zitten.

pluisje88

Berichten: 8079
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 20:41

Nickeltje schreef:
pluisje88 schreef:
In mijn ogen ziet dit er alles behalve soepel uit hoor


Heb je er ooit eentje aan gehad dan?
Dan pas oordelen...

Die van aerowaer zijn heerlijk. Stevig en robuust maar tegelijk soepel en vooral voorgevormd voor een vrouwelijke voorkant te koop.
Met maten kan ik je niet goed adviseren. Ik koop elke 4-5 jaar een nieuwe en probeer dan een plek te vinden waar ik kan passen omdat de modellen toch steeds wel weer een klein beetje met de tijd mee veranderen.

Ook in dressuur zadels overigens ben ik zeer tevreden met dit merk BP.


Ik heb er 1 gehad van het materiaal van de tweede. Stijf ding. Daarna de blokjes versie gekocht maar ik draag hem nooit. Ik spring nooit en rij niet buiten dus hij hangt ongebruikt in de kast

Dries1990
Berichten: 5
Geregistreerd: 22-09-23

Re: Welke body protector?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 20:52