Zadelopties verwisselbaar kopijzer of boomloos

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chantalla

Berichten: 1427
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Zadelopties verwisselbaar kopijzer of boomloos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-21 20:44

Hallo,

Nadat vanmiddag de zadelpasser is geweest ben ik er nog niet helemaal uit welke kant we op moeten qua zadel.

Momenteel heb ik een ghost flamenco, maat piccolo. Helaas schuift dit zadel na een poos iets naar achter en mis ik bij dressuurwerk enige steun. (foto is wat ongelukkig en ze is inmiddels wat kilo's kwijt)
Afbeelding

Dus op zoek naar iets anders. Ik heb de Startrekk dressuur geprobeerd. Hiermee gaf ze heel duidelijk aan dat het niks was.

Vandaag dus de zadelpasser met zadels met verwisselbaar kopijzer.
- Thorowgood en Kent en masters ligt niet mooi.
- Tekna dressuur leek goed te zijn. Maar helaas toch wel schuiven met rijden en voor mij een harde onderrand van het zweetblad en na 10 minuten al een houten kont. Niet geschikt om op den duur twee uur in te zitten. Daarnaast gaf mijn merrie duidelijk aan dat ze het niks vond.
- Nieuwe Wintec 500. Ligt prima voor mijn merrie, maar ik twijfel voor mijzelf. Zat al wel prettiger dan de tekna.

Nu hebben we op stal nog op Wembley dressuur liggen. Deze moet nog gepast worden met een passend kopijzer.

Omdat ik er nog niet helemaal uit ben, ben ik benieuwd naar verdere opties. Omdat ze nog jong is, ben ik wel op zoek naar een zadel met verwisselbaar kopijzer of boomloos. Qua boomloos zonder pommel. Ze heeft een vrij rechte rug, en paste nu wintec witte boom, boommaat 33/34. Ik verwacht dat ze richting de zomer lichamelijk nog verandert, deels door het uitzwaren en deels door het maken van meer kilometers. We zijn dus voornamelijk buitenrijders moet af en toe wat dressuurwerk.

Iemand nog ideeën voor zadels met verwisselbaar kopijzer of boomloos zadel?

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 21:01

Wintec ligt prima zeg je? En wintec isabell werth dressuurzadel? Of de wintec 2000,is vzh. Zo is er ook nog de bates of de arena. Bepaalde modellen zijn er ook in de wide versie. Vanaf de witte boom naar nog breder kunnen die. Zou persoonlijk eerder daar naar kijken, aangezien je nu de witte hebt en je paard nog gaat uitzwaren.

Chantalla

Berichten: 1427
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Re: Zadelopties verwisselbaar kopijzer of boomloos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-21 22:20

Wintec ligt inderdaad prima en liep ze fijn mee. Ze heeft geen wide nodig, op dat moment zal ze niet uitzwaren en het witte kopijzer is de kleinste die in de wide zadels past. Ik zal eens kijken naar de andere soorten/modellen.