Dressuur dekje onder vzh zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xsheila06
Berichten: 40
Geregistreerd: 04-04-20

Dressuur dekje onder vzh zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-21 19:54

Buiten mijn eigen paard help ik nu ook iemand met haar paard inrijden maar ik loop ergens tegenaan. Dat paard heeft een veelzijdigheids zadel en ik heb enkel spring- en dressuurdekjes...

Past een dressuurdekje onder en veelzijdigheids zadel?

Ik heb een springdekje als gepast, maar die vind ik niet echt mooi liggen. Als iemand een voorbeeld foto heeft mag je die ook delen! :D

Ik heb trouwens voornamelijk LeMieux dekjes.

DuoPenotti

Berichten: 29545
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 20:05

Ja hoor dat past.
Nu heb je natuurlijk wel vzh richting dressuur en vzh richting spring zadels.
Ik vind zelf een vzh dekje mooier, maar rij soms ook wel met dressuur.

Afbeelding

xsheila06
Berichten: 40
Geregistreerd: 04-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-21 20:38

DuoPenotti schreef:
Ja hoor dat past.
Nu heb je natuurlijk wel vzh richting dressuur en vzh richting spring zadels.
Ik vind zelf een vzh dekje mooier, maar rij soms ook wel met dressuur.

[ Afbeelding ]
Persoonlijk vind ik vzh dekjes ook mooier eruit zien maar heb geen zin (en geld) om nieuwe dekjes te kopen hihi

Maar neem je dan ook een maatje kleiner? Want dit paard heeft één full vzh dekje, maar ik heb ook full dressuur dus geen idee of je dan cob dressuur moet doen?

DuoPenotti

Berichten: 29545
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Dressuur dekje onder vzh zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 21:23

Nee heb alles full.

Anoniem

Re: Dressuur dekje onder vzh zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 21:33

Hier ook dressuurdekje onder een vzh zadel. Altijd met dressuurzadels gereden maar mijn jonge paard zadelmak gemaakt met een vzh. Binnenkort komt er een dressuurzadel. Vond het zonde geld om vzh dekjes aan te schaffen. Past wel maar ziet er alleen wat minder mooi uit. Afbeelding

DreamB

Berichten: 759
Geregistreerd: 15-06-19
Woonplaats: Scherpenzeel(GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 21:50

Kan prima hoor, mijn barebackpad was een springvorm en kocht er altijd dressuurdekjes voor. Niks mis mee :) Bij mij lagen Anky en QHP pads heel mooi maar omdat ze altijd onder bbp lagen kan ik daar verder weinig over zeggen :')

Afbeelding
Afbeelding

xsheila06
Berichten: 40
Geregistreerd: 04-04-20

Re: Dressuur dekje onder vzh zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-21 22:46

Aah super, welk merk dekje raden jullie dan aan? Zelf heb ik nu vooral LeMieux, maar die komt erg lang over (vooral omdat hij op mijn eigen dressuurzadel past, en die is echt heel lang en groot) :) Ik heb ook nog een paar andere merken, maar weet niet zo goed welke haha

beegee
Berichten: 950
Geregistreerd: 12-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 22:50

Ik vind zelf de dekjes van LeMieux het allerfijnst. Je hebt van Divoza ook een bepaald zeer goedkoop dekje 16.95 geloof ik. Voor dat geld zou ik nog wel een vzh dekje willen aanschaffen.

xsheila06
Berichten: 40
Geregistreerd: 04-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-21 22:58

beegee schreef:
Ik vind zelf de dekjes van LeMieux het allerfijnst. Je hebt van Divoza ook een bepaald zeer goedkoop dekje 16.95 geloof ik. Voor dat geld zou ik nog wel een vzh dekje willen aanschaffen.

Ohja dat kan ook. Ik had bij Agradi een gezien die momenteel 17,97 is (normaal dan rond de 30) volgensmij en eventueel wil ik die kopen gezien ik toch iets daar moet bestellen en dat geen verzendkosten hoef te betalen. Maar heeft iemand daar toevallig ervaring mee? Volgensmij is het een HKM dekje, maar weet niet helemaal zeker :) Of een ander dekje onder de 20 euro

ToosxHorses
Berichten: 134
Geregistreerd: 19-10-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 23:28

Ik heb een springzadel en veelzijdigheidszadel onder een dressuurdekje liggen, kan prima vind ik zelf.

Afbeelding
Afbeelding

xsheila06
Berichten: 40
Geregistreerd: 04-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-21 23:30

ToosxHorses schreef:
Ik heb een springzadel en veelzijdigheidszadel onder een dressuurdekje liggen, kan prima vind ik zelf.

[ [url=m/WcdxvI.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/RSStrf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Welk merk dekje gebruik jij? Ziet er namelijk redelijk "kort" uit, maar kan ook zijn dat ik lange dekjes gewend ben door een lang dressuurzadel haha

goldyc

Berichten: 754
Geregistreerd: 31-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 23:32

Ik zou dan eerder gewoon je goede, kwaliteitsvolle lemieux gebruiken. Die passen heus wel onder dat zadel. Dan ziet het er misschien maar wat vreemd uit, maar die dekjes zijn goed van kwaliteit waardoor de boel stil blijft liggen, zweet goed wordt opgenomen, etc. Dat lijkt me belangrijker dan dat het er mooi uit ziet, zeker bij een paard dat nog niet eens zadelmak is. Het paard zal geen hinder ondervinden van een dekje dat wat langer is dan mooi is.
Het hoeft niet altijd mooi te zijn, functioneel is soms goed genoeg (en goed functioneel is vaak belangrijker dan mooi, vind ik) :P

ToosxHorses
Berichten: 134
Geregistreerd: 19-10-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 23:37

xsheila06 schreef:
ToosxHorses schreef:
Ik heb een springzadel en veelzijdigheidszadel onder een dressuurdekje liggen, kan prima vind ik zelf.

[ [url=m/WcdxvI.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/RSStrf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Welk merk dekje gebruik jij? Ziet er namelijk redelijk "kort" uit, maar kan ook zijn dat ik lange dekjes gewend ben door een lang dressuurzadel haha


Equestrian Stockholm. Het dekje lijkt kort door dat het maat cob is denk ik. Full dressuur is te groot voor mijn pony's

__denise

Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 23:47

LeMieux onder VHZ

Afbeelding

Maddy_Paola

Berichten: 1330
Geregistreerd: 19-04-17

Re: Dressuur dekje onder vzh zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 00:00

Maar is t echt nodig om dekjes te kopen? Heel praktisch gezien, hoeveel gebruik je t bij zadelmak maken? Zit vaak toch wel 1 of 2 dagen tussen dus dan kan ie gewassen indien nodig, dus hoeveel merr dan die ene die hij heeft heeft ie nodig? Kan nu wel andere dekjes faan kopen maar je zal op een gegeven moment toch overgaan op een maatzadel wat echt goed ligt en dat is meestal geen vzh, zou voor nu zelf gewoon gebruiken wat ik zelf heb liggen of t paard zelf heeft, dan komen later wel 'eigen' dekjes van t paard als ie zn echte zadel heeft