Ervaringen met LeMieux #2!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dees

Berichten: 18922
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 13:27

Ik vind producten op de markt brengen die niet bedoeld zijn voor het doel waar je van uit mag gaan, eigenlijk gewoon erg onhandig en laakbaar.
Reken er maar op dat er mensen zijn die hun paard met zo'n halster zullen vastzetten - komt daar dan letsel van, dan is dat echt de fabrikant aan te rekenen. Want dit halster lijkt wel op halsters die daar wel geschikt/bedoeld voor zijn.

Irisjuliax
Berichten: 67
Geregistreerd: 13-03-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 14:50

Nog een toevoeging aan de fotocollectie :D vanmorgen een rondje gedaan toen het nog lekker koel was in het bos.

Haflinger / zweetvos
Wisteria Loire


Afbeelding

Afbeelding

Irisjuliax
Berichten: 67
Geregistreerd: 13-03-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 14:52

Vind trouwens wel echt dat die Loire dekjes snel beschadigen. De wisteria lag er vanmorgen voor het eerst op tijdens een stapritje en de stof gaat gelijk al lichtelijk pillen |(
Afbeelding

Contemplate
Berichten: 200
Geregistreerd: 21-01-20

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 18:32

Die kleur staat gaaf op je haf Irisjuliax! Ik heb ook maar een paar keer met mijn loire gereden en behoorlijk veel pilling. Zo zonde, maar ik snap nu wel dat een hoop mensen hier het bij de suedes houden.
Blijven de mesh dekjes trouwens wel mooi? Ik twijfel of ik die misschien een paar wil voor de warme dagen.

Elco
Berichten: 2071
Geregistreerd: 20-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 22:40

mooney schreef:
Dat is door mogelijke schade bij hangen, net zoals de monty roberts halsters en touwhalsters is het onverstandig en mogelijk schadelijk om je paard mee vast te zetten of zonder toezicht te laten.

Ik ben het met je eens dat het nutteloos is, want als je je paard fatsoenlijk opvoed heb je zo'n hulpmiddel niet nodig.


Met een Monty Roberts halster kan je je paard gewoon normaal vastzetten hoor, waarom zou dat niet kunnen.? Je kan hem ook als een normaal halster gebruiken.

Celebi
Berichten: 3709
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 23:13

Mesh blijft hier prima! Gebruik ze juist met veel regen, naar het water, warme dagen en dus veel zweet en ze gaan dan ook vaak in de wasmachine. Zijn nog helemaal netjes. :j

Nickeltje

Berichten: 28255
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 23:45

Ik heb 1 mesh dekje, die ik inderdaad ook vooral gebruik met heel warm weer en cross trainingen en die gaat na elke training in de was. Blijft heel mooi.

Mbt Monty halster, dus kun je inderdaad ook aan een gewoon oog gebruiken als gewoon halster, dus na lastig laden met een touw aan de druk gevende neusriem, zet ik mijn paard met het zelfde halster, aan de andere ring als gewoon halster vast in de trailer.

Nessie

Berichten: 8591
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 07:30

Ik heb loires voor ‘dagelijks’ gebruik maar geen last van pilling. Doekjes zijn nog als nieuw na intensief gebruik.

Calimero_

Berichten: 4013
Geregistreerd: 25-12-07
Woonplaats: In het hoge noorden :)

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 07:54

Weet iemand of er ook een shirt met korte mouwen van de Marine is? Of eventueel een ander merk bijpassend?

Waidida
Berichten: 754
Geregistreerd: 30-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 08:48

Calimero_ schreef:
Weet iemand of er ook een shirt met korte mouwen van de Marine is? Of eventueel een ander merk bijpassend?

Ik dacht wel dat ze dat hadden ja, maar ik kan ook fout zitten, moest je toevallig het shirt van felinehoi hebben, die past er blijkbaar perfect bij maar verder weet ik het zo direct niet -O-

BranwenGC

Berichten: 382
Geregistreerd: 10-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 09:04

Calimero_ schreef:
Weet iemand of er ook een shirt met korte mouwen van de Marine is? Of eventueel een ander merk bijpassend?


En die nieuwe kleur van Equestrian Stockholm? Past die niet misschien?

Daannvd92
Berichten: 331
Geregistreerd: 27-07-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 09:46

Nessie schreef:
Ik heb loires voor ‘dagelijks’ gebruik maar geen last van pilling. Doekjes zijn nog als nieuw na intensief gebruik.


Hier ook inderdaad, terwijl ik sommige Loires echt al wel heel lang heb.
Zadel is ook heel soepel en geen stugge randjes, dus dat scheelt ook.

L_Ruiterhuis

Berichten: 2181
Geregistreerd: 22-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 12:11

Calimero_ schreef:
Weet iemand of er ook een shirt met korte mouwen van de Marine is? Of eventueel een ander merk bijpassend?


LeMieux zelf heeft ze nooit gehad omdat dit een wintercollectie kleur was.

Hilde_
Berichten: 10747
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 12:26


BranwenGC

Berichten: 382
Geregistreerd: 10-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 12:31

Contemplate schreef:
Die kleur staat gaaf op je haf Irisjuliax! Ik heb ook maar een paar keer met mijn loire gereden en behoorlijk veel pilling. Zo zonde, maar ik snap nu wel dat een hoop mensen hier het bij de suedes houden.
Blijven de mesh dekjes trouwens wel mooi? Ik twijfel of ik die misschien een paar wil voor de warme dagen.


Lemieux zelf heeft nu korting op de Sage Mesh.

Sille55

Berichten: 253
Geregistreerd: 08-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 14:04

Calimero_ schreef:
Weet iemand of er ook een shirt met korte mouwen van de Marine is? Of eventueel een ander merk bijpassend?


Ik heb naar aanleiding van een tip uit dit topic de petrol van Dressagepro besteld. Moet hem nog even naast het dekje leggen, maar het is in ieder geval praktisch dezelfde kleur als de baselayer van Lemieux!

https://dressageprocollection.com/nl/co ... trol-nieuw

Daannvd92
Berichten: 331
Geregistreerd: 27-07-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 14:53

BranwenGC schreef:
Contemplate schreef:
Die kleur staat gaaf op je haf Irisjuliax! Ik heb ook maar een paar keer met mijn loire gereden en behoorlijk veel pilling. Zo zonde, maar ik snap nu wel dat een hoop mensen hier het bij de suedes houden.
Blijven de mesh dekjes trouwens wel mooi? Ik twijfel of ik die misschien een paar wil voor de warme dagen.


Lemieux zelf heeft nu korting op de Sage Mesh.


Ja, hierdoor heb ik nu de bluebell en sage mesh in mn winkelmandje. Moet alleen nog op de knop drukken maar twijfel... :') :+

BranwenGC

Berichten: 382
Geregistreerd: 10-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 16:34

Ik snap de twijfel haha. Zelf heb ik wel op de knop gedrukt voor de mesh sage, al mocht ik helemaal geen dekjes meer kopen van mezelf :+

Hilde_
Berichten: 10747
Geregistreerd: 24-05-04

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 16:46

Moet je nog invoerrechten betalen eigenlijk als je vanuit Engeland besteld?

BranwenGC

Berichten: 382
Geregistreerd: 10-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 16:48

Ik heb nog niets extra’s moeten betalen bij Lemieux zelf. Maar het is wel zo dat je bij bedragen boven de €150 wel bij moet betalen

Hilde_
Berichten: 10747
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 16:50

Bij mij zit de Sage Mesh springvariant en de baseliner met korte mouwen namelijk ook in mijn winkelmandje. :Y)

BranwenGC

Berichten: 382
Geregistreerd: 10-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 17:03

Dan zit je ruim onder de €150 :)
Ik heb even teruggekeken, ik heb 3 bestellingen gedaan bij hun zelf en bij geen bijbetaald. Werd ook altijd met postnl geleverd en duidelijk op de hoogte gehouden.

Daannvd92
Berichten: 331
Geregistreerd: 27-07-22

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 17:17

Ik heb ook besteld, zelfs met de 14 euro verzending valt t eindbedrag best mee.
Maar goed K mocht eigenlijk ook geen dekjes meer. :')

flintstones
Berichten: 134
Geregistreerd: 15-08-22
Woonplaats: in een huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 18:54

Afbeelding
Nieuw (nouja 2dehands 2x gebruikt) bluebell dekje voor bij de verzameling

annaxmaex

Berichten: 472
Geregistreerd: 03-05-21

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 23:11

Foto collectie zwart paard:

Loire ice blue
Afbeelding
Afbeelding

Paard had geen zin in foto :D
Heb verder ook alleen maar Loire dekjes, zal nog foto’s maken van Loire watermelon, papaya, bluebell, Dijon, Sienna, Azure en Hunter green