Paarse boom in de wintec isabell werth?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Utrolig
Berichten: 1294
Geregistreerd: 11-11-04
Woonplaats: Bourtange

Paarse boom in de wintec isabell werth?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-21 16:22

Ik heb een pre ruin van 6 jaar.
Ik heb hem een half haar niet onder het zadel gehad, alleen de lange lijnen. Hij had een probleem in de rug/bekken. Dit is nu behandeld en klaar en mag ik weer beginnen met rijden.

Net een vrouw gehad met een supergave wintec isabell werth. Het hele riser systeem erbij en een witte boom, maar deze was zelfs te krap!

Passen de paarse bomen ook in de I.W. of is dit alleen voor de Wide dressuurzadel?

Sas_Mon

Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Re: Paarse boom in de wintec isabell werth?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 16:52

Ik weet niet of de paarse boom in een isabell werth past. Ik denk het niet. Niet zonder de rest van de boom uit zijn verband te trekken. Wel weet ik dat veel PREs geen lange rug hebben en dat wintec wel vrij lang is. Daarbij moet niet alleen het kopstuk passen maar ook de rest. En ik heb redelijk wat wintec's gezien die helaas van voor wel pastte maar waar bijvoorbeeld het midden alsnog te smal was of de boom niet passend bij het paard. Mijn Lipizzaner gaf in ieder geval duidelijk aan dat ze de wintec wide niet zag zitten ondanks dat deze korter is en op het oog goed lag. Gelukkig geeft mijn paard het goed aan als er iets niet klopt maar niet alle paarden doen dat. Succes met je zoektocht in ieder geval!

Utrolig
Berichten: 1294
Geregistreerd: 11-11-04
Woonplaats: Bourtange

Re: Paarse boom in de wintec isabell werth?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-21 17:21

Dank je. De isabell werth is 42 cm. Het zadel is aangeraden door Irene Polane saddlefit4life .
Wil inderdaad niet het hele zadel uit zijn verband trekken

Mi_Amore

Berichten: 14843
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: Paarse boom in de wintec isabell werth?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 17:29

Ik heb het ooit geprobeerd en bij de eerste paar meters heeft mijn paard nog nooit zo lelijk gedaan.
Dat zadel is gewoon niet voorzien op de paarse boommaten :(

DuoPenotti

Berichten: 29503
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 17:31

De wide kopijzers passen niet in een gewoon zadel.
Als het zo simpel was opgelost hadden ze de wide nooit op de markt hoeven brengen.

Ik loop daar ook tegenaan met een boommaat 37.

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 17:32

Kort maar krachtig antwoord, nee dit past niet.
Zadel wordt uit verband getrokken. Je zal echt naar de wide modellen moeten van Wintec.

Utrolig
Berichten: 1294
Geregistreerd: 11-11-04
Woonplaats: Bourtange

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-21 17:50

DuoPenotti schreef:
De wide kopijzers passen niet in een gewoon zadel.
Als het zo simpel was opgelost hadden ze de wide nooit op de markt hoeven brengen.

Ik loop daar ook tegenaan met een boommaat 37.



Omg! Haha...zal een afspraak maken met mijn zadelpasser!

Utrolig
Berichten: 1294
Geregistreerd: 11-11-04
Woonplaats: Bourtange

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-21 17:54

myk_en_shant schreef:
Kort maar krachtig antwoord, nee dit past niet.
Zadel wordt uit verband getrokken. Je zal echt naar de wide modellen moeten van Wintec.



Vrees het...

Wil volgend jaar een Bates maar moet nog even door sparen.

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Paarse boom in de wintec isabell werth?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 18:03

Zoals de rest ook al zegt, nee dat kan niet. De paarse bomen (kopijzers) kunnen alleen in de Wintec Wide modellen. De witte boom kan wel in de wide, maar andersom kan dus niet.

Je zou ook evt naar een Arena (wide) kunnen kijken. Dat is het model tussen Wintec en Bates in.

LaDonna75

Berichten: 2145
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 18:07

Sas_Mon schreef:
Ik weet niet of de paarse boom in een isabell werth past. Ik denk het niet. Niet zonder de rest van de boom uit zijn verband te trekken. Wel weet ik dat veel PREs geen lange rug hebben en dat wintec wel vrij lang is. Daarbij moet niet alleen het kopstuk passen maar ook de rest. En ik heb redelijk wat wintec's gezien die helaas van voor wel pastte maar waar bijvoorbeeld het midden alsnog te smal was of de boom niet passend bij het paard. Mijn Lipizzaner gaf in ieder geval duidelijk aan dat ze de wintec wide niet zag zitten ondanks dat deze korter is en op het oog goed lag. Gelukkig geeft mijn paard het goed aan als er iets niet klopt maar niet alle paarden doen dat. Succes met je zoektocht in ieder geval!

Van PRE's weet ik niet alles, maar wel weet ik dat een Wintec niet lang is. Ik heb op mijn D-pony met zeker geen lange rug een Isabell Werth 17,5 inch liggen en die ligt prima...

DuoPenotti

Berichten: 29503
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Paarse boom in de wintec isabell werth?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 18:41

Ik heb ooit eens een wintec wide gepast. 17,5 inch en die was te lang voor mijn tinker. En vond hem niet korter dan de 18 inch kieffer.

Heb nu Massimo zadels. Breed en kort.
Maar zou ook wel eens wat anders willen passen maar dat valt niet mee.

nnicolex

Berichten: 1233
Geregistreerd: 12-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 00:15

myk_en_shant schreef:
Kort maar krachtig antwoord, nee dit past niet.
Zadel wordt uit verband getrokken. Je zal echt naar de wide modellen moeten van Wintec.


Inderdaad, sluit mij aan wat de rest boven mij zegt. Garantie vervalt ook als je dit wel doet (heb destijds met Bates/Wintec hierover contact gehad of dit mogelijk was want had hetzelfde “probleem”)

Ik heb nu een wintec wide en Bates dressage wide en beide een aanrader hoor, erg fijne zadels!