Ervaring diverse Springzadels (CWD, Prestige, Tribal, etc

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Re: Ervaring diverse Springzadels (CWD, Prestige, Tribal, etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 19:43

Ik heb nu ook de Versailles, mijne is alleen een ouder model. Kun je prima mee crossen. Misschien dat je op het hoogste niveau andere eisen hebt, maar in de B en de L gaat het prima.

Tassszaza

Berichten: 25
Geregistreerd: 10-06-20
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 19:45

Wat je doet is goed, zoveel mogelijk informatie inwinnen. Zo doe ik dat ook altijd :D
Als je uiteindelijk een zadel in gedachte hebt, of een paar, zou ik te rade gaan bij een zadelpasser. Deze weet veel en kan goede informatie geven ter aanvulling op wat je al te weten bent gekomen.
En dan gewoon uit proberen! Laat de zadelpasser maar zadels meenemen om te passen. Wat het beste past op je paard en wat voor jou het fijnste zit. Met je budget is niks mis mee, daar kun je echt wel een fijn en goed zadel voor vinden!

Koekie73

Berichten: 2661
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 20:20

Afbeelding


Afbeelding


Ik vind het zadel wel geschikt voor de eerste klassen eventing. Niet te diep voorlopig.
Wij hebben het zadel aangeschaft via Country Mill/Arno Bosch en een aantal zadels uitgeprobeerd. Mijn dochter vond deze echter het lekkerste. Van dit zadel kon het zweetblad verlengd worden/naar voren wat ook belangrijk was omdat dochter in verhouding lange bovenbenen heeft.
Ik vond i.i.g. dat ze erg goed meekeken en meedachten.

Zertab

Berichten: 12218
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 20:39

Mijn verzorgpaard had een prestige, heel fijn zadel en gaat ook lang mee! Weet alleen niet precies welke uitvoering...

Bottles
Berichten: 490
Geregistreerd: 21-02-05

Re: Ervaring diverse Springzadels (CWD, Prestige, Tribal, etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 21:48

Ik heb ook een Prestige Versailles! Maar dan met een grotere kniewrong laten maken. Vooral vanwege de ruime sprongen van mijn paard. Zadel is helaas niet veel gebruikt. Mocht je geïnteresseerd zijn, hij staat te koop.

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Re: Ervaring diverse Springzadels (CWD, Prestige, Tribal, etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 21:57

Ik spring en event in een Prestige X-Breath. Top zadel dat overal op past en mij al een aantal jaren gelukkig maakt.
Ik heb hem voor £800 tweedehands overgenomen, dus dan past hij makkelijk in je budget.

Afbeelding
Afbeelding


CWD heb ik zelf mindere ervaringen mee en vind dat je voor die prijs toch echt wel meer mag verwachten.
Antares/Butet/Bruno zitten fijn, maar die zijn minder makkelijk aan te passen dan Prestige.

Marjoleinvde
Berichten: 239
Geregistreerd: 06-01-17
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-20 09:19

_Snow_White schreef:
Ik spring en event in een Prestige X-Breath. Top zadel dat overal op past en mij al een aantal jaren gelukkig maakt.
Ik heb hem voor £800 tweedehands overgenomen, dus dan past hij makkelijk in je budget.

[ [url=m/PhevTq.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ojgGoI.jpg]Afbeelding[/url] ]


CWD heb ik zelf mindere ervaringen mee en vind dat je voor die prijs toch echt wel meer mag verwachten.
Antares/Butet/Bruno zitten fijn, maar die zijn minder makkelijk aan te passen dan Prestige.


O die ziet er ook fijn uit zeg!
Mag ik vragen waar je hem gekocht hebt?

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Re: Ervaring diverse Springzadels (CWD, Prestige, Tribal, etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 13:25

Ik had hem via Facebook Marketplace gevonden, maar ik wist dan ook zeker dat de Prestige maat 33 op mijn merrie paste.

Fritsfrats

Berichten: 479
Geregistreerd: 28-06-09

Re: Ervaring diverse Springzadels (CWD, Prestige, Tribal, etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 08:38

Ik ben ook op zoek naar een ander springzadel.
Toevallig gister een kent & masters zadel en fairfax zadel geprobeerd.
Kent&masters was voor mijn beenlengte te klein. Fairfax lag prima en was voor mij ook goed.

Is bij een prestige zadel het kopijzer/de boom aan te passen?

Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 08:55

Ik heb een Antares zadel en wat een zetel is dat! Ik zou vooral zelf gaan testen. Ik zat bv vreselijk in de CWD's die ik heb gepast haha. :+

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 09:12

Ts, snow white heeft hem niet in NL gekocht hè..
Mij valt op dat veel mensen de hoofdprijs willen voor hun tweedehands zadels..
Tanee-blaze, ja maar beperkt. Volgens mij kunnen ze een boom tot 2 maten smaller of wijder maken en niet oneindig.
Ik heb bij mijn eerste springzadel ook zoals Laurie eerst een aantal zadels gepast bij de zadelpasser. Als ik er al niet in kan zitten hoeft ie ze ook niet in te laden om op mijn paard te passen.
Nu ga ik naar de zadelpasser toe, dus kan het tegelijk.

Ts, ik kan me niet voorstellen dat al die zadels die je noemt tegelijk te koop staan en dat alle verkopers ze zonder volledige betaling meegeven en weer terugnemen..

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 13:14

kamsel schreef:
Ts, snow white heeft hem niet in NL gekocht hè..


Zadel is wel vanuit Nederland gekocht :j

Bunn

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Ervaring diverse Springzadels (CWD, Prestige, Tribal, etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 13:48

Ik had een Prestige en heb nu een CWD. Ben over beide zeer tevreden, al merk je dat je met een CWD wel echt op een ander niveau van kwaliteit zit. M'n CWD is nu overigens m'n enige zadel, terwijl ik de Prestige indertijd gebruikte naast m'n dressuurzadel: uit je post maak ik op dat je een kwaliteitszadel zoekt voor erbij, waarbij ik denk dat je voor jou budget het beste voor een Prestige kunt gaan. Ik gok dat je daar veel plezier van zult hebben!

Marjoleinvde
Berichten: 239
Geregistreerd: 06-01-17
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-20 09:51

kamsel schreef:
Ts, snow white heeft hem niet in NL gekocht hè..
Mij valt op dat veel mensen de hoofdprijs willen voor hun tweedehands zadels..
Tanee-blaze, ja maar beperkt. Volgens mij kunnen ze een boom tot 2 maten smaller of wijder maken en niet oneindig.
Ik heb bij mijn eerste springzadel ook zoals Laurie eerst een aantal zadels gepast bij de zadelpasser. Als ik er al niet in kan zitten hoeft ie ze ook niet in te laden om op mijn paard te passen.
Nu ga ik naar de zadelpasser toe, dus kan het tegelijk.

Ts, ik kan me niet voorstellen dat al die zadels die je noemt tegelijk te koop staan en dat alle verkopers ze zonder volledige betaling meegeven en weer terugnemen..


Nee inderdaad niet alles stond te koop, maar was me alvast aan het oriënteren.
Aangezien bijv. CWD behoorlijk prijzig is in vergelijking met de kwaliteit.
Mijn spring-/ cross instructrice heeft hier al 3x een gebroken boom mee gehad...
De betaling werd van te voren volledig overgemaakt.
Als degene die het zadel verkoopt mij niet de tijd geeft om hem te passen, dan gaat de koop bij voorbaat al over.

Firegirl
Berichten: 950
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Flevoland

Re: Ervaring diverse Springzadels (CWD, Prestige, Tribal, etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 10:09

Wel eens naar ALS zadels gekeken? Erg fijn, passen op veel paarden. Er wordt bij ons subtop mee gesprongen.

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 11:50

Afbeelding
Afbeelding

Ik heb een tribal eventingzadel gehad. Het beste zadel ooit gehad. Pijn in mijn hart moeten verkopen. Mijn pony was zo enorm gegroeid in boommaat dat er echt niks meer aan te passen was.

Lolaliza

Berichten: 295
Geregistreerd: 04-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 13:08

Amerigo zijn ook echt heel kwaliteitslvolle zadels ,moet je eens opzoeken :j
Equipe ook trouwens
En dan CWD

Capriootje

Berichten: 6751
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Ervaring diverse Springzadels (CWD, Prestige, Tribal, etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 12:35

Ik rijd zelf met een Amerigo, super fijn zadel. Maar ik spring voornamelijk met afentoe een L SGW rondje voor de lol.

Erreplus ook gehad, zadel was fijn maar voor mijn paard toch niet helemaal geschikt.

Voor het paard van mijn vriend hebben we een kentaur eventing zadel, helaas is paard hieruit gegroeid dus die gaat nu op marktplaats en dan ook op zoek naar wat nieuws voor hem. Lees het topic nog even door voor wat tips :j

Oehlala
Berichten: 4307
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Ervaring diverse Springzadels (CWD, Prestige, Tribal, etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 11:41

CWD ook al meerdere verhalen over gehoord, voornamelijk over kapotte bomen. Meerdere zadelmakers hier in de omgeving zijn er ook niet blij mee.

Amerigo is ook een goed merk, en met wolvulling. Dus goed aan te passen aan het paard.

Pantykous

Berichten: 10486
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Ervaring diverse Springzadels (CWD, Prestige, Tribal, etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 11:49

Ik wil ook graag Equipe noemen, ik heb een Equipe en nog nooit zo'n fijn zadel gehad. Hiervoor een Prestige Paris en die was ook heel erg fijn :j

CWD hoor ik vooral dat de prijs/kwaliteit verhouding totaal zoek is.

Capriootje

Berichten: 6751
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Ervaring diverse Springzadels (CWD, Prestige, Tribal, etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 11:50

Zelf heb ik CWD alleen een keer getest en vond vooral de service echt ondermaats. Kreeg zo'n 'je bent maar een amateur' gevoel ervan. Maar ken ook mensen die er wel heel tevreden over zijn, dat houd je toch wel denk ik.

Equipe is heel fijn inderdaad, super mooi leer ook! Antares is ook wel vergelijkbaar denk ik.

Selente
Berichten: 1863
Geregistreerd: 14-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 12:04

Laurievc schreef:
Ik heb een Antares zadel en wat een zetel is dat! Ik zou vooral zelf gaan testen. Ik zat bv vreselijk in de CWD's die ik heb gepast haha. :+


Ik heb ook een Antares, maar past niet helemaal binnen je budget. Bruno Delgrange zou ik als tweede zadel er nog wel bij willen, maar zijn moeilijk om aan te komen over het algemeen (misschien is dat nu anders).

Wat betreft CWD hetzelfde. De oudere zadels van CWD zijn nog wel erg fijn, maar de huidige lijnen zijn kwalitatief niet waard voor wat je betaalt...
Heb ooit met een verkoper van CWD gesproken, die vertelde me dat zij bij een x aantal verkopen zelf een zadel krijgen. Daar betaal je dus in principe als consument voor.

Lolaliza

Berichten: 295
Geregistreerd: 04-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 12:19

Selente dat is bij de meeste merken zo ..hoe meer ze er kunnen verkopen hoe beter de verkopers er van worden ..ze hebben een percentage op de verkoop en of dat nu geld of in een zadel is maakt niet zoveel uit
Het beste voor je paarden(rug) is nog steeds de met wol opgevulde zadels maar die worden steeds zeldzamer ..steeds meer carbon of kunststof bomen

Selente
Berichten: 1863
Geregistreerd: 14-05-09

Re: Ervaring diverse Springzadels (CWD, Prestige, Tribal, etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 12:37

Dat zou goed kunnen dat meerdere leveranciers dat hebben, enkel vind ik dat het bij CWD wel heel erg aanwezig is dat de nadruk ligt op verkoop en niet per se of het past bij het paard en ruiter. Daarnaast vind ik het minder kwalijk als prijs/kwaliteit verhouding met elkaar hand in hand gaan, wat naar mijn ervaring momenteel bij CWD absoluut niet het geval is.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 13:00

Ik heb met een prestige versailles gereden en nu een erreplus (JS geloof ik), ik spring en rij eventing met dit zadel.

Mijn prestige versailles had een kunststof vulling en deze kon daardoor NIET aangepast of opgevuld/bijgevuld worden. Je hebt dit zadel ook met wolvulling dus informeer hier heel goed naar voor je eentje aankoopt! Mijn erreplus weet ik niet welke vulling het is maar ik ben er in ieder geval heel, heel blij mee. Ik heb het eventingzadel ook eens geprobeerd ooit, was toen tweedehands iets buiten budget en de maat was helaas te ruim voor mijn paard... Maar dat was een droom om mee te rijden. Zeker omdat dat ook een close-contact zadel is met extra schoudervrijheid.

Erreplus zijn niet noodzakelijk gladde zadels, daar moet je wel rekening mee houden. Niet iedereen vindt dat comfortabel zitten.