Toch maar een andere singel??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Narcissa
Berichten: 3049
Geregistreerd: 29-03-15

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 17:45

Op aanraden hier naar een crescent singel gegaan. Een speciale van Mattes voor IJslanders besteld en vandaag eindelijk kunnen testen :D

Ik heb de indruk dat hij wel beter ligt.

Voor het rijden:
Afbeelding
Afbeelding

Na het rijden:
Afbeelding
Afbeelding

Juangi

Berichten: 4685
Geregistreerd: 18-09-08
Woonplaats: Bureaustoel

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 01:16


Drico

Berichten: 4493
Geregistreerd: 14-06-08

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 10:35

@Narcissa, ziet er goed uit, die heb ik ook op het oog!

Welke lengte heb je genomen?

Kimberly520
Berichten: 914
Geregistreerd: 28-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 20:18

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Zou er even iemand willen meekijken? Ik heb een tijdje terug een nieuwe singel gekocht omdat ik de vorige net te lang vond. Nu ik heb een singel van 50 cm maar nu begin ik toch te twijfelen of hij niet te kort is en de juiste pasvorm heeft.

Fudge

Berichten: 1022
Geregistreerd: 26-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 20:56

Deze is zeker te kort. Hij mag echt wel 15cm langer zijn. Hoelang is je vorige singel? over de vorm is nu niet zoveel te zeggen, dan zou je een foto echt vanaf de zijkant moeten maken (dus niet vanaf een hoek van bovenaf) en even laten weten welke singel je nu hebt.

Edit: ik zie nu dat je eerste foto wel vanaf de zijkant is. Vorm lijkt best aardig als ik het zo bekijk, maar zeker wel te kort.

Kimberly520
Berichten: 914
Geregistreerd: 28-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 22:04

Floran schreef:
Deze is zeker te kort. Hij mag echt wel 15cm langer zijn. Hoelang is je vorige singel? over de vorm is nu niet zoveel te zeggen, dan zou je een foto echt vanaf de zijkant moeten maken (dus niet vanaf een hoek van bovenaf) en even laten weten welke singel je nu hebt.

Edit: ik zie nu dat je eerste foto wel vanaf de zijkant is. Vorm lijkt best aardig als ik het zo bekijk, maar zeker wel te kort.


Ik ben net eens gaan kijken en mijne vorige singel was 55 cm, deze kwam tot net aan de zadeldoek. Ik heb nu een simpele rechte singel van Lamicell van 50 cm, al twijfel ik dat het geen 45 cm is. Ik ga morgen mijn oude singel terug gebruiken dan. Heel erg bedankt

Fudge

Berichten: 1022
Geregistreerd: 26-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 22:26

Kimberly520 schreef:
Floran schreef:
Deze is zeker te kort. Hij mag echt wel 15cm langer zijn. Hoelang is je vorige singel? over de vorm is nu niet zoveel te zeggen, dan zou je een foto echt vanaf de zijkant moeten maken (dus niet vanaf een hoek van bovenaf) en even laten weten welke singel je nu hebt.

Edit: ik zie nu dat je eerste foto wel vanaf de zijkant is. Vorm lijkt best aardig als ik het zo bekijk, maar zeker wel te kort.


Ik ben net eens gaan kijken en mijne vorige singel was 55 cm, deze kwam tot net aan de zadeldoek. Ik heb nu een simpele rechte singel van Lamicell van 50 cm, al twijfel ik dat het geen 45 cm is. Ik ga morgen mijn oude singel terug gebruiken dan. Heel erg bedankt


Er is op zich niks mis mee als de singel tot het dekje komt hoor, dus ik denk dat je met de oude singel alweer vooruit gaat.

Freyr
Berichten: 696
Geregistreerd: 20-07-17

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 00:22

Aan alle singelkenners hier: Welke fydieke winkel heeft echt veel en ook banaansingels op voorraad? Ik wil een singel die meer banaanvormig is dan de bontsingel van Shire, maar online niet te vergelijken natuurlijk.

Narcissa
Berichten: 3049
Geregistreerd: 29-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 10:47

Drico schreef:
@Narcissa, ziet er goed uit, die heb ik ook op het oog!

Welke lengte heb je genomen?


Ik heb de 60 genomen :)

DaraBariton

Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-12-11
Woonplaats: Noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 21:39

Afbeelding

Beeetje laat sorry! maar wilde toch nog even reageren... :+
Hierboven de mattes athletico singel. nu een tijdje in gebruik en super tevreden.

Saaams

Berichten: 13272
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 22:00

Ik heb evt een shires banaansingel 65cm die weg mag. Mocht iemand dat willen proberen bij zijn paard voor niet al teveel geld.

Wij zijn nog steeds blij met de qhp bold.

YentlShots

Berichten: 3076
Geregistreerd: 28-01-12

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 22:57

Mag ik wat vragen aan de eigenaren van een paard met gevoelige huid (Appaloosa bv)
Ik heb een nieuwe met een gevoelig huidje, op neus en bij de singel. Voorlopig hoeft ie nog even niet onder het zadel maar wel longeersingeltje om en wil even gaan zoeken naar een singel die voor hem prettig is. Zijn hier ervaringsdeskundigen met tips? :D

Freyr
Berichten: 696
Geregistreerd: 20-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 23:13

Saaams schreef:
Ik heb evt een shires banaansingel 65cm die weg mag. Mocht iemand dat willen proberen bij zijn paard voor niet al teveel geld.

Wij zijn nog steeds blij met de qhp bold.


Waarom ben jij naar de qhp bold overgestapt? Ik ben over die van shire ook niet helemaal tevreden bij mijn paard, ze loopt met haar ellebogen er tegenaan.

Saaams

Berichten: 13272
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 23:18

Freyr schreef:
Saaams schreef:
Ik heb evt een shires banaansingel 65cm die weg mag. Mocht iemand dat willen proberen bij zijn paard voor niet al teveel geld.

Wij zijn nog steeds blij met de qhp bold.


Waarom ben jij naar de qhp bold overgestapt? Ik ben over die van shire ook niet helemaal tevreden bij mijn paard, ze loopt met haar ellebogen er tegenaan.


Omdat er geen elastiek in die van QHP zit en in die van shires wel. Dat geeft teveel beweging op mijn zeer rond geribte pony.

VWestra
Berichten: 1100
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 10:45

DaraBariton schreef:
[ [url=m/tJYw1C.jpg]Afbeelding[/url] ]

Beeetje laat sorry! maar wilde toch nog even reageren... :+
Hierboven de mattes athletico singel. nu een tijdje in gebruik en super tevreden.


Ow dat ziet er heel mooi uit! Dankjewel voor de foto

JackieT
Berichten: 516
Geregistreerd: 14-10-12

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 13:53

Vandaag voor het eerst met nieuwe singel gereden, gekozen voor:
Afbeelding
In maat 75

Twijfel over de maat en pasvorm. Singel zat nog redelijk los, maar anders zat ie tegen het zadel aan

Zadel lag wel een stuk stabieler

Voor het rijden;


Afbeelding
Afbeelding

Na het rijden;

Afbeelding
Afbeelding

Freyr
Berichten: 696
Geregistreerd: 20-07-17

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 20:12

Ik vind je lengte eigenlijk wel goed en zou niet korter nemen. Als je met je dekje zit, zou je misschien kunnen zoeken naar een singel waar er geen leer of iets verder dan de gespen gaat.

JackieT
Berichten: 516
Geregistreerd: 14-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 01:36

Freyr schreef:
Ik vind je lengte eigenlijk wel goed en zou niet korter nemen. Als je met je dekje zit, zou je misschien kunnen zoeken naar een singel waar er geen leer of iets verder dan de gespen gaat.



Ik dacht als ik een 70 bestel, dan zit ie op dezelfde plek maar dan strak genoeg, of is dat raar gedacht? Ben opzich wel blij met de pasvorm, en geen gehap met aansingelen

Hannanas
Berichten: 13024
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 08:43

Ik zou niet korter nemen. Je kunt dan beter een singel zoeken met minder hoog materiaal na de gesp zodat je singel niet tegen het zadel komt. Je gespen moeten echt niet lager komen te hangen.

fjordjes

Berichten: 12053
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 12:28

Ik heb helaas ook problemen met een singel. Ik had eerst een kentaur penelopa die in het begin goed pastte maar naarmate het paard meer bespiering kreeg naar voren begon te glijden. Zadel is 2x aangepast, kon ik weer even vooruit. Maar zadel bleef glijden, toen een anatomische singel aangeschaft, ging wel iets beter maar zadel bleef schuiven tegen de schouders. Daarna een banaasingel aangeschaft en toen bleef het zadel beter liggen. Maar toen begon het huidge zadel toch echt te krap te worden en was ik toe aan een nieuw zadel. Afgelopen zaterdag aangeschaft en met banaansingel gereden omdat ik op dat moment die alleen op stal had liggen. Singel aangesingeld maar toch kon je er een hele hand met gemak er tussen krijgen. Ik had op internet gelezen dat de singel dan te kort zou zijn. Het is dacht ik een 60 cm singel, zie deze foto, daar lijkt de singel inderdaad te kort.
Afbeelding

Maar omdat dit zadel veel beter past ga ik ervanuit dat hij niet meer zal gaan schuiven denk ik dat ik beter een andere singel kan kiezen. Maar welke lengte is goed? En welke singel kan ik het beste kiezen? Paard is rondgeribt en de singel groeve ligt iets naar voren door z'n bolle buik/ribben. En m'n paard vind aansingelen vervelend dus ik zat te denken aan een singel met aan beide kanten elastiek. Ik heb deze singels in bezit: leren anatomische singel van passier, gewone neopreen singel van ik dacht 70 cm, leren banaansingel van 60 cm en een thorowgood singel die iets anatomisch is van 50 cm maar die lijkt me aan de korte kant.

Ik ga straks de 70 cm proberen omdat die langer is echter is dat een rechte singel. Ik zoek een singel die past bij de vorm van het paard maar die de druk ed verdeelt.

minouesmee

Berichten: 7427
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 15:17

Iemand tips voor een banaansingel in 85cm met ''bont'' of fleece is? Paard krijgt wondjes van leren singels helaas. Het liefste nog zwart bont als het even kan.
Singel op de foto is een Shires, super fijn ding alleen die gaan maar tot 75 cm helaas.

Afbeelding

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 15:24

85 cm is op zichzelf al een ramp om te vinden, voor bont zou ik bij mattes kijken, die gaan volgens mij wel tot 85 cm

minouesmee

Berichten: 7427
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 15:25

siskeh schreef:
85 cm is op zichzelf al een ramp om te vinden, voor bont zou ik bij mattes kijken, die gaan volgens mij wel tot 85 cm

Ja vooral met bont/fleece. Leren singels kan ik nog wel vinden in 85cm. Dank je wel voor de tip, ik zal eens naar een mattes kijken.

Pferdelove

Berichten: 468
Geregistreerd: 13-06-08
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 16:41

minouesmee schreef:
Iemand tips voor een banaansingel in 85cm met ''bont'' of fleece is? Paard krijgt wondjes van leren singels helaas. Het liefste nog zwart bont als het even kan.
Singel op de foto is een Shires, super fijn ding alleen die gaan maar tot 75 cm helaas.

[ [url=m/aurjm4.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik heb mijn banaansingel met bont hier vandaan: https://www.kifrahorse.nl/Dressuursinge ... ch-Lamswol

Ze hebben 'm ook in mokka bruin, maar dat is geen zwart natuurlijk. Gaat tot 90 cm in ieder geval.

minouesmee

Berichten: 7427
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 16:47

Pferdelove schreef:
minouesmee schreef:
Iemand tips voor een banaansingel in 85cm met ''bont'' of fleece is? Paard krijgt wondjes van leren singels helaas. Het liefste nog zwart bont als het even kan.
Singel op de foto is een Shires, super fijn ding alleen die gaan maar tot 75 cm helaas.

[ [url=m/aurjm4.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik heb mijn banaansingel met bont hier vandaan: https://www.kifrahorse.nl/Dressuursinge ... ch-Lamswol

Ze hebben 'm ook in mokka bruin, maar dat is geen zwart natuurlijk. Gaat tot 90 cm in ieder geval.

Dankjewel! Die ziet er fijn uit.