Toch maar een andere singel??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lieke2
Berichten: 2130
Geregistreerd: 12-12-02

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 10:12

Dank je :D en met deze blijft hij duidelijk beter liggen? En bevalt tot nu toe ook beter bij mevrouw :+ ?

MarjanB

Berichten: 16446
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 10:30

lieke2 schreef:
Dank je :D en met deze blijft hij duidelijk beter liggen? En bevalt tot nu toe ook beter bij mevrouw :+ ?


Haha ja mevrouw vind deze prima met de prolite duidelijk minder blij. Zadel ligt ook beter met deze singel.

Maar goed moet straks ook weer voor het zadel want uit deze lijkt ze nu alweer uitgegroeid :')

bliksempie

Berichten: 1798
Geregistreerd: 19-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 10:36

Dispar_Vulgo schreef:
Uh nu ben ik in de war van dat filmpje!
Ze heeft hem toch juist verkeerd om op dat filmpje? De beenuitsparingen moeten toch naar de kant van het hoofd wijzen (zo wijst ook de D ring de goede kant op)?



Ik lees dus in meerdere topics op bokt(google) dat de bolling dus naar voren moet. Het leek mij dus ook logisch dat hij andersom moet maar met de bolling naar voren, zitten de gespen niet in de weg..

lieke2
Berichten: 2130
Geregistreerd: 12-12-02

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 10:38

Bij de prolite vind ik het al eerst een gevecht om de singelstoten door de lussen te halen die boven de gespen zitten {:)-:( En door die stomme lussen kan ik ook niet eenvoudig aansingelen als ik op het paard zit. Hier dus ook geen succes. Ga die kerbl ook eens testen, voor dat geld kan dat nog wel :D

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 02:06

bliksempie schreef:
Dispar_Vulgo schreef:
Uh nu ben ik in de war van dat filmpje!
Ze heeft hem toch juist verkeerd om op dat filmpje? De beenuitsparingen moeten toch naar de kant van het hoofd wijzen (zo wijst ook de D ring de goede kant op)?



Ik lees dus in meerdere topics op bokt(google) dat de bolling dus naar voren moet. Het leek mij dus ook logisch dat hij andersom moet maar met de bolling naar voren, zitten de gespen niet in de weg..


Ik denk dat je asymmetrisch en crescent/banaan nu door elkaar haalt.

In het geval dat er een korte bolling zit, dus NIET over de gehele lengte van de singel, dan moet de bolling naar voren. Bij deze singels liggen de gespen ook aan WW’ers zijden recht tegenover elkaar.

Asymmetrisch - Gespen liggen recht tegenover elkaar- Dus met de korte bolling richting de voorbenen:

Afbeelding

Afbeelding


Is de hele singel rond gevormd, dan hebben we het over een banaan / crescent singel en moet de bolling die over de gehele singel loopt naar achteren richting de buikzijde.
De gespen liggen aan Weerd zijden niet recht tegenover elkaar.

Crescent / Banaan singel - Gespen liggen schuin ten opzichte van elkaar - Bolle lange zijde richting de achterbenen:


Afbeelding

Afbeelding


En om het lekker verwarrend te maken kun je ook een Combinatie hebben van asymmetrisch en crescent - korte bolling richting voorbenen, lange bolling richting achterbenen.

Afbeelding

Afbeelding

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 08:23

Ah fijn dat is een duidelijke uitleg!

lieke2
Berichten: 2130
Geregistreerd: 12-12-02

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 09:17

@Daphara, dank voor de extra modellen. Ze maken het er ons ook niet makkelijker op, zeker niet met de benamingen :+
Van welk merken/soorten zijn de laatste drie singels?

Prince

Berichten: 2451
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 12:58

Ik ben op zoek naar een platte (dunne) banaansingel zonder elastiek (of met heel stevig elastiek). En kom dan al snel uit op een leren versie (die van neopreen hebben altijd elastiek).

Ik ben dus ook benieuwd van welk merk de tweede banaansingel is die Daphara heeft geplaatst.

En of er mensen ervaring hebben met deze gemengde singel (banaan/anatomisch) van Kramer:

https://www.kramer.nl/Paard/Zadels-toeb ... Revolution

xLiez

Berichten: 1893
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 18:00

Prince schreef:
Ik ben op zoek naar een platte (dunne) banaansingel zonder elastiek (of met heel stevig elastiek). En kom dan al snel uit op een leren versie (die van neopreen hebben altijd elastiek).

Ik ben dus ook benieuwd van welk merk de tweede banaansingel is die Daphara heeft geplaatst.

En of er mensen ervaring hebben met deze gemengde singel (banaan/anatomisch) van Kramer:

https://www.kramer.nl/Paard/Zadels-toeb ... Revolution


Jep ik! Wat wil je weten? :D

Prince

Berichten: 2451
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 18:10

Hoe soepel het leer is, hoe plat hij is (dikke singels zitten nooit goed ) en of hij idd een licht banaan/maan model heeft ?
En als laatste hoe breed dat naar voren stekende stukje is :j.
De prolite narrow zat bij mijn pony nl nog steeds te breed bij dat stukje.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 18:53

Ik zie trouwens dat ik niet moet schrijven als ik heeeeeel moe ben, maar hopelijk lezen jullie door de autocorrect fouten heen.

Prince

Berichten: 2451
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 20:16

Daphara van welk merk is onderstaande singel ? Is de tweede banaan in jouw bericht :j.

Afbeelding

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 23:00

Prince schreef:
Daphara van welk merk is onderstaande singel ? Is de tweede banaan in jouw bericht :j.

[ [url=m/gg8LrX.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ohhhh, ik zou het niet weten, ik google op “banaan singel” en heb gewoon plaatjes met witte achtergrond gekozen en die opgeslagen en gedraaid, zodat de voorbeen kant hier altijd naar boven lag en de buikkant naar onderen. Dat was voor het voorbeeld makkelijker uit te leggen.

Ik zal Google nog eens raadplegen of ik het terug kan vinden.

EDIT:
Het plaatje van Google blijkt uit een oud bokt topic te komen, ik heb in het topic gespiekt, maar geen naam of link bij de singel genoemd daar.

Prince

Berichten: 2451
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 10:01

Daphara schreef:
Prince schreef:
Daphara van welk merk is onderstaande singel ? Is de tweede banaan in jouw bericht :j.

[ [url=m/gg8LrX.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ohhhh, ik zou het niet weten, ik google op “banaan singel” en heb gewoon plaatjes met witte achtergrond gekozen en die opgeslagen en gedraaid, zodat de voorbeen kant hier altijd naar boven lag en de buikkant naar onderen. Dat was voor het voorbeeld makkelijker uit te leggen.

Ik zal Google nog eens raadplegen of ik het terug kan vinden.

EDIT:
Het plaatje van Google blijkt uit een oud bokt topic te komen, ik heb in het topic gespiekt, maar geen naam of link bij de singel genoemd daar.


Dat is nou jammer :') .
Maar thnx voor de uitleg !!

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 10:14

Prince schreef:
Ik ben op zoek naar een platte (dunne) banaansingel zonder elastiek (of met heel stevig elastiek). En kom dan al snel uit op een leren versie (die van neopreen hebben altijd elastiek).

Ik ben dus ook benieuwd van welk merk de tweede banaansingel is die Daphara heeft geplaatst.

En of er mensen ervaring hebben met deze gemengde singel (banaan/anatomisch) van Kramer:

https://www.kramer.nl/Paard/Zadels-toeb ... Revolution


Welke lengte, kleur en materiaal wil je?
Is het nog belangrijk dat de gespen op het uiteinde van de singel liggen of maakt dat niet zoveel uit?

Als ik bovenstaande weet, zoek ik even met je mee.

Prince

Berichten: 2451
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 13:52

Citaat:
Welke lengte, kleur en materiaal wil je?
Is het nog belangrijk dat de gespen op het uiteinde van de singel liggen of maakt dat niet zoveel uit?


70 / 75 cm
Zwart
Neopreen of leer
Geen elastiek (of heel stevig)
Zo plat mogelijk
Gespen aan het uiteinde van de singel.

Ik heb nu banaan van 70 cm neopreen met elastiek. Van Kerbl denk ik.

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 14:54

Misschien hebben jullie tips voor een zeer zachte leren singel, zonder elastiek. De singel mag anatomisch zijn maar hoeft geen banaanvorm o.i.d. te zijn, mijn paard is niet rond van buik. Wel een wat hoge schoft waardoor het zadel snel wat achter zakt.

De singel van Divoza lijkt heel goed, heeft echter wel elastiek en dat werkt niet bij ons.

https://www.divoza.com/nl/rossner-super ... suursingel

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 16:39

Welke singels zijn aanraders met als eis: recht en anatomisch en ruimte voor 3 singelstoten (en geen elastiek)?
Ik heb een gewone neopreen rechte singel die paard niet zo fijn vind, de prolite is ok maar te lang en mijn zadel begint te schuiven.. (is 2 maanden geleden gecontroleerd)

Dus ik denk dat een rechte anatomische het beste zou passen. Enkel zie ik wel interessante voorbij komen zoals die van BR of de QHP anatomical, maar daar zijn bijvoorbeeld 2 lusjes aan. Ik gebruik wel maar 2 singelstoten.
Wat doe ik dan met mijn 3de singelstoot :+ Gewoon los laten hangen kan niet, dan is het rodeo denk ik :')

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 18:02

Prince schreef:
Citaat:
Welke lengte, kleur en materiaal wil je?
Is het nog belangrijk dat de gespen op het uiteinde van de singel liggen of maakt dat niet zoveel uit?


70 / 75 cm
Zwart
Neopreen of leer
Geen elastiek (of heel stevig)
Zo plat mogelijk
Gespen aan het uiteinde van de singel.

Ik heb nu banaan van 70 cm neopreen met elastiek. Van Kerbl denk ik.


Heb je daar een foto van (gezadeld)?

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 18:10

meiske1577 schreef:
Misschien hebben jullie tips voor een zeer zachte leren singel, zonder elastiek. De singel mag anatomisch zijn maar hoeft geen banaanvorm o.i.d. te zijn, mijn paard is niet rond van buik. Wel een wat hoge schoft waardoor het zadel snel wat achter zakt.

De singel van Divoza lijkt heel goed, heeft echter wel elastiek en dat werkt niet bij ons.

https://www.divoza.com/nl/rossner-super ... suursingel


Heb je een foto van je paard gezadeld en aangesingeld? Wat is de lengte van je huidige singel, dan kijken we even voor je mee.

Prince

Berichten: 2451
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 19:24

Daphara schreef:
Prince schreef:

70 / 75 cm
Zwart
Neopreen of leer
Geen elastiek (of heel stevig)
Zo plat mogelijk
Gespen aan het uiteinde van de singel.

Ik heb nu banaan van 70 cm neopreen met elastiek. Van Kerbl denk ik.


Heb je daar een foto van (gezadeld)?


Bij deze :j


Afbeelding


Afbeelding

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 19:45

Daphara schreef:
meiske1577 schreef:
Misschien hebben jullie tips voor een zeer zachte leren singel, zonder elastiek. De singel mag anatomisch zijn maar hoeft geen banaanvorm o.i.d. te zijn, mijn paard is niet rond van buik. Wel een wat hoge schoft waardoor het zadel snel wat achter zakt.

De singel van Divoza lijkt heel goed, heeft echter wel elastiek en dat werkt niet bij ons.

https://www.divoza.com/nl/rossner-super ... suursingel


Heb je een foto van je paard gezadeld en aangesingeld? Wat is de lengte van je huidige singel, dan kijken we even voor je mee.


Bij deze :)

Afbeelding

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 19:46

Prince schreef:
70 / 75 cm
Zwart
Neopreen of leer
Geen elastiek (of heel stevig)
Zo plat mogelijk
Gespen aan het uiteinde van de singel.

Ik heb nu banaan van 70 cm neopreen met elastiek. Van Kerbl denk ik.


Prince schreef:
Daphara schreef:

Heb je daar een foto van (gezadeld)?


Bij deze :j


[ [url=m/k6oiN2.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/FictEH.jpg]Afbeelding[/url] ]


Als dit 70 cm is, mag je zeker naar 80 cm hoor.
Ik zak even helpen zoeken.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 19:54

meiske1577 schreef:
Misschien hebben jullie tips voor een zeer zachte leren singel, zonder elastiek. De singel mag anatomisch zijn maar hoeft geen banaanvorm o.i.d. te zijn, mijn paard is niet rond van buik. Wel een wat hoge schoft waardoor het zadel snel wat achter zakt.

De singel van Divoza lijkt heel goed, heeft echter wel elastiek en dat werkt niet bij ons.

https://www.divoza.com/nl/rossner-super ... suursingel


meiske1577 schreef:
Daphara schreef:

Heb je een foto van je paard gezadeld en aangesingeld? Wat is de lengte van je huidige singel, dan kijken we even voor je mee.


Bij deze :)

[ [url=m/Yc5C6r.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mooie lengte, je zou ook nog voor asymmetrisch kunnen gaan. Zodra ik tijd heb ga ik even mee zoeken.

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 19:56

Daphara schreef:
Heb je een foto van je paard gezadeld en aangesingeld? Wat is de lengte van je huidige singel, dan kijken we even voor je mee.


Bij deze :)

[ [url=m/Yc5C6r.jpg]Afbeelding[/url] ][/quote]

Mooie lengte, je zou ook nog voor asymmetrisch kunnen gaan. Zodra ik tijd heb ga ik even mee zoeken.[/quote]

Leuk, ik ben wel benieuwd waar jij mee komt :) super interessant topic dit!