Longeersingel: Bruin leer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Longeersingel: Bruin leer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-20 12:03

Hallo Bokkers,

Jullie weten altijd van álles te vinden en komen met goede suggesties dus ik ben erg benieuwd wie mij verder kan helpen.

Ik werk veel aan de Dubbele longe, nog met een "simpele" kieffer longeersingel maar ik wil eigenlijk een betere.
Echter wel met een aantal eisen/voorkeuren.
*Leer: grote voorkeur voor Bruin maar uiteindelijk kan ik met zwart leven als het écht moet
*2 singelstoten zodat er een gewone dressuursingel aan kan
* Schoft moet vrij liggen, maar dit is bij duurdere singels meestal niet een groot probleem.

De Equimero longeersingel vind ik uber-gaaf, die staat zeker boven aan het lijstje, maar ik zoek nog wel een sponsor :+ https://www.equimero.de/shop/longiergurt/
Het is ook niet uitgesloten dat ik alsnog een van mijn nieren afsta en voor deze singel ga.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 12:09

Volgens mij zijn er ook Lammert Haanstra longeersingels in bruin leer te krijgen.
Je kunt bij tuigmakers ook een longeersingel-/schoftje naar wens laten maken, maar dan hangt er ook een aardig prijskaartje aan.

faunty

Berichten: 1791
Geregistreerd: 06-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 12:09


LiselotZorro
Berichten: 597
Geregistreerd: 14-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 12:27

Ik heb de longeersingel van Ideal. Die is er in bruin en zwart. Het enige nadeel is dat er geen normale dressuur singel aan kan.

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Longeersingel: Bruin leer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-20 15:46

Ja, dat wanneer er geen "normale" singel aan kan is wel een probleem, gebruik mijn huidige (met hun eigen singels) zowel op een kleine maar ronde pony als grote paarden!

@Nouvel: tuigmaker stond ook al op het lijstje, zeker voor de prijs van Equimero longeersingel is dat nog te overwegen.

@Faunty: Ja écht mooie singel ook, zeker aan gedacht, als hij in bruin was had ik hem gisteren al besteld. en voor de prijs van een halve nier heb je de singel inclusief dekje!

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 16:02

Ik vind die Save my spine van Barefoot toch een tikje tegenvallen. De ronde schijven die op de rug liggen, vind ik toch erg tegen de ruggengraat aan liggen en ze zijn ook niet heel zacht langs de rand. Daar zit juist een versteviging, lijkt het wel. Ik heb er een grotere pommel in gedaan, dat helpt wel iets, maar ik twijfel nog of ik er nou mee blijf werken of toch op zoek ga naar iets anders.

Edit: ik heb even op het Barefoot-linkje geklikt, ik heb wel een oudere variant. Deze ziet er bij de schijven echter hetzelfde uit. Er bestaat ook een pad voor trouwens, die zou wat meer ruggengraatvrijheid moeten geven.

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Longeersingel: Bruin leer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-20 19:03

@Hilary: Goed dat je dit bericht plaatst, niet geheel tevreden dus... ik zou hem sowieso met een bijpassend dekje gebruiken denk ik, al is het wel weer érg jammer dat "normale" dekjes er niet onder passen. Of laat ik het anders zeggen, niet helpen met de werking van de singel.

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 19:08

De pad doet bij die longeersingel van Barefoot echt veel goeds, dat vind ik daar wel echt een must bij ja. :)

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 20:00

Sadira schreef:
De pad doet bij die longeersingel van Barefoot echt veel goeds, dat vind ik daar wel echt een must bij ja. :)

Heb jij ‘m ook, met pad? Zou je eens een foto willen maken? Ik wil de pad best aanschaffen als het zoveel verschil maakt, maar eerst zien, dan geloven :P

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: Longeersingel: Bruin leer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 22:09

Ik heb hem gehad, voor mijn vorige paard. Inmiddels heb ik hem verkocht omdat hij te groot is voor Skye. Ik geloof dat ik alleen geen duidelijke foto's van het gebruik heb. Hij lag heel prettig op de rug van Mish, hield de ruggengraat mooi vrij, drukte niet en deed precies wat hij moest doen. Fijnste longeersingel die ik gehad heb.

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-20 08:01

Hoe groot is Skye? Want te groot.. Ik heb een pony van 1,40 en 2 paarden van bijna 1.70 die ik met dezelfde singel wil doen.
Zowel pony als paarden met een "nette" omvang om het zo te zeggen :D
Ik zie ook meerdere singels waarvan ik denk: ik ben bang dat die niet op mijn pony gaan passen.. (en 2 longeersingels... dat gaan we ff niet doen hé, dan heb ik geen nier meer over...)

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Longeersingel: Bruin leer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 08:36

Ik heb na mijn Kieffer singel die na bijna 20 jaar echt op zijn eind was nu een Ideal singel.

Wel met 1 stoot, maar ook dan kan je singels wisselen, er gaan gewone men-singels aan waar je er eentje extra van zou kunnen nemen.

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 08:43

Ik heb ook de save my spine! In zwart weliswaar, maar heb nog contact gehad met barefoot of bruin ook een optie was. Een soort custom made longeersingel. Maar dit durfden ze toch niet aan. Nu super tevreden met mijn zwarte. Met de onderleggers erbij. Die van equimero is wel supermooi zeg! <3


Afbeelding

Op mijn ronde haflinger tegen de 1.50 met toen nog wat kilo's meer. Ik betwijfel hoe het past op een kleinere, smallere? Pony.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Longeersingel: Bruin leer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 11:07

Ik heb een Welshje van 1.15-1.20m, daar zou ik ‘m even op kunnen leggen om te kijken hoe dat past?

Phrono, heb je toevallig een close-up van de rug met singel en pad?

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Longeersingel: Bruin leer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-20 13:01

1.40, en kruising haflinger-tinker!(lijkt erg op de haf hierboven, maar dan 10 cm kleiner) Ik zat ook al te denken aan custom made!

Kleiner hoeft het in principe niet, ik gebruik hem ook wel voor lessen dus daarom is het wisselen van singel die eraan kan wel erg prettig

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 13:31

Hilary schreef:
Phrono, heb je toevallig een close-up van de rug met singel en pad?


Zat ik al naar te zoeken voor je maar nee! Kan ik wel even maken morgen :)

LiselotZorro
Berichten: 597
Geregistreerd: 14-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 17:41

siskeh schreef:
Ja, dat wanneer er geen "normale" singel aan kan is wel een probleem, gebruik mijn huidige (met hun eigen singels) zowel op een kleine maar ronde pony als grote paarden!

Ik gebruik hem voor D-ponys en grote paarden. Op hele fijne pony's zal hij wel te groot zijn denk ik. Ik vind alleen de pasvorm van een singel ook heel belangrijk en de rechte singel die er bij zit zit gewoon niet geweldig bij elk paard.

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Longeersingel: Bruin leer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-20 12:08

Nog even een Update! Iemand reageerde per PB dat die een bruine longeersingel had in leer, deze heb ik gekocht en gaat eerst naar de zadelmaker om wat kleine dingen aan te passen(ringen erbij laten zetten) dus waarschijnlijk is mijn missie toch geslaagd!