Winderen gel bit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Change3x

Berichten: 6583
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 17:43

Dat een tongboog niet buigt is logisch.

Het zijn twee totaal verschillende bitjes met een verschillende werking dus een beetje een lastige vraag. :') Denk dat je dat zelf het beste in kan schatten.

RoyalMemory
Berichten: 621
Geregistreerd: 18-05-06

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 15:07

Hallo, ik heb het hele topic doorgelezen. Mijn paard loopt tot nu toe het best op de Trust inno sense. Alleen erger ik me groen en geel aan het verkleuren. Gebeurt dat bij de Winderen ook? Ga zo de superflexi uitproberen

RoyalMemory
Berichten: 621
Geregistreerd: 18-05-06

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 21:20

Nou, de eerste test is zeker geslaagd. Mijn paard heeft nog nooit echt ontspannen met rijden, maar vandaag wel. Ze liep vanzelf prettig voorwaarts neerwaarts en proestte regelmatig. Natuurlijk was er af en toe spanning maar ze liet het snel weer gaan. Wat een heerlijkheid, ik hoop dat het zo doorzet

Capriootje

Berichten: 6765
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 21:37

RoyalMemory schreef:
Hallo, ik heb het hele topic doorgelezen. Mijn paard loopt tot nu toe het best op de Trust inno sense. Alleen erger ik me groen en geel aan het verkleuren. Gebeurt dat bij de Winderen ook? Ga zo de superflexi uitproberen



De mijne rijd ik nu een halfjaar mee en is in het midden wat valer geworden maar verder niet verkleurd.

wendy1987

Berichten: 6933
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 21:39

Mijne is ook iets valer in t midden. Verder gewoon nog steeds prima qua vorm en kleur!

germie

Berichten: 25989
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 08:57

De witte wordt wel wat geler, maar niet storend. Heb het bit overigens 2 keer gebruikt en deze week schoongemaakt, kan op zich nog volledig als nieuw door.
De oranje is 3 keer gebruikt en nog oranje.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 10:04

Mijn oranje is sinds april in gebruik en nog net zo oogverblindend oranje :+

RoyalMemory
Berichten: 621
Geregistreerd: 18-05-06

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 15:52

O dat klinkt goed, qua verkleuren. Voor het gebruik maakt het niet uit natuurlijk maar ik vind het gewoon een vies gezicht en ik maak het echt elke keer na gebruik helemaal schoon.

Nu maar hopen dat mijn paard het goed blijft doen op de winderen

Zinzi_jewel

Berichten: 8818
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 22:25

Interessant topic

Wil ook over naar Winderen
Vinst alleen de super flex of de gewone flex een vraag punt

Mijn paardje is geleerd na te geven door de druk van een slof of thiedeman,eerdere eigenaren
Een gewoon ssnsogan sprenger bit hapt ze zelf dr mond in maar kan er qua nageven niks mee . In stap gaat het , maar moment van aandragen wordt ze giraffe en ben je alles kwijt .
Tijdje met BR pelham gereden mondstuk zelfde idee als myler onafhankelijk van elkaar in kunnen werken .
Daar loopt ze eigenlijk heel fijn op alle gangen . Maar vindt t wat veel bit ook al is t baby pelham .
Dan gingen we naar een easy control dubbel gebroken maar buigt niet door . Ook daar loopt ze weer dwars door,model giraffe
Om te longeren prima bitje
Dan een poppichoni Harmony pelham , dit gaat ook weer lekker , ze kauwt af en raakt ontspannen maar ook dit weer wat veel bit om dressuur matig mee te rijden
Overweeg nu een baucher bit
Toch lichte hefboom waardoor ze wat druk achter de oren krijgt wat ze meer lijkt te snappen als gewone ringen.
Maar zou dit de juiste keuze zijn ? En welk mondstuk?

Onze andere pony zou ik op een knevel ring willen hebben
Mede omdat dochter nog wat minder ervaren is en pony graag als banaan rond loopt met name links om
Kan een knevel mooi mee helpen .
Nageven is ook zo een ding
Aan de longe bij gezet gaat ze nu lekker sjouwen. Op een enkel gebroken watertrens, dubbel gebroken was alleen maar drammen .

Wie heeft tips
En iemand miss een 2e hands te koop voor een fijne prijs

germie

Berichten: 25989
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 08:30

Ik denk er over na om de mijne weg te doen, een superflexi en eentje met tongboog. Maar ik wil er nog wel even over nadenken. Ze liggen hier na een keer of 3 gebruikt te zijn in de kast, en dat al weer een paar maanden.

Zinzi_jewel

Berichten: 8818
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 09:48

Hoor t graag germie
Of en welke

germie

Berichten: 25989
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 10:03

Zinzi_jewel schreef:
Hoor t graag germie
Of en welke

13.5 cm is het en dan de superflexi en die met tongboog in de kleur wit. Ik wil er wel over nadenken. Prijs zal dan rond de 85 euro liggen gok ik zo, want ze zijn echt verder niet gebruikt.

christel0908
Berichten: 344
Geregistreerd: 06-11-08
Woonplaats: Oost- Vlaanderen België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 21:40

Zinzi_jewel schreef:
Interessant topic

Wil ook over naar Winderen
Vinst alleen de super flex of de gewone flex een vraag punt

Mijn paardje is geleerd na te geven door de druk van een slof of thiedeman,eerdere eigenaren
Een gewoon ssnsogan sprenger bit hapt ze zelf dr mond in maar kan er qua nageven niks mee . In stap gaat het , maar moment van aandragen wordt ze giraffe en ben je alles kwijt .
Tijdje met BR pelham gereden mondstuk zelfde idee als myler onafhankelijk van elkaar in kunnen werken .
Daar loopt ze eigenlijk heel fijn op alle gangen . Maar vindt t wat veel bit ook al is t baby pelham .
Dan gingen we naar een easy control dubbel gebroken maar buigt niet door . Ook daar loopt ze weer dwars door,model giraffe
Om te longeren prima bitje
Dan een poppichoni Harmony pelham , dit gaat ook weer lekker , ze kauwt af en raakt ontspannen maar ook dit weer wat veel bit om dressuur matig mee te rijden
Overweeg nu een baucher bit
Toch lichte hefboom waardoor ze wat druk achter de oren krijgt wat ze meer lijkt te snappen als gewone ringen.
Maar zou dit de juiste keuze zijn ? En welk mondstuk?

Onze andere pony zou ik op een knevel ring willen hebben
Mede omdat dochter nog wat minder ervaren is en pony graag als banaan rond loopt met name links om
Kan een knevel mooi mee helpen .
Nageven is ook zo een ding
Aan de longe bij gezet gaat ze nu lekker sjouwen. Op een enkel gebroken watertrens, dubbel gebroken was alleen maar drammen .

Wie heeft tips
En iemand miss een 2e hands te koop voor een fijne prijs


Ik dacht dat een baucher niet mocht voor dressuurwedstrijd ?

Zinzi_jewel

Berichten: 8818
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 21:57

Ooh niet boeiend, niet naar gekeken
Paard en ik willen lichte verbinding, als ik dat kan bereiken door een bitje te kiezen die haar iets druk achter de oortjes geeft ipv druk op te moeten bouwen tot ze nageeft
Kies ik voor een niet toegestaan bit .
Geen plannen om te starten, mijn pony is maar 154 cm en als ze eenmaal gaat snappen dat ze lekker van achter naar voor over de rug kan sjouwen met een fijne aanleuning kunnen we altijd weer gewone trens ringen gebruiken.
Mijn oud trainer zei me van de week nog
" gebruik gereedschap dat werkt en waardoor je paard leert t juiste antwoordt te geven "
En toen dacht ik
Hij heeft gelijk, als t moet kan ik met een gewone schroevendraaier heus een kruis schroef loskrijgen met veel moeite en wederzijds frustratie
Ik vindt dan zo een bacherbit een mooie tussenweg.
De pelham van harmony loopt ze super op, maar is wel weer veel bit .
Baucher hopelijk mooie tussenstap
Imo

Pally

Berichten: 2924
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 13:05

Hier hangt de superflexi ook maar weer in de kast. Iets van 2x gebruikt ofzo, maar het is toch niet het juiste bit voor ons. Paard heeft een litteken op zijn tong en daardoor weinig ruimte. Dus ook hier gaat de Winderen weer de deur uit

Revali

Berichten: 1202
Geregistreerd: 22-12-19

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 15:14

Ik zweer erbij! Blij met mijn babypelham flexi(denk zelfs super flexi) paarden hebben veel meer ontspanning in mond en lijf
Trust at mijn 6jarige doormidden.
Ben blij dat het een 'zacht' bit is met kleine hefboomwerking :Y)

Zinzi_jewel

Berichten: 8818
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 16:31

Ik heb een super flexi nu met baucher bitring
Nog even uitgebreider proberen wat er ervan vinden. Mocht juist rondje rijden afbreken, dochter besloot onvrijwillig af te stappen van haar pony

Bunn

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 16:53

Ik zoek een alternatief voor m'n Trust bitten: heb nu twee keer een bustrens gekocht en één keer de pelham. Ze is nu bijna door haar tweede bustrens heen: de pelham gebruik is nog best netjes, maar die gebruik ik niet zo veel. Ben verder erg tevreden over de Trust bitten, maar dat ze zo makkelijk lelijk worden staat me tegen.

Ben nieuwsgierig: hoe vaak wisselen jullie daadwerkelijk van zijstukken? Is dat iets wat ik even handig doe (meermaals per week) of is het een gekloot? :P Het lijkt me ook wel echt een geweldig voordeel aan deze bitten (buiten dat ze niet zomaar doormidden gaan): zeker met het wisselen tussen het bit voor dressuur/longeren en springen.

Zinzi_jewel

Berichten: 8818
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 16:55

Ik wisselde de 1e keer in minder dan 5 minuten.
Maar of je dat effectief meerdere keren per week wilt doen
Geen idee.

Ben overigens nog wel op zoek naar n 2e hands baby pelham zijstukken alleen prima

wendy1987

Berichten: 6933
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 17:19

Het is wel heel makkelijk wisselen hoor, ik nog nooit gedaan, ben nog opzoek naar bustrens stukken tweedehands.

Maar is gewoon inbus systeem, wisselt dus vrij makkelijk gok ik

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 18:27

Ik vind het wisselen aardig gepruts, er zit een buisje in dat eruit moet komen maar alleen met veel kloppen en schudden loskomt.

Verder heel tevreden over de superflexi! Ik heb de bustrens (die ik vrijwel altijd gebruik) en de baby pelham (die ik nog moet uitproberen, maar ik vind het systeem met de losse kinketting-haakjes niet zo fijn...).

Revali

Berichten: 1202
Geregistreerd: 22-12-19

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 19:36

Ik heb de haakjes er ook afgehaald. Heb een westernriempje(leer met in het midden stukje ketting)

Dat wisselen lijkt me ook niet handig. Misschien handig als je 1 paard hebt waar je een keer wilt afwisselen.

Ik wil de Kimble hook graag nog. Maar even sparen :+

Zinzi_jewel

Berichten: 8818
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 19:40

FCSA schreef:
Ik vind het wisselen aardig gepruts, er zit een buisje in dat eruit moet komen maar alleen met veel kloppen en schudden loskomt.

Verder heel tevreden over de superflexi! Ik heb de bustrens (die ik vrijwel altijd gebruik) en de baby pelham (die ik nog moet uitproberen, maar ik vind het systeem met de losse kinketting-haakjes niet zo fijn...).


Mocht je de baby pelham willen verkopen hoor ik t graag

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 21:04

Revali schreef:
Ik heb de haakjes er ook afgehaald. Heb een westernriempje(leer met in het midden stukje ketting)

Heb je die dan aan het bovenste oogje bevestigd? En denk je dat je op die manier met het bit mag starten (springen/eventing)?


Zinzi_jewel schreef:
Mocht je de baby pelham willen verkopen hoor ik t graag

Ik hou het in gedachten :)

Revali

Berichten: 1202
Geregistreerd: 22-12-19

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 21:10

Ja bovenste oogje. Jahoor mag gewoon. Officieel moet een omklede ketting zijn. In dit geval is dat het ook. Maar de bevestiging is van leer. Maar sporenriempje of gewoon leren riempje kan ook. Zie maar weinig controle hiervan. Ben ooit 1x aangesproken door de jury dat ik niet met leren riem mocht rijden. Heb gezegd dat ik het minder scherp vond dan een ketting, maja mocht niet -O-