Winderen gel bit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 13:13

Mijne blijft :Y)
Ze is er zo fijn mee, merk echt ontzettend veel verschil. Ze is altijd heel sterk/drammerig, maar zodra je druk zet wordt ze alleen maar dwars en boos. Nu kan ik heel subtiel inwerken en dat accepteert ze veel beter.
Ik was bang dat ze misschien met de superflexi misbruik ervan zou weten te maken, maar nee :D

Testbit was een nieuw bit, dus ideaal!

Daks

Berichten: 5835
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 16:25

Ik ben heel benieuwd. Heb het bit besteld maar door corona en Pasen nu al ruim een week aan 't wachten

germie

Berichten: 26044
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 16:26

Goldie schreef:
Mijne blijft :Y)
Ze is er zo fijn mee, merk echt ontzettend veel verschil. Ze is altijd heel sterk/drammerig, maar zodra je druk zet wordt ze alleen maar dwars en boos. Nu kan ik heel subtiel inwerken en dat accepteert ze veel beter.
Ik was bang dat ze misschien met de superflexi misbruik ervan zou weten te maken, maar nee :D

Testbit was een nieuw bit, dus ideaal!

welke maat heb je besteld en welke maat gebruikte je hier voor?

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 16:50

12,5. Dubbelgebroken watertrens heb ik 13,5, maar m'n ongebroken sweet iron van trust is ook 12,5. Hij zit precies goed, had niet kleiner moeten zijn, maar groter zou gaan schuiven.

germie

Berichten: 26044
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 16:54

Goldie schreef:
12,5. Dubbelgebroken watertrens heb ik 13,5, maar m'n ongebroken sweet iron van trust is ook 12,5. Hij zit precies goed, had niet kleiner moeten zijn, maar groter zou gaan schuiven.

ok, ik rij normaal bitloos, maar bij een bit is het 13.5 cm. Dus dan zou het toch de 12.5 zijn? Klinkt echt klein.

wendy1987

Berichten: 6964
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 16:58

Doordat het ongebroken is, is die maatvoering net wat anders, merk ik bij mijn bitjes ook. Ik hou het nog even in de gaten, ze loopt nu weer aardig op haar happymouth variant maar hou deze dus wel in achterhoofd want ze kan soms nog net wat teveel drammen. Of dat rij technisch is, of bit technisch weet ik niet zo goed..

Capriootje

Berichten: 6773
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 21:47

Mijn super flexi komt morgen binnen. Ik rijd nu een ruime week op een vergelijkbaar bit wat ik kon lenen van m’n moeder dus hoop dat hij op deze net zo fijn loopt. :D

MyChoice

Berichten: 2198
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 22:23

Mijn flexi komt ook morgen. Superflexi al mee gereden, tevreden over. Maar die was te krap. Eens kijken wat ze fijner vindt :-)

Pally

Berichten: 2924
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 09:20

Ik zit er ook aan te denken om een Winderen gel bit aan te schaffen. Ik rij nu afwisselend met een Sprenger onderlegtrens en een Myler, beide dubbel gebroken. Maar hij wil geen druk op zijn tong. Hij heeft ook een dikke vlezige tong en daardoor weinig ruimte. Welk bit zouden jullie dan nemen?

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 09:22

Mij lijkt als hij geen druk op de tong wil hij zeker geen ongebroken wil.
Dan zou ik eerder aan een tongboogje denken.

Capriootje

Berichten: 6773
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 18:03

Mijne is binnen *\o/*

Zijn zelfde maat als altijd (13,5) en had echt niet kleiner gemogen. Zit goed, paard loopt er fijn op dus super blij mee :D


Afbeelding

MyChoice

Berichten: 2198
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 18:20

Hier nog twijfels. Had een te krappe superflexi die m'n merrie gelijk goed aannam. Gisteren met de goede maat gewone flexi gereden en heb het idee dat die minder fijn gaat. Nog ff een weekje testen. En anders toch omruilen voor de super.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 18:31

Die van mij loopt nu op een 14,5 ongebroken trens.
https://www.kramer.nl/Paard/Bitten/Stan ... stangenbit
En ik zou zo graag eens met tongboog uit proberen, maar dat gaat sowieso al maar tot 13,5.
En dan twijfel ik over de flexi, maar die gaat ook maar tot 14. En dan lees ik hier dat ze best klein vallen.
Die 14,5 die ik nu heb mag echt niet kleiner.
Maar daar loopt ze niet fijn op.
Ik kan niet overstappen op metaal want daar is ze allergisch voor.

MyChoice

Berichten: 2198
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 19:01

Ze vallen 2 mm kleiner. 12,5 is daadwerkelijk 12,3.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 19:04

Oh dat valt wel weer mee.
Dank je
Maar of ze dat gaat redden?

Daks

Berichten: 5835
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 19:37

Mijn 13,5 cm bit is te klein helaas

StonedRomy

Berichten: 7546
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 11:04

Blijf het interessante bitjes vinden, maar ben erg bang dat ze niet lang meegaan bij mijn paard. Is een enorme druktemaker immer zijn kaak. Uitproberen blijf ik daardoor ook lastig vinden.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 11:11

Ze zijn getest door er honden op te laten kauwen, dan zou je denken dat het echt wel wat kan hebben. Misschien eens informeren hoe het zit als het toch bijvoorbeeld stuk zou gaan, of er dan een door garantie op zit?

Ik heb net weer heerlijk gereden ermee :) van de week met crossen werd ze wel heel sterk ermee, maarja niet anders dan anders. Meestal gooi ik er dan m'n trust met tongboog in, maar vond ik nu voor thuis niet de moeite :+

Loei

Berichten: 1308
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 11:30

Ik ga het bit ook bestellen. Echter zit ik te twijfelen tussen de bustrens en de D trens. Waarom zou je voor welke gaan?

Ik vind het ook moeilijk te beslissen, wanneer zou je voor een anatomisch gevormde bit gaan en wanneer gewoon een rechte stang?

Maartje1990

Berichten: 22285
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 11:54

Loei schreef:
Ik ga het bit ook bestellen. Echter zit ik te twijfelen tussen de bustrens en de D trens. Waarom zou je voor welke gaan?

Ik vind het ook moeilijk te beslissen, wanneer zou je voor een anatomisch gevormde bit gaan en wanneer gewoon een rechte stang?


Dat laatste vraag ik me ook af,door de flexibiliteit vormt het zicht toch min of meer naar de mond? En ik geloof dat die anatomische niet flexibel zijn? Laatste spreekt mij dan minder aan.

MyChoice

Berichten: 2198
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:32

Merrie liep heerlijk net op de gewone flexi. Nog paar dagen testen maar denk dat deze het wordt.

boemel

Berichten: 8477
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:45

MyChoice schreef:
Merrie liep heerlijk net op de gewone flexi. Nog paar dagen testen maar denk dat deze het wordt.


Ik zit ook te twijfelen tussen gewone flexi en superflexi.

Die gewone flexi die zal zeg maar dus gewoon in vorm blijven als er weinig druk op het bit is.
Is de gewone vorm anatomisch voor de paardenmond?

De superflexi heb ik nog wat minder beeld bij. Denk dan bij mezelf... zit dat nog wel fijn voor het paard als het bit teveel flext?

Ik vind m nog lastig :o

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:58

De flexi en de superflexi hebben een hele lichte knik zodat ie toch iets rond over de tong loopt.

@Loei: ik ben voor bustrens gegaan, ik vind dat icm m'n lage neusriem beter zitten.

@boemel: voor mijn paard is het fijn. Die houdt niet van druk, maar is tegelijk vrij stug. Dus vaak protest met rijden. Nu kan ik met hele lichte druk toch de gewenste reactie krijgen om te buigen. Ondanks dat ie heel flexibel is ligt hij in de mond mooi rustig.

MyChoice

Berichten: 2198
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:10

Ik merk dat bij die van mij de superflexi iets scherper inkomt. Op papier moet dat andersom zijn. Maar dit is wat ik ervan merk. Daarnaast neemt die van mij de superflexi wel makkelijker aan. Dus misschien dat ik hem toch nog omruil haha

boemel

Berichten: 8477
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:18

Goldie schreef:
De flexi en de superflexi hebben een hele lichte knik zodat ie toch iets rond over de tong loopt.

@Loei: ik ben voor bustrens gegaan, ik vind dat icm m'n lage neusriem beter zitten.

@boemel: voor mijn paard is het fijn. Die houdt niet van druk, maar is tegelijk vrij stug. Dus vaak protest met rijden. Nu kan ik met hele lichte druk toch de gewenste reactie krijgen om te buigen. Ondanks dat ie heel flexibel is ligt hij in de mond mooi rustig.


Heb jij dan de Superflexi?