Winderen gel bit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
henshem
Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-09-10

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:24

Ik heb eerst de flexi geprobeerd. Die vond ik al een stuk fijner dan een metalen bit. Ik heb meer stuur en mijn merrie neemt het bot fijn aan. Nu probeer ik de superflexi. Als ik begin met rijden loopt ze daar nog fijner op dan op de flexi. Nog makkelijker over de rug. Maar na een tijdje wordt ze er heel sterk op. Van de week kijken of ik dat kan oplossen met mijn instructrice anders gaat de superflexi terug.

boemel

Berichten: 8414
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:26

Mijn paard is zacht in de mond, maar kan wat gespannen worden als ik een lichte ophouding geef.

Ik heb een dikkere gebroken bustrens en een dunnere Neue Schule dubbel gebroken. Op de laatste loopt ze het fijnst, maar reageert ze wat heftiger als ze m toch even meer voelt.

Ze wil graag werken en dan ook echt gaan en daarbij probeert ze stiekem het tempo steeds iets meer te verhogen.

Een kleine halve ophouding is gewoon af en toe nodig, want uiteindelijk bepaald zij het tempo niet.
Ze komt ook qua tempo netjes terug, maar reageert wel wat geprikkeld.

Ik wil dus graag voor een zachte oplossing gaan.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:35

@boemel: ja, de superflexi, zie dat ik dat niet helemaal duidelijk heb neer gezet.
Mijn paard is ook een beetje zo, die wil graag lopen maar niet werken eigenlijk :') Ze neemt gaandeweg het tempo steeds over. Als ik normaal dan een ophouding maak wordt ze een giraffe en doet alsof ze zwaar mishandeld wordt, nu blijft ze rond iig.

boemel

Berichten: 8414
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:52

Goldie schreef:
@boemel: ja, de superflexi, zie dat ik dat niet helemaal duidelijk heb neer gezet.
Mijn paard is ook een beetje zo, die wil graag lopen maar niet werken eigenlijk :') Ze neemt gaandeweg het tempo steeds over. Als ik normaal dan een ophouding maak wordt ze een giraffe en doet alsof ze zwaar mishandeld wordt, nu blijft ze rond iig.


Dat klinkt goed!
Mijn paard wil wel echt graag werken. Ze is alleen nog wat jeugdig, begrijpt niet altijd dat werken niet per definitie in een hoog tempo hoeft. En dan is een minder geïrriteerde reactie op het bit wel fijn, het is namelijk niet als straf bedoeld.


Mag je eigenlijk maar 1x een bit testen?

Pally

Berichten: 2924
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:57

Ik ben toch maar voor de superflexi bustrens gegaan. Net een mailtje gekregen dat hij morgen bezorgd word, dus ben benieuwd

Pally

Berichten: 2924
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 14:03

Ik heb mijn bit zojuist binnen gekregen. Eerste indruk is idd super flexibel. Ik hoop alleen dat hij past, want hij oogt klein. Word vervolgd....

Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 14:14

Zijn er hier mensen waarbij de paarden absoluut niet functioneren op de trust flex bitjes maar wel op deze?

Ooit de trust getest, met en zonder tongboog, wel en niet flexibel. Maar dier werd echt beton en onstuurbaar :+ p

MyChoice

Berichten: 2194
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 15:11

Ik heb nog 2 dagen de flexi, daarna de superflexi. Je mag ze proberen. Mijn Stalgenootje die je kent heeft met de flexi gereden en paard werd er sterk op, net als op trust. Gaat deze week de superflexi ook testen.

xCynthiaVos

Berichten: 1051
Geregistreerd: 14-02-13
Woonplaats: 't Harde.

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 15:13

Mocht mijn paardje blijven wil ik ook een bitje gaan proberen, dit weet ik vrijdag.

Hij durft net niet helemaal het bit aan te nemen, al moet ik zeggen dat het wel al een stukje beter gaat. Enkel met crossen kan hij wel heet worden en het bit vast pakken. Iemand enig idee wat er bij hem een beetje past? Of iemand die dit herkent. :)

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 15:47

Met crossen heb ik m'n trust Sweet iron met tongboog of een correctietrens erin wil ik nog enigszins doorkomen :+

xCynthiaVos

Berichten: 1051
Geregistreerd: 14-02-13
Woonplaats: 't Harde.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 17:53

Goldie schreef:
Met crossen heb ik m'n trust Sweet iron met tongboog of een correctietrens erin wil ik nog enigszins doorkomen :+



Heel slim hahaha
Zat er ook wel aan te denken om dan gewoon mijn normale bit te houden tenzij ik met een andere oplossing kom

germie

Berichten: 25956
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 20:05

Ik blijf nog wat twijfelen. De super flexi of toch de tongboog? en zou de mond dan wel heel blijven? Bij echt elk bit gaat het mis zonder die speciale gelringen.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 08:04


Mayflower_

Berichten: 13711
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 08:39

Welke zou geschikt zijn voor een Fries die zich erg sterk kan maken en moeilijk nageeflijk is?
Iemand ervaring/een idee?

Willemiens

Berichten: 944
Geregistreerd: 10-10-16
Woonplaats: Julemanden

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 08:57

Ik volg ook even.
Kreeg de tip in mijn topic met een rijprobleem waar ik tegen aanloop.

henshem
Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 10:19

Mayflower_ schreef:
Welke zou geschikt zijn voor een Fries die zich erg sterk kan maken en moeilijk nageeflijk is?
Iemand ervaring/een idee?


Wat ik heb begrepen is dat het per paard toch echt een kwestie van uitproberen is.

Mijn paard gisteren voor de derde keer met de superflexi gereden en dat ging heel fijn in tegenstelling tot de eerste twee keren. Even afwachten hoe dat verder gaat.

Cryssie
Berichten: 2642
Geregistreerd: 10-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-20 13:41

StonedRomy schreef:
Blijf het interessante bitjes vinden, maar ben erg bang dat ze niet lang meegaan bij mijn paard. Is een enorme druktemaker immer zijn kaak. Uitproberen blijf ik daardoor ook lastig vinden.


Die van mij is nog steeds onbeschadigd.
Trust bit was na een week al kapot.

henshem
Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-09-10

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 11:56

De superflexi stuur ik terug. Wanneer de omstandigheden perfect zijn, loopt ze er super op. Maar als er veel prikkels zijn, wordt mijn merrie te druk en loopt ze dwars door de hulpen heen. Dus voorlopig houd ik het bij de flexi.

Pally

Berichten: 2924
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 17:04

Ik heb hem ook terug gestuurd. Hoop dat het goed komt, de track & trace code werkt niet. Dan geeft hij aan dat het pakket niet gevonden is. :\

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 18:48

Heeft hier iemand wellicht de Trust Innosense en nu de van Winderen bitjes? Ik ben benieuwd naar het verschil. Paard loopt fijn met de trust maar het bit is eigenlijk iets te dik.

Is de Super Flexi flexibeler dan de Innosense? Of vergelijkbaar.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 19:12

De superflexi is flexibeler, vermoed dat de gewone flexi vergelijkbaar is met de trust

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 08:41

Bedankt voor de snelle reactie! Weet je of de van Winderen nou ook dunner is? De Trust is in de mondhoeken best fors.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 09:48

Hij is ietsje dunner, geloof dat het een paar mm scheelt in het midden. Maar de trust loopt inderdaad uit in de mondhoeken en deze minder.
Ik heb de trust gepast en dat paste echt niet, deze zit wel goed :)

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 11:44

Ik heb mijn 4 jarige er nu ook mee gereden en die lijkt er tot nu toe ook rustiger op in de mond.

Ik heb dus de super flexi en de normale flexi, ben nu bij de 4 jarige begonnen met de super flexi.

germie

Berichten: 25956
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 13:24

Ik heb 2 testbitten besteld: de super flexi en de stang met tongboog in de kleur wit (die vind ik echt mooier dan die oranje). Ik hoop dat hier mee te rijden valt, dat de mond heel blijft.